Πέτρος Κουσουλός vs Twitter: Το δίλημμα που δημιούργησε η δημοσίευση των φωτογραφιών της νεκρής Ίριδας
Κοινωνία

Πέτρος Κουσουλός vs Twitter: Το δίλημμα που δημιούργησε η δημοσίευση των φωτογραφιών της νεκρής Ίριδας

Πέτρος Κουσουλός vs Twitter: Το δίλημμα που δημιούργησε η δημοσίευση των φωτογραφιών της νεκρής Ίριδας

Το Νο.1 θέμα το τελευταίο διάστημα στην Ελλάδα είναι αναμφίβολα η υπόθεση της Πάτρας, ένα θέμα που εξάπτει το ενδιαφέρον με τη σοκαριστική πιθανότητα μία μητέρα να έχει αφαιρέσει τη ζωή των τριών της παιδιών.

Ο ρόλος ενός γονέα και ειδικότερα της μητέρας θεωρείται ιερός από την οικουμένη. Εκείνη γεννά τη νέα ζωή και την προστατεύει με κάθε κόστος ακόμα και σε βάρος της ίδιας της υπάρξης.

Οι θυσίες, το «εγώ» που μπαίνει δεύτερο αλλά και οι συγκλονιστικές περιπτώσεις που γυναίκες-  όπως και άνδρες γονείς –  έχουν δώσει τη ζωή τους για να σωθεί το παιδί τους σε ακραίες καταστάσεις διαμορφώνουν ένα πρότυπο, που όταν αυτό διαλύεται, και ο γονέας μεταμορφώνεται σε παρενοχλητή, κακοποιητή μέχρι και φονιά, η κοινωνία από θεατής μετατρέπεται σε τιμωρό και επιζητά την πιο σκληρή ποινή για τους δράστες.

Σε αυτό το μονοπάτι αναζήτησης για απόδοση δικαιοσύνης συναντά κανείς μεγάλα διλήμματα.

Όπως αυτά που αντιμετωπίζει η δημοσιογραφία εν προκειμένω μπροστά στα γεγονότα που αφορούν τον θάνατο των τριών κοριτσιών στην Πάτρα και τα όρια που θέτει η δεοντολογία ως προς το πού οφείλει να φτάνει η ενημέρωση.

Ο Πέτρος Κουσουλός ανήκει στη μερίδα των δημοσιογράφων που από τη στιγμή που ξέσπασε το θρίλερ της Πάτρας παρακολουθεί στενά τα γεγονότα και μάλιστα μέσα από τα αποκλειστικά ρεπορτάζ του έχουν έρθει στο φως πολύ σημαντικά ευρήματα για τις έρευνες των αρχών.

Η απόφασή του, όμως, να δημοσιεύσει μέρος του προσώπου από τη σορό της Ίριδας στο εξώφυλλο της εφημερίδας «Μπαμ» με σκοπό να δείξει τα σημάδια που φέρονται να υποδεικνύουν ασφυκτικό θάνατο ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων στο Twitter και όχι μόνο.

Ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων υπερασπίστηκε τα ντοκουμέντα με την αιτιολογία ότι όσο σκληρές και εάν είναι ορισμένες εικόνες πρέπει να δημοσιεύονται για χάρη της διαφάνειας και προς αφύπνιση της κοινής γνώμης. Οι δε είδαν καταπάτηση ευαίσθητου περιεχόμενου ειδικά εφόσον οι φωτογραφίες αφορούν ένα βρέφος.

Ο Πέτρος Κουσουλός δέχτηκε πυρ ομαδόν από την ιντερνετική κοινότητα.

Ένα από αυτά τα σχόλια τον οδήγησε να ζητήσει τα στοιχεία ενός λογαριασμού με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί το χάσταγκ #ta_stoixeia_sas_parakalo και να ξεκινήσει ένας νέος κύκλος αποδοκιμασιών για τον δημοσιογράφο και της αντίδρασής του στην κριτική. Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι όταν ρωτήθηκε σε σχόλιο ο Πέτρος Κουσουλός εξήγησε πως ζήτησε το όνομα του/της χρήστη για να φιλοξενήσει δημόσια τη γνώμη του/της.

Το ερώτημα για τα όρια της δημοσιογραφίας υπάρχει από τη γένεσής της. Πού πρέπει να σταματάει και πού είναι επιτακτική ανάγκη να διεισδύει όσο πιο βαθιά μπορεί για χάρη της αλήθειας;

Δεδομένου ότι της αποδίδεται ο χαρακτηρισμός ως «τέταρτης εξουσίας» είναι αναγκαίο να υπάρχουν «χαλινάρια».

Για να προφυλάσσεται ο θεσμός και ο βαρυσήμαντος ρόλος της απέναντι στο κοινωνικό σύνολο.