Θανάσης Ευθυμιάδης: Το μήνυμά του για τον ρόλο που παίζει η εκπαίδευση στη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης
Ελλάδα

Θανάσης Ευθυμιάδης: Το μήνυμά του για τον ρόλο που παίζει η εκπαίδευση στη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης

Θανάσης Ευθυμιάδης: Το μήνυμά του για τον ρόλο που παίζει η εκπαίδευση στη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης

Ενδιαφέροντα όσα αναφέρει

Για το πώς η ορθά δομημένη εκπαίδευση μπορεί να διαμορφώσει ανθρώπους με περισσότερη ευαισθησία ως προς το περιβάλλον μίλησε στο τελευταίο του ποστ ο Θανάσης Ευθυμιάδης.

Ο ηθοποιός αποδοκίμασε το πώς μαθήματα όπως η Μελέτη Περιβάλλοντος και τα Καλλιτεχνικά υποβαθμίζονται από το σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα και υπογράμμισε πως η ισορροπία είναι το «κλειδί» στη μόρφωση που λαμβάνουν τα νέα παιδιά.

Με σύνθημα το «Από την εκπαίδευση ξεκινάνε όλα» έγραψε χαρακτηριστικά:

«Από την εκπαίδευση ξεκινάνε όλα. Γιατί “καλός μαθητής”, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, θεωρείται αυτός που θα πάρει καλό βαθμό στα Μαθηματικά και όχι στη Μελέτη Περιβάλλοντος.
Γιατί το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος διδάσκεται μόνο μέχρι τη Δ΄ δημοτικού και μετά τέρμα.

Γιατί το υπουργείο αποφάσισε ότι η τύχη ενός παιδιού κρίνεται στις πανελλήνιες εξετάσεις και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν θα το εξετάσουν στη Μελέτη Περιβάλλοντος.
Γιατί από την Α΄ δημοτικού, το μάθημα που έχει ορίσει το Υπουργείο με υποχρεωτική ελάχιστη διδακτική ύλη σε κάθε τάξη, είναι τα Μαθηματικά, όχι η Μελέτη Περιβάλλοντος.

Έτσι, οι διδακτικές ώρες είναι περισσότερες για τα Μαθηματικά. Την τεράστια αύξηση της διδακτικής ύλης στα μαθηματικά αποδεικνύει το εξής: κατά τη διάρκεια της πρώτης δημοτικού όταν πήγαινα εγώ σχολείο μαθαίνουμε να μετράμε μέχρι το 10, εδώ και αρκετά χρόνια μαθαίνουν μέχρι το 100. Αλλά κι αν χαθεί κάποια ώρα από τα Μαθηματικά, λόγω απεργίας η ασθένειας του δασκάλου κλπ.,πάλι εις βάρος της Μελέτη Περιβάλλοντος θα αναπληρωθεί.

Ναι, αναγκάζεται ο δάσκαλος για να είναι συνεπής προς τον όγκο της ύλης που πρέπει να διδάξει στα κύρια μαθήματα, να κόψει τα άλλα. Γίνεται ένας διαχωρισμός λοιπόν στην ευαίσθητη ψυχοσύνθεση του παιδιού, από την αρχή του σχολείου, ότι σημαντικά είναι τα Μαθηματικά και η Γραμματική _μαθήματα που καλλιεργούν το μυαλό.

Τα μαθήματα που ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝ την ΨΥΧΉ και τα συναισθήματα, όπως η Μελέτη Περιβάλλοντος και τα Καλλιτεχνικά, αξιολογούνται από το σχολείο ως δευτερεύοντα, δηλαδή χαμηλότερης αξίας γνώσεις που για χάρη των Μαθηματικών εύκολα παραλείπονται. Υποβαθμίζεται λοιπόν και ευτελίζεται η αξία του Περιβάλλοντος και των Τεχνών στα μάτια και στη συνείδηση τού μικρού παιδιού. Δεν είμαι κατά των Μαθηματικών, είμαι υπέρ της Ισορροπίας.

Πιστεύουν πράγματι οι αρμόδιοι των υπουργείων ότι είναι εύκολο να πείσεις κάποιον ενήλικα που έχει διαπαιδαγωγηθεί πάνω σε αυτή τη βάση, να βλέπει με σεβασμό το περιβάλλον; Να μην χτίζει στα καμένα δάση; Να μην χτίζει πάνω στη θάλασσα; Να προστατεύει τα είδη που απειλούνται με αφανισμό; Εμείς οι άνθρωποι είμαστε το μοναδικό είδος πάνω στον πλανήτη Γη, που αφήνει πίσω του σκουπίδια. Και όλα ξεκινάνε από την ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ».