Τώρα, τι να πω εγώ γι’ αυτή την εβδομάδα. Τα γεγονότα πρόλαβαν κάθε κείμενο. Να διαφωνήσω ότι η βία φέρνει βία; Ναι, θα το κάνω, αδέλφια μου. Αυτό, όπως και ο μανδύας του πολιτικού αγώνα χρησιμοποιούνται κατά περίπτωση, απλά, για να ανακαλύψουν αιτία στο προφανές – τη μαλακία του ανθρώπου.

Την Κυριακή, ένας ασυνείδητος συμπλεγματικός έγινε μάγκας πίσω απ’ την «εξουσία» που νιώθει φορώντας το σήμα της αστυνομίας και κοπάνησε με πρωτόγνωρη βία έναν άοπλο πολίτη -το αποτρόπαιο θέαμα δε, μας έκανε όλους να ντραπούμε τόσο που, το τι προηγήθηκε, ή ακολούθησε πέρασε δίκαια σε δεύτερη μοίρα. Από την άλλη, την Τρίτη ένας επίσης κομπλεξικός κάφρος κρύφτηκε πίσω από τη διαδήλωση κατά της αστυνομικής βίας για να αφήσει αιμόφυρτο -σε ένα ακόμη ανατριχιαστικό θέαμα -έναν εξίσου πολίτη. Γιατί; Επειδή φορούσε στολή…

Το ότι την Κυριακή ο μαλάκας ήταν ένστολος και την Τρίτη, το θύμα της βίας από μαλάκα ήταν αστυνομικός δεν προσδίδει καμία σχέση αιτίου- αιτιατού. Πιστεύετε ότι ο τραμπούκος σκέφτηκε τον συμπολίτη του την Κυριακή και αποφάσισε να κατεβάσει απ’ τη μηχανή έναν αστυνομικό και να τον κλωτσάει στο κεφάλι, ως αντίποινα; Δεν νομίζω. Θεωρώ, ότι ο κάφρος αστυνομικός θα ασκούσε βία έτσι κι αλλιώς, γιατί είναι ασυνείδητος συμπλεγματικός και ο τραμπούκος «πολίτης» θα χρησιμοποιούσε κάθε προκάλυμμα βαβούρας και μανούρας για να επιτεθεί στο σήμα της αστυνομίας. Θεωρώ περιττό να σημειώσω εδώ, πως δεν είναι όλοι οι αστυνομικοί μαλάκες και όλοι όσοι διαδηλώνουν για οτιδήποτε -ειδικά ενάντια στη βία -μπαχαλάκηδες.

Και μέσα σε όλα αυτά, ξέρω ότι έχετε φρικάρει «κλεισμένοι» στα σπίτια εδώ κι ένα χρόνο, αδέλφια μου, χωρίς λεφτά, ανακαλύπτοντας αντοχές στον εαυτό και τις σχέσεις σας που δεν περιμένατε. Εδώ, ανακαλύπτετε αντοχές απέναντι στους Ίνφλουενσερτς του Insta… Πόσο να υπομείνεις και το κάθε κακέκτυπo της Μαίρης Συνατσάκη, ανάμεσα σε αναρτήσεις για τον γάτο που επίσης έχει (όπως το είδωλό της, η Μαίρη) και στις διαφημίσεις σερβιέτας να «στριμώχνει» και ένα στορυ για τα επεισόδια στην Αθήνα, γιατί η κοινωνική ευαισθησία είναι της μόδας. Άσε που «κολλάει» και με τη ξανασυμμετοχή της στο βίντεο-κλιπ του τραγουδιστή Αούα, την οποία διαφημίζει στο αμέσως επόμενο Insta-Story. Συμφωνείς η διαφωνείς με τη Μαίρη, οφείλεις να ομολογήσεις πως είναι ειλικρινής, θέλει μόνο αυτό που βλέπει καλό για την κοινωνία και το επιδιώκει με συνέχεια και συνέπεια, χωρίς να το χρησιμοποιεί προς όφελος των επαγγελματικών δραστηριοτήτων της – μάλλον σε κακό της «βγαίνει». Γι’ αυτό και για να γίνεις «Συνατσάκη» δεν αρκεί μόνο η γάτα κι όλα τ’ άλλα, μπάλα.

Ε, εκεί ακριβώς, έρχεται η ομάδα σας στη μπάλα, μαζί με την τηλεόραση, αλλά και την «ανεμοδαρμένη» Σόουπιτς να σας κάνουν να ξεχαστείτε, αδέλφια μου. Και όταν αυτά μπορούν να συνδυαστούν – εκεί να δείτε χαρές. Όπως, αν «βοηθήσει» η Μαλέσκου τα όνειρα της Πανάθας μας:

Κατά τα άλλα, ακόμη και η Δρόσω απ’ τις «Άγριες Μέλισσες» έστειλε εξώδικο, εκεί που η πραγματικότητα τραβάει το φουστάνι της μυθοπλασίας για να την προσέξει, η Ανθή Σαλαγκούδη εξαργυρώνει τη δημοσιότητα ενός παιχνιδιού στο οποίο δεν συμμετείχε ποτέ και η ενδεχόμενη επιστροφή της Ελένης Μενεγάκη συμπυκνώνεται στη φράση: «Αντώνη, αγάπη μου, έλα πάρε με από ‘δώ».

Γι’ αυτό κι εγώ θα «κουμπώσω» κομμάτι χαλαρό για να αρχίσουμε την Κυριακάτικη κουβέντα μας, αδέλφια μου. Φύγαμε λοιπόν για Senza Una Donna από Zucchero και Paul Young…

Το ΄πε, το ‘πε… το κοράκι

Θα έλεγα με σιγουριά ότι μαζί με το Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων της Madame Tussauds και τα Ανάκτορα του Buckingham (αν πάτε την περίοδο που λείπει σε διακοπές, η Λίλιμπετ – χαϊδευτικό της Ελισάβετ της ΙΙ) το τρίτο σημαντικότερο αξιοθέατο στη Βρετανική πρωτεύουσα είναι ο Πύργος του Λονδίνου.

Πρόκειται για ένα επιβλητικό κάστρο, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για εκτελέσεις, για φυλακίσεις (εκεί κράτησε μέχρι τον αποκεφαλισμό της, η πρώτη Ελισάβετ την ξαδελφούλα της, Μαίρη Στιούαρτ -Βασίλισσα των Σκώτων -για να μην της «φάει» τον θρόνο της Αγγλίας), αλλά και μέχρι τις μέρες μας -με ένα διάλειμμα στα χρόνια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου -για τη φύλαξη των περιβόητων Κοσμημάτων του Στέμματος (Crown Jewels).

Τώρα, θα απορείτε, αν διαβάζετε συστηματικά τα Fake News, γιατί σας τα λέω όλα αυτά και τι σκατά Ορθόδοξος Πασοκτζής είμαι που ανακατεύομαι με τα «βασιλικά». Όλα θα απαντηθούν, αδέλφια μου και στο τέλος, θα με ευγνωμονείτε, όπως η Δανάη την Έλενα Χριστοπούλου που την έφερε στην εκπομπή της να της «πλέξει το εγκώμιο» αντικειμενικά και καπετανέικα, σαν να μη συνεργάζονται και βγάζουν χρήματα μαζί. Προχωράμε…

Στον Πύργο του Λονδίνου, λοιπόν, ζούσαν ανέκαθεν τα διαβόητα κοράκια του (όχι παρουσιάστριες τα μεσημέρια μας, αλλά, κανονικά κοράκια). Επειδή, όμως, ήταν λίγο «μουρντάρικα», έσπαγαν παράθυρα και «έκλεβαν» φαγητό και λαμπερά αντικείμενα των νοικοκυρέων προκαλώντας ζημιές, ο Τσώρτσιλ αποφάσισε να τα περιορίσει σε αυστηρά, 6. Τα κοράκια του Πύργου του Λονδίνου φροντίζονται σχολαστικά, ώστε να παραμένουν υγιή και έξι… Και αυτό, διότι ο θρύλος λέει ότι, αν χαθεί, έστω ένα από αυτά, ή εκλείψουν θα εκπέσει το Στέμμα, ο Πύργος και η Αγγλία.

Πριν από λίγους μήνες, το γηραιότερο κοράκι του Πύργου του Λονδίνου, η Μερλίνα εξαφανίστηκε… Κάτι που, αν μη τι άλλο, χαρακτηρίστηκε ως κακός οιωνός… Και τώρα, για πρώτη φορά, μετά από 85 χρόνια το Μπάκινγκχαμ καλείται να λογοδοτήσει στη διεθνή κοινή γνώμη και μάλιστα, για ρατσισμό (χοντρό). Ορίστε, πού αλλού, εκτός απ’ τα Fake News θα μαθαίνατε ότι η Μέγκαν «σέρνει» Στέμμα, όπως τό ‘πε, όχι ο παπαγάλος …αλλά το κοράκι, αδέλφια μου;

Survivor: Θύματα, θύτες και στη μέση, οι γονείς τους

Και τώρα που έχω την προσοχή σας, όπως ο Αντρέας Παπανδρέου και ο Γιάννης Χαραλαμπόπουλος της Θάτσερ, φορτσάρω στο επόμενο θέμα με άνεση Νίκου Μουτσινά που ζήτησε κυβερνητική παραίτηση από την εκπομπή του μέσα στο σπιτάκι του ΣΚΑΪ και δεν «άνοιξε ρουθούνι»… Είδες τι σου είναι τα νούμερα στην τηλεόραση; Όσο πιο καλά «νεανικά» κάνεις, τόσο περισσότερη δημοκρατία έχουμε. Πες την άποψή σου με 9% και σου «τραβάνε το αυτί». Τη λες με 20% και είναι απλά, Δευτέρα.

Κι από τη Δευτέρα, πάμε στην Τρίτη, όταν η μητέρα της Μαριαλένας (παίκτριας του Σορβάιβο) έκανε μια μακροσκελή ανάρτηση στο Facebook μέσα από την οποία (φυσικά) στηρίζει την κόρη της, απέναντι σε κάθε κακή κριτική. Η κα Γεωργία (που έχει και το όνομα της μαμάς μου) αναφέρεται ιδιαίτερα σε όποιο δημόσιο σχολιασμό στηρίζεται στην προσωπική ζωή της Μαριαλένας, ή σε λεπτομέρειες που αφορούν, ή φέρονται να αφορούν αυτήν.

Και η πρόθεση της μητέρας είναι όχι απλά καλοπροαίρετη και λογική, αλλά -θα μου επιτρέψετε να τη χαρακτηρίσω -ιερή. Παρόλα αυτά, με σφίξιμο στο στομάχι θα διαφωνήσω με κάθε δημόσια παρέμβαση γονέα στις «δουλειές» που κανόνισε το παιδί του. Η μητέρα της Μαριαλένας και πιο παλιά, ο μπαμπάς της Άννας Μαρίας Βέλλη -που επιτέθηκε με ανάρτησή του στο Twitter στον Τριαντάφυλλο- θα υποστηρίξουν τα παιδιά τους και θα το κάνουν είτε αυτά έχουν δίκιο, ή άδικο και καλά θα κάνουν – αυτός άλλωστε, είναι ο ορισμός του γονέα. Όμως, τέτοιες παρεμβάσεις φορτίζουν το κλίμα και πολώνουν, χωρίς λόγο, την «ατμόσφαιρα».

Είναι δυνατόν, θα μου πείτε, να πωρωνόμαστε τόσο, οι τηλεθεατές; Ξέρω ‘γω… Αυτούς που τσακώνονται για το Σορβάιβο στα Social Media, ή στα πάνελ κι εκείνους που εύχονται «ψόφους» στη μπλε, ή την κόκκινη ομάδα να ρωτήσετε. Είπαμε να μην επαναλάβουμε «Χανταμπάκηδες», «Βαλαβάνηδες» και «Χούτους», μα, όλο και το «γυροφέρνουμε», αδέλφια μου. Γι’ αυτό, ας μην ανακατεύονται και οι γονείς, σας λέω…

Άσε που, αν θέλετε ειλικρινά, την αποψούλα μου, η μητέρα της Μαριαλένας, παρόλη την «ιερή» της, πρόθεση παρέλειψε να λάβει υπόψιν και να αναφερθεί σε πολύ σημαντικές παραμέτρους των γεγονότων. Αρχικά, αυτό δεν είναι το πρώτο Σορβάιβο της νέας Ατζούν- έκδοσης που προβάλλεται στην Ελλάδα, αλλά το 4ο κατά σειρά (μη βλέπετε που στα προηγούμενα νικητής έβγαινε ο καλύτερος αθλητής, ενώ σ’ αυτό θα κερδίσει το μεγαλύτερο «λαμόγιο»). Αν, μάλιστα, προσμετρήσουμε και την πρώτη εκδοχή στο ορθόδοξο Mega, τότε μιλάμε αισίως για τον 8ο κύκλο του ριάλιτι επιβίωσης. Άρα, ΟΛΟΙ οι παίκτες, όταν δηλώνουν συμμετοχή είναι πλέον, από πονηρεμένοι, έως και προετοιμασμένοι/προπονημένοι για το τι θα αντιμετωπίσουν.

Επίσης, οι «παίκτες» συμμετέχουν επί πληρωμή και με τη πλήρη συναίνεσή τους, πέρα απ’ το έπαθλο που διεκδικούν. Δεν είναι μια συνθήκη που «έσκασε» στο άβγαλτο κεφάλι τους. Πρόκειται για μια επαγγελματική συνεργασία ανάμεσα σε δύο πλευρές. Και, αν θέλετε να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους: Επειδή πρόκειται για τηλεόραση, η «συμφωνία» επεκτείνεται και σε επαγγελματικές προσδοκίες. Άλλοι προσμένουν πρόταση απ’ τον Ατζούν, ή τον ΣΚΑΪ για παρουσίαση, ή συμμετοχή σε εκπομπή και άλλοι, το ζητούν προκαταβολικά, ως αντάλλαγμα συμμετοχής (όπως η Κωνσταντίνα Σπυροπούλου στον 2ο άπατο κύκλο που, όντως, ανέβηκε με την είσοδό της). Είναι έπειτα αυτοί που αποσκοπούν σε προβολή της επιχείρησης που διατηρούν εκτός Σορβάιβο, εκείνοι που θέλουν φόλοουερζ στα Social Media προφίλ τους και …όσοι λαχταρούν μόνο, να γίνουν από «μαχητές», «διάσημοι».

Το αντάλλαγμα, λοιπόν, για «επέκταση συνεργασίας πέραν της αμοιβής» στον κόσμο των ριάλιτι είναι απλό: Όσο πιο πολύ «εκτεθείς» και μας δείξεις στην κάμερα την ψυχή σου, την προσωπική σου ζωή και την ιδιωτικότητά σου, τόσα περισσότερα θα κερδίσεις, όταν «βγεις». Δε θέλουμε να μας την «πουλήσεις» μια Ψυχ-Πικ θέλουμε να μας «στείλεις»… Συγγνώμη που είμαι κυνικός, αλλά η «φάση» είναι δούναι και λαβείν: Όσα περισσότερα επιδείξεις, τόσο περισσότεροι θα προσέλθουν να τα δουν στην αρένα των Media και των Social Media.

Γιατί νομίζετε, το αντίπαλο δέος των ριάλιτι είναι η μυθοπλασία; Γιατί η φύση του ενός προϊόντος είναι ευτελής και του άλλου, ποιοτική. Γιατί το ένα πουλά στα ένστικτα της μάζας και το άλλο στην ψυχή και το μυαλό του ενός. Και σας το λέω εγώ που ανήκω στους τηλεθεατές των ριάλιτι (για να μη νομίζετε ότι το παίζω υπεράνω).

Και έρχομαι ειδικά στην περίπτωση της Μαριαλένας, μια που αφορμή για τη συζήτησή μας στα Fake News αυτής της εβδομάδας στάθηκε η ανάρτηση της μητέρας της… Ακριβώς επειδή, λοιπόν, η Μαριαλένα δεν εκτίει κάποια ποινή, επειδή υπάρχει αμοιβαία συνεργασία με την εταιρεία παραγωγής του Σορβάιβο και τέλος, επειδή έχει δει τα προηγούμενα και ξέρει ότι το παιχνίδι δεν είναι στην πραγματικότητα, επιβίωσης, αλλά σκληροτράχηλο ριάλιτι, γνωρίζει πως έχει επιλογές. Όταν βλέπει τον πρώην της να «μπαίνει» ως νέος «παίκτης» στην εκπομπή (και σκόπιμα δε λέω «στο παιχνίδι») με μια επόμενη σχέση του μάλιστα, μπορεί να φύγει. Είναι μια ριάλιτι πίστα που δεν είμαι διατεθειμένη να περάσω και για προσωπικούς – αν μη τι άλλο – λόγους, αποχωρώ… Είναι ένα κομμάτι της προσωπικής μου, ζωής που δε γουστάρω να προβάλλεται στα σαλόνια της Ελλάδας από Κυριακή, έως Πέμπτη, άρα, «την κάνω». Είναι η ιδιωτικότητά μου που δεν έχει δουλειά κανείς πανελάρας να σχολιάζει, να ρωτά, ή να μαθαίνει και το σταματώ εδώ, γιατί δεν αξίζει, ούτε τα χρήματα που συμφωνήσαμε, κύριε Ατζούν, ούτε την όποια μετέπειτα επαγγελματική αποκατάσταση, ή δημοσιότητα. Εκτός αν την αξίζει…

Κανένα συμβόλαιο, ειδικά την εποχή που τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα προστατεύονται πιο πολύ κι απ’ τα Κοσμήματα του Στέμματος που λέγαμε προηγουμένως δεν θα υποχρέωνε τη Μαριαλένα, τον Σάκη, τη Χριστίνα, την Αμιγιάμι, ή οποιονδήποτε άλλον να εκθέσουν τις ζωές τους σε σχολιασμό, χωρίς την έγκρισή τους. Γι’αυτό σας λέω… Μην ανακατεύετε τους γονείς σας, στις δουλειές σας… Σεβαστείτε τους – να χαρείτε.

Φαινόμενο House of Fame

Πόσοι μάγειρες να υπάρχουν στην Ελλάδα και την Κύπρο, αδέλφια μου; Πόσα μοντέλα και πόσοι τραγουδιστές; Μην απορούμε, λοιπόν, γιατί όλα τα θεματικά Ριάλιτι στην τηλεόραση το «γύρισαν» στο παραδοσιακό «ωμό» ριάλιτι… Όταν τελειώνουν οι ταλαντούχοι διαγωνιζόμενοι, αρχίζει το «ξεκατίνιασμα», όπως, όταν τελειώνει ο καφές, μένει το κατακάθι.

Και μια που μιλάμε για έναν κοινό άξονα τηλεοπτικού ριάλιτι τον οποίο «γαρνίρουμε» με όποια ανταγωνιστική συνθήκη «πουλάει», ανά περιόδους (μαγειρική, μόδα, τραγούδι, επιβίωση), πραγματικά, έχετε καταλάβει τι παίζει με το House of Fame;

Και δεν μιλάω, αδέλφια μου, για την τόση παραφωνία στα live (πιο συνηθισμένη πια κι απ’ την παρουσία του Σπύρου Μπιμπίλα στην τηλεόραση) που πρέπει να κάνει τους αξιοσέβαστους κριτές να παραμιλούν πως δεν παίρνουν αρκετά για να το ζουν (και να το ακούν) αυτό. Δε μιλώ για το φούμο στο μούσι του Αρσενάκου, λες και θα «καταλάβει» με την Panik αεροπρογεφύρωμα της MINOS EMI.

Δεν αναφέρομαι καν, στις μανούρες πάνω στη σκηνή που έκαναν ακόμη και τη χαρισματική (και στην παρουσίαση), Ελένη Φουρέιρα να μην ξέρει πού να κρύψει το φουέγκο της. Για τα ρούχα των διαγωνιζομένων επί σκηνής φοβάμαι να πω κάτι, μη φάω κάνα μπινελίκι απ’ τον Σταϊλέξπερ πάλι, όπως τότε που δούλευα στο Mad (γιατί έχω ωροσκόπο Σκορπιό – μου έχει πει η κα Λίτσα και δεν ξεχνάω ποτέ). Μιλάω όμως για το πόσοι από τους «καθηγητές» έχουν παραμυθιαστεί ότι αυτή η εκπομπή είναι πραγματικά «Ακαδημία».

Τι να σου κάνουν, αδέλφια μου, οι ατακάρες του Φοίβου, η ευγένεια του Πλούταρχου, το κύρος της Καίτης Γαρμπή και ο ρόλος του «κακού» που τίμια έχει αναλάβει ο Γιώργος Αρσενάκος; Εντάξει, η «χημεία» των κριτών του Voice και ο «χαβαλές» που κάνουν μεταξύ τους απ’ τον πρώτο κύκλο της έκδοσης του ΣΚΑΪ δεν είναι και εύκολο να βρεθούν. Αλλά, όχι να είναι οι «καθηγητές» πιο «παίκτες» κι απ’ τους διαγωνιζομένους.

Μόνο, ο Πάνος Μεταξόπουλος την περασμένη εβδομάδα, φιλοξενούμενος του Δημήτρη Καμπουράκη και της Λένας Φλυτζάνη στην εκπομπή «ΣΚ Παρέα» του ΣΚΑΪ διευκρίνισε στην προσφώνηση «κ. Διευθυντά της Ακαδημίας» πως ο τίτλος θα έστεκε, αν επρόκειτο για πραγματική Σχολή και όχι μουσικό ριάλιτι, μέσα από το οποίο πρωτοεμφανιζόμενοι τραγουδιστές αναζητούν την ευκαιρία τους στη δημοσιότητα. Όλοι οι άλλοι «καθηγητές» ζουν τη φάση «Παιδαγωγός της Σόουπιτς» με περισσότερο ζήλο κι απ’ τους συμμετέχοντες που διαγωνίζονται.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η Χελθεντγουέλνες (σου λέει) κόουτς που «τα πήρε» με τους διαγωνιζομένους, γιατί χασμουριούνται στο «μάθημά της», και όχι στων άλλων «καθηγητών» 🤦🏻‍♂️ Μήπως πρέπει να φέρουν και έναν «Ξεμάτιασμα Σπέσιαλιστ Κόουτς» να διδάσκει Εισαγωγή στη Βασκανία 1.0.1; Σε άλλο επεισόδιο, όμως, τη «γύρισε τη μπιφτέκα» και τους κατηγόρησε «Περιστεριώτικα» – όπως διευκρίνισε – ότι είναι «Όλο μέλι, μέλι και από τηγανίτα, τίποτα». Για να πετάξει το ταγέρ στο τέλος της εβδομάδας και να έρθει με αθλητικό κορμάκι ως «Μαλέσκου της Ακαδημίας» για να κάνουν γυμναστικούλα. Η Πέννυ Μπαλτατζή κλαίει για την πρόοδο των παιδιών και η Chali Jennings, χορεύει την ψυχή της, αλλά οι πρωταγωνιστές του ριάλιτί μας, τις κοιτούν σαν να διαγωνίζονται αυτές – παράλογο;

Μπορεί να δείχνουν οι άνθρωποι ζήλο γι’ αυτό που ανέλαβαν να διεκπεραιώσουν, δε λέω… Αλλά, είναι λίγο αστείο, όλοι οι άλλοι να παίζουν «Εκπομπή» κι εσύ «Σχολείο» – είναι άλλο παιχνίδι, σαν να παίζεις τάβλι με τα πιόνια απ’ το σκάκι. Ψυχραιμία Καθηγητές μου, τηλεοπτική Ακαδημία είναι με «πτυχίο» που δεν αναγνωρίζεται απ’ το ΔΟΑΤΑΠ, αλλά από το ΑGB College of Fetosmono.

Κουιζάρες

Και φύγαμε για τις κουιζάρες μας, αδέλφια μου.

Ποιας εκπομπής που, δυστυχώς, δεν θα υπάρχει του χρόνου, οι πανελίστες ψάχνουν ήδη δουλειά γλείφοντας εκεί που έφτυναν;

Ποια «φιλία» της Σόουπιτς που πολυδιαφημίστηκε, δυστυχώς, κράτησε μόνο όσο μια μπιρίμπα;

Αυτά και για σήμερα… Να προσέχετε τους εαυτούς σας, αδέλφια μου και να θυμάστε να χαμογελάτε για να κάνετε τους άλλους να ανησυχούν.