Ως και στο Διαφάνι χιόνισε… Διακοπές διαρκείας σε νερό και ηλεκτρικό σας ταλαιπώρησαν, αδέλφια μου, αλλά, παρ’ όλες τις εξελίξεις, ένας απ’ όσους καταγγέλλονται στο ελληνικό #metoo δεν έχει λογοδοτήσει ακόμη, ούτε στη δικαιοσύνη, ούτε στην κοινωνία. Πέσαμε στην ανάγκη του ΣΕΗ… Κι αυτοί οι δύσμοιροι για ποιόν να πρωτο-αποφασίσουν; Εδώ, σου λέει και το χιόνι δεν ήταν χιόνι, αλλά ηθοποιός, ο Λιγνάδης δεν θα ήταν ηθοποιός κα Μενδώνη μου, που είναι, άλλωστε, και ηθοποιός; 🤪 Τι μας κρύβουν;
Τώρα που το είπαμε… Αλήθεια, εσείς ανεβάσατε καμιά φωτογραφία με χιόνι απ’ το παράθυρο, το μπαλκόνι, ή τον δρόμο έξω απ’ το σπίτι σας και καπάκι, νέο κύκλο αναρτήσεων με το κατοικίδιό σας, τον Μπούζυ να ξεροσταλιάζει στην παγωνιά ή είστε τίποτα απαλούληδες;
Ξέρω, ακούγομαι σαν τον Παπανώτα της γειτονιάς που τον ενοχλούν όλα, αλλά κι εσείς, μη χαίρεστε με το χιόνι σαν τις «απέναντι» εκπομπές, όταν έμαθαν ότι δε θα «βγει» το «Το Πρωινό» αυτή την εβδομάδα.
Ξαναξέρω… Κινδυνεύω να με πείτε Βασίλη Γρηγορόπουλο που κυνηγάει τους Τουϊτεράδες με αστραφτερό τσεκούρι το χαμόγελο της Μαλέσκου, επειδή μόνο εκείνος δικαιούται να λέει spoilers για το Σορβάιβο. Θα ηρεμήσω, λοιπόν, θα «κουμπώσω» τραγουδάρα από INXS που «κολλάει» και με την εποχή και θα ξεκινήσω τα Fake News μας… Mystify, λοιπόν.
Ευχαριστώ…
Σ’ αυτό το σημείο, θέλω να σας πω κατευθείαν μέσα απ’ την καρδιά μου ένα τεράστιο ευχαριστώ για αυτήν την εβδομαδιαία επικοινωνία που τόσο μας κάνει καλό και με κρατά στη γη. Με ενημέρωσαν μάλιστα, ότι η ανταπόκρισή σας την περασμένη Κυριακή ήταν πρωτόγνωρη και η ευγνωμοσύνη μου είναι διπλή. Ο Θεός να έχει καλά και υγιή καθέναν σας, ξεχωριστά.
Ερχόμαστε…
Τώρα που είπα «υγιείς», θα τα μάθατε λογικά… Καταρχάς, να ξεκαθαρίσω πως δεν ήμουν ποτέ θετικός, επειδή ξέρω ότι ακούστηκε. Όχι πως έχει σημασία σ’ αυτή τη φάση της πανδημίας, αλλά το λέω για την αποκατάσταση.
Τεστ και ξανά τεστ και ξαναματατέστ, λοιπόν, στο «Το Πρωινό». Τα μοριακά διαδέχονταν τα ράπιντ πιο συχνά απ’ ό,τι οι εκπομπές υποδέχονταν τον Σάκη την προηγούμενη εβδομάδα:
Πώς αλλάζουν πάντως, οι εποχές… Επί Πα.Σο.Κ., για να «βγει» ζωντανά ο Ρουβάς για συνέντευξη έπρεπε να είναι ρεβεγιόν-μιλένιουμ, ή να είσαι η Έλλη Στάη, τώρα, είναι απλά ΠΣΚ…
Πέρα, από την πλάκα, όμως, ήταν απόφαση της Φαίης, του Γιώργου, του καναλιού και όλης της ομάδας μας να έχει προτεραιότητα η υγεία, αλλά και το παράδειγμα της τήρησης των μέτρων, ώστε να «βγούμε» μια ώρα αρχίτερα από αυτήν την κατάσταση που πλήττει τόσους εργαζομένους, αλλά και την ψυχολογία μιας ολόκληρης κοινωνίας.
Και πιστέψτε με, μας «ζόρισε» που έπρεπε να σταματήσουμε να είμαστε συντροφιά σας και γιατί το αγαπούμε, αλλά και επειδή, ειδικά αυτήν την περίοδο, νιώθαμε πως συντελούσαμε σε κάτι ευγενές, σε κάτι υψηλότερο απ’ όλους εμάς – στο να ξαλαφρώσουν άνθρωποι, να βγουν να μιλήσουν και να περάσουμε μια κοινωνία ολόκληρη στην επόμενη φάση της, απαλλαγμένη από παθολογίες και καρκινώματα. Δεν πειράζει, όμως. Ήταν μια αναγκαία παύση για την υγεία και το καλό παράδειγμα. Συνεχίζουμε από αύριο στις 10:00, πρώτα ο Θεός, αδέλφια μου.
Ναταλία: Ο «Ντάνος» του Alpha
Βγαίνει η κα Δέσποινα Στυλιανοπούλου και ζητά επίμονα απ’ τη Ναταλία να μιλήσει με την Υπουργό Πολιτισμού, ώστε να επανέλθει η άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος για τους ηθοποιούς. Η Ναταλία επισημαίνει πώς το αίτημα «ακούγεται» μέσω της εκπομπής, ωστόσο, η ίδια δεν γνωρίζει την κα Μενδώνη προσωπικά για να την πάρει τηλέφωνο όπως επίμονα συνεχίζει να αιτείται η κα Στυλιανοπούλου.
Ο Κώστας Τσουρός διευκρινίζει μάταια πώς οι άνθρωποι που καταγγέλλονται στο θέατρο είναι τέτοιας πορείας που θα ήταν απ’ τους πρώτους στους οποίους θα είχαν εγκριθεί τέτοιου είδους άδειες. Η συζήτηση καταλήγει με την αγαπημένη ηθοποιό να προτείνει μάστορα που ταριχεύει το αγαπημένο σου κατοικίδιο, ώστε να μη χρειαστεί να το αποχωριστείς ποτέ.
Ακολουθεί παρέμβαση της Κοραλίας Καράντη που φωνάζει με αναφιλητά για να καταλήξει ότι δεν εννοούσε αυτό που είπε για τους μετανάστες και κλείνουμε με συνέντευξη από την Κατερίνα Λάσπα, η οποία «στραβώνει» στο τέλος με σπόντα ότι την «ξεπέταξαν». Και αυτό, αδέλφια μου, για το «Καλύτερα δε Γίνεται» είναι απλά, Σάββατο.
Και δεν αναφέρθηκα καν στη συνέντευξη του Σταμάτη Γαρδέλη, τον αγενή Αλέξη Γεωργούλη, ή τη φορτισμένη Σάσα Σταμάτη… Ήρεμα ρωτάω: Τι τηλεοπτικές πίστες είναι αυτές που περνάνε τη μία μετά την άλλη φέτος, η Ναταλία και η παρέα της; Και επειδή τα «Fake News» είναι εδώ για να δίνουν απαντήσεις, όταν οι άλλοι απλά ρωτούν, οι εκδοχές είναι συγκεκριμένες:
Ή κάποιος απ’ τους φετινούς καινούριους είναι «κατσίκι», ή κάποιος απ’ τους περσινούς που έφυγαν έχει ρίξει κατάρα, ή το κανάλι περνά από δοκιμασίες τη Ναταλία προκειμένου να την αναγνωρίσει δικαιωματικά, ως την επόμενη «Ελένη». Επειδή, όμως, έτσι που πάμε η Ναταλία θα ανακηρυχθεί Αγία, πριν προλάβει να αναγνωριστεί ως «Ελένη» καλό είναι να πάρει μαζί με την ομάδα της κάποιο bonus στο τέλος της σεζόν, κάποιο επίδομα, ή έστω μια ασυλία σ’ αυτό το εβδομαδιαίο αγώνισμα του τηλεοπτικού Σορβάιβο που επιδίδονται κάθε ΣΚ. Τώρα που το σκέφτομαι, βέβαια, πιο πιθανό είναι να αφιερώσει ένα βιβλίο της η Χρυσηίδα Δημουλίδου στον Χάρη Βαρθακούρη. Προχωράμε…
Πάμε Κωνσταντίνε…
Και όσο απολάμβανα το πόσο όμορφα και ισορροπημένα τα «σκαρώνει» στο τέλος το σύμπαν με την τηλεοπτική επιστροφή που ετοιμάζει η Κωνσταντίνα Σπυροπούλου να αφορά διαφήμιση χαλβά, παρατηρούσα τις τρεις τάσεις της εγχώριας δημοσιότητας, ή, «Σόουπιτς» (όπως λεν’ και στο χωριό μου) απέναντι στα εγκλήματα που φέρεται να αναδεικνύει το ελληνικό #metoo.
Υπάρχουν, λοιπόν, εκείνοι που, είτε από προσωπική εμπειρία, είτε από τύψεις που γνώριζαν και δεν «ανακατεύονταν» (όπως οι γείτονες στο Μεταξουργείο που, έστω και τώρα φέρονται να μαζεύουν υπογραφές για να απομακρυνθεί εκείνος που τόσα χρόνια είχαν σαφείς ενδείξεις για το τι έκανε…) ή και απλά από αίσθημα δικαίου στέκονται ξεκάθαρα απέναντι σε κάθε εγκληματία, χωρίς να εξετάζουν κάτι άλλο στην παρούσα φάση. Ύστερα, είναι εκείνοι οι οπίνιον-λίντερζ – σε άπταιστα αγγλινικά που ακούγονται μόνο στο House of Fame – που (ακόμη;) δεν έχουν εκφράσει τη θέση τους όπως η Ελένη, ή ο Λάκης Λαζόπουλος. Τέλος, υπάρχουν οι «φιλόσοφοι» από το στόμα των οποίων ακούγεται το «ναι μεν, αλλά» πιο συχνά απ’ τη φράση: «Επί ποδός, οι αλατιέρες» κατά τη διάρκεια του χιονιά.
Και για να σοβαρευτούμε, ο καθένας δικαιούται να τοποθετείται, ή όχι σε θέματα που ανακύπτουν στη δημόσια σφαίρα. Κανένας όμως, όταν τελικά το κάνει, δεν δικαιούται να μη σταθεί απέναντι στον βιασμό, τη σεξουαλική κακοποίηση και την παιδοφιλία. Εδώ, παλινωδίες τύπου «κουνήματα Σανίκου μπρος-πίσω στο Σορβάιβο» δεν χωρούν. Η μόνη κατάληξη αυτών των ανθρώπων, όσο και να μπορεί να μην αρέσει σ’ εκείνους που έχουν πιει κι ένα κρασί μαζί τους πρέπει να είναι η ξεφτίλα και η φυλακή. Τέλος.
Άκουγα την τοποθέτηση του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη που σέβομαι για το ταλέντο και την πορεία του στον χώρο όλα αυτά τα 30 του, χρόνια. Αζεματεροφάκτ, (που θα έλεγε και η Ηλιάνα στις μαραθώνιες, αλλά ενδιαφέρουσες ε#not#ητες του PopUp για τη διεθνή Σόουπιτς), χωρίς να παρακολουθώ 50 θεατρικές παραστάσεις τον χρόνο έτυχε 7 στις 10 που είχα την τιμή να απολαύσω να είναι συμμετοχής του, ή σκηνοθεσίας του.
Καταλαβαίνω, ότι αυτές τις στιγμές τα λόγια πρέπει να είναι ψύχραιμα και να μην πορώνουν στη μάζα το «ένστικτο της αρένας». Καταλαβαίνω, επίσης, πώς είναι επουσιώδης, αν και άκρως δημοσιογραφική η ερώτηση που αφορά την κοινωνική συναναστροφή του Κωνσταντίνου με κάποιους απ’ τους φερόμενους ως κατηγορουμένους (και ας μην τέθηκε ποτέ ευθέως πριν απαντήσει από μόνος στο λογύδριό του, ο κος Μαρκουλάκης στη μόνη τηλεοπτική συνέντευξή του στο «Πάμε Δανάη»). Είναι τέλος, θεμιτή, αν και πρόωρη η πρόθεσή του να αναδείξει την υγιή πλευρά του θεάτρου στην οποία θα στηριχτεί και η επόμενη μέρα…
Όμως, όλα τα παραπάνω δεν δικαιολογούν τη δήλωση του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη πώς «Είναι δύσκολο να κατηγορήσεις ή να υπερασπιστείς κάποιον με απόλυτο τρόπο». Όχι, λοιπόν… Από τη στιγμή που η δικαιοσύνη θα αποφανθεί είναι πανεύκολο, αν όχι επιβάλλεται, να κατηγορήσεις εκείνους που θα τιμωρηθούν ως παιδόφιλοι, ώστε να εξαφανιστούν απ’ το προσκήνιο για να «ξεβρωμίσει», όχι μόνο το θέατρο, αλλά και η κοινωνία.
Αλλά και πριν από αυτό, μπορεί η ψυχραιμία, το τεκμήριο της αθωότητας και το δικαίωμα των πολιτών σε μια δίκαιη δίκη σωστά να υπερισχύουν, ωστόσο η καταδίκη της σεξουαλικής κακοποίησης, του βιασμού και της παιδοφιλίας είναι αδιαπραγμάτευτη και ναι, πρέπει να «κατηγορείται με απόλυτο τρόπο» από κάθε φωνή, ειδικά από εκείνες που σεβόμαστε. Και για να το ξεκαθαρίσω: Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης καταδικάζει και στις 3 συνεντεύξεις που έδωσε τα εγκλήματα που φέρονται να έχουν διαπραχθεί στον ευρύτερο χώρο του θεάτρου, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία γι’αυτό. Την προσδοκία του να μην «στηθούν» λαϊκά δικαστήρια επί προσωπικού, πριν η δικαιοσύνη αποφανθεί, εκφράζει.
Δε γουστάρω να γράψω οργισμένα λόγια για το ειδεχθές των εγκλημάτων που ακούγονται ότι διαπράχθηκαν. Χρειάζεται να εκφράσει κάποιος την αηδία του, απέναντι στον παιδόφιλο; Και μόνο η λέξη προκαλεί αποστροφή. Ας μην υπερασπιστούμε ή κατηγορήσουμε με απόλυτο τρόπο, λοιπόν, πρόσωπα πριν έρθει η ώρα της δικαιοσύνης, αλλά τα εγκλήματα που φαίνεται να κουκουλώθηκαν είναι κάτι που οφείλουμε να καταδικάσουμε στο θέατρο και σε όποιο χώρο προκύψουν.
Και όχι… Δεν είναι ώρα να κοιτάξουμε την υγιή πλευρά του θεάτρου και του κάθε χώρου, η οποία, φυσικά υπάρχει και θα μας «βγάλει απ’ το τούνελ», αλλά, όταν έρθει η ώρα. Τώρα, είναι η στιγμή να αναδείξουμε και να καθαρίσουμε τη σαπίλα, θρηνώντας παράλληλα για το κομμάτι που μολύνθηκε και αναπόφευκτα ακρωτηριάστηκε.
Μοριακό Ζάπινγκ
Είδα πολλά αυτή την εβδομάδα που έμεινα στο σπίτι, αδέλφια μου. Με άλλα ταυτίστηκα:
Και για άλλα απέκτησα άποψη. Δυστυχώς, δεν είναι επαγγελματικά ηθικό να γράψω για «απέναντι» ομάδες και συναδέλφους, πριν από το τέλος της σεζόν (το έκανα μόνο σε μετρημένες μεμονωμένες περιπτώσεις αδικίας, όπως εκείνη της Δανάης απέναντι στον Λιάγκα που τότε δεν είχε και τηλεοπτικό στασίδι να απαντήσει). Άσε που, εκτός Παρασκευής, δεν φάνηκε κανείς να καρπώθηκε σε επίπεδο ποσοστών τηλεθέασης την απουσία του «Το Πρωινό», οπότε προχωράμε σαν να μη μας έχει ΠΟΡΩΣΕΙ αυτός ο τύπος απ’ το φετινό MasterChef:
Κατά τα άλλα, το Σορβάιβο επελαύνει, ενώ η μίξη Power of Love και Star Academy του Epsilon που ακούει στο όνομα House of Fame κάνει το σπίτι του Big Brother κάτι σαν τηλεοπτικό Airbnb που φιλοξενεί την ίδια παραγωγή με διαφορετικό πρόσχημα (φήμες που αποδίδουν την αναβολή του πρώτου Live στην ντροπή που ένιωσαν οι κριτές και η αγαπημένη μου Ελένη Φουρέιρα, για όσα είδαν τηλεοπτικά είναι παντελώς ανυπόστατες, διότι μόλις τις έβγαλα εγώ απ’ το μυαλό μου).
Απ’ την άλλη, στην ΕΡΤ κάτι δείχνει να σκιρτάει και να «κρυφοκοιτάζει εμπορικά» όταν ανοίγει το «Μουσικό Κουτί» και πιάνεις τον εαυτό σου να ακούει τηλεόραση, ή να βλέπει καλό ραδιόφωνο, διαλέξτε…
Σ’ αυτό το σημείο θέλω να σας ζητήσω να τσεκάρετε λίγο ΕΡΤflix και θα με θυμηθείτε νιώθοντας κάπως σαν να βλέπετε τηλεόραση σε ταξίδι σας στο εξωτερικό. Όχι επειδή θεωρώ τον επικεφαλής του, Κωνσταντίνο Μπουρούνη που γνώρισα ως τον πρώτο Διευθυντή Προγράμματός μας στο Mad, τον πιο ευφυή άνθρωπο που έχω συνεργαστεί στα Μ.Μ.Ε. με αντίληψη κι ευαισθησίες κοινωνικές και προσωπικές, αλλά γιατί πραγματικά το ΕΡΤflix αποτελεί εμπειρία. Μια τηλεοπτική κοσμηματοθήκη με όλες τις επιλογές μουσικής, σειρών και ταινιών που νομίζεις ότι σου διάλεξε κάποιος αγαπημένος σου.
Αλήθεια, δείτε και μου λέτε. Και αν δε δείτε, τουλάχιστον μαζευτείτε και παίξτε το ολοκαίνουριο επιτραπέζιο που ενώνει τις παρέες σε ξεκαρδιστικές βραδιές λοκδάου:
Κουιζάρα
Και τώρα, η κουιζάρα μας:
Ποιος ηθοποιός αγαπημένης σειράς τα έχει με τραγουδίστρια και όλοι αγαπημένοι;
Αυτά, αδέλφια μου και για τη σημερινή μας, επικοινωνία. Τα λέμε αύριο, στις 07:00 από το Mappes Show του Ρυθμού 94.9 και αμέσως μετά με την παλιοπαρέα στο «Το Πρωινό».