Καταγγελίες καταναλωτών έφτασαν στην Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) για παραπλάνησή τους σχετικά με τη διαφημιστική επικοινωνία του προϊόντος “HAPI END”, το οποίο ανήκει στην κατηγορία των συμπληρωμάτων διατροφής και ειδικότερα των διαφημίσεων “HAPI END Giousef Μεγάλο Αστέρι” και “HAPI END Giousef Εσύ είσαι ντροπαλός;”.
Στα συγκεκριμένα σποτ συμμετέχει μια πολύ γνωστή τηλεοπτική περσόνα, η Αναστασία Γιούσεφ.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ διενέργησε την απαιτούμενη έρευνα και τη διαβίβασε στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ).
Το ΣΕΕ έστειλε επιστολή στην Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (Ε.Ι.ΤΗ.Σ.Ε.Ε.) ενημερώνοντας ότι, η εν λόγω επικοινωνία προβάλλεται κατά παράβαση προγενέστερης Απόφασής του, προκειμένου οι τηλεοπτικοί σταθμοί να προβούν στην άμεση διακοπή προβολής της εν λόγω επικοινωνίας (2 τηλεοπτικά σποτ).
Σύμφωνα με την αιτιολόγηση της ΕΚΠΟΙΖΩ, τα δύο σποτ χρησιμοποιούν τη λέξη “φυτικό ενισχυτικό στύσης” στη διαφήμιση αλλά και στην ιστοσελίδα “Συμβάλλει στη διατήρηση φυσιολογικών επιπέδων τεστοστερόνης”, “Είναι σημαντική για το ανοσοποιητικό σύστημα”, “διάθεση συμπληρωμάτων διατροφής από φυτικά συστατικά για τη σεξουαλική ζωή των ανδρών και των γυναικών”.
Οι εν λόγω ισχυρισμοί υγείας και οι εντυπώσεις για δράση και αποτελεσματικότητα δεν είναι σαφείς και τεκμηριωμένοι, όπως το σχετικό ρυθμιστικό πλαίσιο ορίζει αυστηρά και ως εκ τούτου παραπλανούν τους καταναλωτές ως προς τις υποτιθέμενες επιδόσεις.
Όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ, «η ορθή και σύννομη ενημέρωση του καταναλωτή αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα σύμφωνα με το δίκαιο του καταναλωτή και δεν θα πρέπει να καταστρατηγείται μέσω παραπλανητικών και αναληθών επικοινωνιών και εσφαλμένων συμπερασμάτων. Οι εταιρείες οφείλουν, όταν διαθέτουν τα προϊόντα τους, να συμμορφώνονται με τους κανόνες του κοινοτικού και ελληνικού δικαίου και τα πρότυπα που έχουν θεσπισθεί για την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών. Ειδικότερα, η επικοινωνία προϊόντων που συνδέεται με θέματα διατροφής και υγείας χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, δεδομένου ότι, λόγω έλλειψης εξειδικευμένων γνώσεων, τυχόν ασαφείς, ελλιπείς ή υπερβολικοί ισχυρισμοί μπορούν εύκολα να παραπλανήσουν τους καταναλωτές».