Ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα σιδηροδρομικά έργα, παρά τις πολλές κατασκευαστικές δυσκολίες, προχωρά και θα ολοκληρωθεί σε 4,5 χρόνια. Το έργο αναμένεται, εκτός από το κυκλοφοριακό, να συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής. Πρόκειται για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή των Σεπολίων.

Στιγμιότυπο από την παρουσίαση του έργου- Photo: ΕΡΓΟΣΕ
Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, Θάνος Βούρδας παρουσίασαν το έργο, η σύμβαση του οποίου υπογράφηκε την περασμένη εβδομάδα. Όπως δήλωσε ο κύριος Βούρδας κατά τη διάρκεια της κατασκευής θα υπάρχει συνεχής διαβούλευση με τους κατοίκους λόγων των οχλήσεων από το έργο. Σημείωσε ωστόσο πως πρόκειται για ένα δύσκολο τεχνικά έργο καθώς βρίσκεται μέσα στον αστικό ιστό, με τη γραμμή να παραμένει σε λειτουργία, ενώ περνά από τη σήραγγα του Μετρό στο τμήμα Σεπόλια-Αττική και τον κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ.
Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Διονέλης, σημείωσε πως το έργο της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων θα αλλάξει ριζικά την περιοχή που σήμερα χαρακτηρίζεται ως υποβαθμισμένη και πρόσθεσε πως θα αναβαθμίσει και τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας αφού ο τετραπλός πια διάδρομος θα δώσει την αναγκαία χωρητικότητα, ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια, αν και για τουλάχιστον δύο χρόνια εξαιτίας των εργασιών το υφιστάμενο δίκτυο θα μονοδρομηθεί.
Πάρκο και μείωση της ηχητικής ρύπανσης
Λόγω της υπογειοποίησης, πάγιο αίτημα των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, θα επέλθουν οικιστικές παρεμβάσεις, αφού οι σημερινές γραμμές, οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις θα μετατραπούν σε χώρους πρασίνου και αναψυχής, (δημιουργία ενός γραμμικού πάρκου 30 στρεμμάτων που θα περιλαμβάνει πεζόδρομο 1,8 μέτρων, πράσινο και χώρους αναψυχής) ενώ εκατέρωθεν θα λειτουργούν κανονικά οι υφιστάμενοι δρόμοι. Επίσης, θα ελαχιστοποιηθεί και η ηχητική ρύπανση από τα διερχόμενα τρένα.
Η σήραγγα θα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής, η υφιστάμενη διπλή γραμμή θα περιοριστεί σε μονή, προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας, το οποίο θα παραδοθεί σε κυκλοφορία σε περίπου 2 χρόνια από σήμερα. Η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και θα ξεκινήσει η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας, το οποίο θα αποδοθεί σε εμπορική λειτουργία στο πρώτο τρίμηνο του 2023.