Πεδίο σύγκρουσης ανάμεσα στην κυβέρνηση και τα κόμματα της αντιπολίτευσης έχει γίνει το θέμα της τηλεκατάρτισης των επιστημόνων μέσω voucher αξίας 600 ευρών.
No 1 trend στο Twitter
Το ζήτημα ανέκυψε όταν στα social media έγινε πρώτο trend το #Σκοιλ_Ελικικου.
Οι χρήστες του Twitter ανέβασαν screeshots από τα όσα διάβαζαν οι καταρτιζόμενοι σε κάποια από τα προγράμματα τα οποία είναι το λιγότερο άξια απορίας για την ποιότητα της παρεχόμενης μάθησης.
Κάποιοι μάλιστα παρατήρησαν ότι επρόκειτο και για google translate.
Χα, γι'αυτό δεν είστε άριστοι, που να καταλάβετε εσείς από reverse translating . . . . #Σκοιλ_Ελικικου #ΝΔ_ξεφτιλες pic.twitter.com/pVArCROnSa
— The_Merovingian (@TheMerovingia11) April 16, 2020
Φυσικά τα περισσότερα tweets ήταν ιδιαιτέρως σκωπτικά:
https://twitter.com/zaralikos/status/1251120231700930567
Η κυβέρνηση επιδοτεί επιστήμονες με μεταπτυχιακό 600 ευρώ για να γίνουν προγλωσσικοί Αυστραλοπίθηκοι. Μπράβο. #Σκόιλ_ελικικού
— Άννα (@annzabel) April 17, 2020
Όταν ο κ. Σταϊκούρας έρθει στην Βουλή να μου απαντήσει στην ερώτηση για την μεσαία τάξη θα ήθελα πολύ και την άποψή του για το πόσο απαραίτητη και σοβαρή είναι η κατάρτιση των επιστημόνων που η ΝΔ επέλεξε. Χωρίς#Σκοιλ_Ελικικου δεν πας πουθενά την σήμερον ημέρα… (1/2)
— Ευκλείδης Τσακαλώτος | Euclid Tsakalotos (@tsakalotos) April 17, 2020
Παρουσίαση #Σκοιλ_Ελικικου pic.twitter.com/832kxT9fxX
— Τζερμποα (@kagouriki) April 17, 2020
Αφού περάσετε το πρώτο στάδιο κατάρτισης, ακολουθούν λίγο πιο δύσκολα τεστ#Σκοιλ_Ελικικού pic.twitter.com/1jRE2QUk3F
— d.j. kriss 🍉 (@_djkriss_) April 16, 2020
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΓΡΑΒΑΤΑΣ ΤΩΡΑ ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ!
ΚΑΙ Α ΚΑΙ ΟΥ ΚΑΙ #Σκοιλ_Ελικικου pic.twitter.com/LBsU7Dff84
— Λάρρυ Σπορτέλλος (@LarrySportellos) April 16, 2020
Όταν μάθουμε ποιος είναι αυτός ο #Σκοιλ_Ελικικου. Πρέπει να ασχοληθούμε λίγο και με τον Μέτζη του νέουκτη pic.twitter.com/dmXIsCszkt
— Άρης Π. (@DelgadoSero) April 16, 2020
#Σκοιλ_Ελικικου από τον Μέτζη του Νεούκτη pic.twitter.com/3MHXTHhdQX
— Др. Фелеки ΜD,CD,DVD,TNT 🗯️ (@safeleki) April 16, 2020
-ΤΟ ΝΤΩΣΕΙ ΜΠΕΝΑΛΝΤΙ;
-ΤΟ ΜΕΤΖΗ ΝΕΟΥΚΤΗ#Σκοιλ_Ελικικου pic.twitter.com/kCNC8ZsYR5— Πάνδικος⬛⬜⬛⬜⬛ (@pantix73) April 16, 2020
Η παρέμβαση Τσίπρα και τα “ζαβαρακτρανέμια”
Για το θέμα φυσικά παρενέβη ο Αλέξης Τσίπρας με ένα αιχμηρό tweet όπου έκανε λόγο για “πάρτι προγραμμάτων ‘κατάρτισης'”.
Τώρα καταλαβαίνουν όλοι πού πάει το δημοσιονομικό μαξιλάρι με τα 37 δισ. ευρώ που ο ΣΥΡΙΖΑ δημιούργησε και άφησε στη σημερινή κυβέρνηση. #Σκοιλ_Ελικικου
— Αλέξης Τσίπρας – Alexis Tsipras (@atsipras) April 17, 2020
Ο κος Μητσοτάκης είναι υπόλογος για όσα γίνονται σε μια περίοδο που υποφέρουν άνθρωποι. Πρέπει να δώσει απαντήσεις και να αφήσει τα «ζαβαρακατρανέμια»…
Και θα τον φέρω στη Βουλή, θέλει δε θέλει, να δώσει απαντήσεις. Καλή Ανάσταση! #Σκοιλ_Ελικικου— Αλέξης Τσίπρας – Alexis Tsipras (@atsipras) April 17, 2020
Λίγο αργότερα βέβαια ήρθε η απάντηση του Υπουργείου Εργασίας:
«Δεν περιμένει κανείς από τον κ. Τσίπρα να κατανοήσει πώς λειτουργεί η οικονομία, η αγορά και ο ελεύθερος ανταγωνισμός. Οι Έλληνες πληρώσαμε, άλλωστε, πολύ ακριβά δίδακτρα επί 4,5 χρόνια, όσο ο ίδιος κυβερνούσε ανερμάτιστα τη χώρα» αναφέρει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, απαντώντας στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
«Επί της ουσίας, ο κ. Τσίπρας γνωρίζει ότι τα προγράμματα τηλεκατάρτισης, μέσω επιταγών κατάρτισης (voucher), έχουν θεσμοθετηθεί από το 2011 και χρησιμοποιούνται έκτοτε ως η διαφανέστερη μέθοδος, καθώς η επιλογή του παρόχου κατάρτισης γίνεται από τον ίδιο τον καταρτιζόμενο, επιτρέποντας στους ωφελούμενους εργαζόμενους ή ανέργους να επιλέξουν εκείνοι το αντίστοιχο πρόγραμμα» επισημαίνει το υπουργείο Εργασίας, ξεκαθαρίζοντας ότι, σε κάθε περίπτωση, τυχόν αστοχίες, ιδίως αναφορικά με μη επαρκή ΚΕΚ, θα αξιολογηθούν και θα διορθωθούν άμεσα.
Το υπουργείο Εργασίας αναφέρει ότι «όσο για την εμμονή του κ. Τσίπρα με τα ταμειακά διαθέσιμα του κράτους», δύο τινά υπάρχουν:
– είτε αγνοεί πλήρως ότι τα προγράμματα κατάρτισης των επιστημόνων και ελεύθερων επαγγελματιών υλοποιούνται με αξιοποίηση πόρων του ΕΣΠΑ
– είτε σπεκουλάρει με το ύψος των διαθεσίμων στο Ταμείο του κράτους, για να δημιουργήσει ψεύτικες εντυπώσεις για λόγους μικροπολιτικής σκοπιμότητας.
Μάλλον και τα δύο.
Αλλά οι Έλληνες τον έχουμε μάθει. Όλοι μαζί, ενωμένοι, θα ξεπεράσουμε και θα βγούμε όρθιοι και από αυτήν την κρίση».
https://streamable.com/mpoihq
Το σχόλιο του ΚΚΕ
«Ο κυβερνητικός εμπαιγμός προς τους αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες δεν έχει τελειωμό. Όχι μόνο τους εξαίρεσε κι από αυτό ακόμη το πενιχρό επίδομα των 800 ευρώ, κατά τρόπο άδικο κι αδικαιολόγητο, αλλά και τους παρέπεμψε σκανδαλωδώς σε προγράμματα τηλεκατάρτισης ιδιωτικών κέντρων τα οποία μόνο ως αστεία μπορούν να θεωρηθούν» αναφέρει το ΚΚΕ σε σχόλιό του «για τον εμπαιγμό των αυτοαπασχολούμενων επιστημόνων με τα προγράμματα τηλεκατάρτισης», αναφέρει το ΚΚΕ.
«Φαίνεται ότι για ορισμένους η αναγκαία στήριξη των επιστημόνων που πλήττονται από τις συνέπειες της πανδημίας, είναι ευκαιρία για χρυσές δουλειές» καταλήγει το σχόλιο του κόμματος.
Οι 7 προτάσεις του ΜέΡΑ25
Με τη σειρά του, το κόμμα του Γιάνη Βαρουφάκη διατυπώνει 7 προτάσεις για την στήριξη των επιστημόνων, επικρίνοντας ταυτόχρονα την κυβέρνηση για την υπόθεση σχετικά με το voucher.
1) Την απόσυρση του ταπεινωτικού για όλους τους επιστήμονες voucher και την αντικατάστασή του με ποσό το οποίο θα δίνεται χωρίς περιορισμούς και δεσμεύσεις για την στήριξη του κλάδου.
2) Με τα ίδια χρήματα (και λιγότερα) που δόθηκαν στις εταιρίες παροχής πλατφόρμας θα μπορούσε να δημιουργηθεί πλατφόρμα τηλεεκπαίδευσης εργαζομένων, με ανοικτά πρότυπα (π.χ. openedx) ή/και την στήριξη της ανοικτής πανεπιστημιακής πλατφόρμας openeclass του GRNet/ΕΔΥΤΕ (πρώην ΕΔΕΤ).Τα μαθήματα να είναι διαθέσιμα ανοικτά (άδειες Creative Commons) και προσβάσιμα σε όλους όσους θέλουν να συμμετέχουν (επιστήμονες, φοιτητές, ερευνητές, εργαζόμενοι κ.α). Η πλατφόρμα αυτή θα μπορούσε μετέπειτα να εξελιχθεί ως κοινός τόπος εκπαίδευσης της χώρας μας, χτίζοντας εκπαιδευτικό υλικό κατά βούληση. Ειδικά για τους εργαζόμενους προτείνουμε αυτή πλατφόρμα να “στηθεί” δωρεάν σε ομοσπονδίες, επιμελητήρια καθώς και στον ΟΑΕΔ και να παρέχεται τεχνική υποστήριξη από το ΕΔΥΤΕ.
3) Την συμμετοχή επιστημόνων, μέσω των οργανώσεών τους, στην παραγωγή του εκπαιδευτικού υλικού ώστε να αποφεύγονται επιστημονικές ανακρίβειες.
4) Την βελτίωση του εκπαιδευτικού υλικού από τους συμμετέχοντες, είτε άμεσα (τύπου wiki) είτε έμμεσα (μέσω feedback) ώστε να καλύπτονται οι πλέον σύγχρονες ανάγκες, με τις τελευταίες διαθέσιμες πληροφορίες, αποτελεσματικότερα.
5) Την εμπλοκή επιστημόνων από το εξωτερικό ως μία κίνηση σεβασμού, σύνθεσης, αλλά και ως μια προσπάθεια να αντιστραφεί το braindrain.
6) Την παροχή υλικοτεχνικού εξοπλισμού σε όλους όσους δηλώνουν τώρα ότι επιθυμούν να εκπαιδευτούν, ώστε να μην αποκλείεται κανείς από την δυνατότητα για εκπαίδευση.
7) Την παροχή δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο σε όσους δεν έχουν ήδη πρόσβαση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ