Εκατόν είκοσι χρόνια παραγωγής αυτοκινήτων συμπληρώνει η Opel, έχοντας κατασκευάσει το πρώτο της αυτοκίνητο το 1899. Για παραπάνω από έναν αιώνα, η γερμανική μάρκα έχει ταυτιστεί με αυτοκίνητα που αντέχουν, είναι ευρύχωρα και έχουν “δυνατά” χαρακτηριστικά.
Στην Ελλάδα, το αγοραστικό κοινό φαίνεται πως πάντα έδειχνε μια προτίμηση στα γερμανικά αυτοκίνητα. Ίσως και το μεγάλο ρεύμα μετανάστευσης του προηγούμενου αιώνα συνέβαλε στο να δούμε στους αθηναϊκούς δρόμους πολλά μοντέλα, όχι μόνο της Opel αλλά και άλλων εταιρειών. Μιας όμως και η συγκεκριμένη μάρκα έχει “γενέθλια” κάναμε μια μικρή αναδρομή στα μοντέλα εκείνα που “σημάδεψαν” την παιδική ηλικία πολλών εξ ημών.
Τα περισσότερα από αυτά δημιουργήθηκαν τη δεκαετία του ’70 και εξελίχθηκαν τη “χρυσή” δεκαετία του ’80, ενώ κάποια από αυτά κυκλοφορούν ακόμη στους ελληνικούς δρόμους (ως συλλεκτικά ή με ιστορικές πινακίδες).
Το Kadett
Ποιος δεν έχει πάει εκδρομή ή βόλτα με ένα Kadett; Ένα μοντέλο που πρωτοεμφανίστηκε το 1962 ως μικρό οικογενειακό αμάξι, έφτασε το 1973 να είναι το πιο επιτυχημένο μοντέλο της Opel με 2,6 εκατομμύρια οχήματα σε πωλήσεις. Στους ελληνικούς δρόμους ή σε εκθέσεις ιστορικών αυτοκινήτων μπορεί ακόμη να πετύχετε κάποιο Kadett από τη δεκαετία του 70. Ξεχωρίζουν από το σουλούπι τους.
Πολλοί επαγγελματίες του ’70 και του ’80 κυκλοφορούσαν με Kadett wagons όπως αυτό:

Kadett D Luxus, 1979–1984
To Ascona
To Rekord
Έκανε την εμφάνισή του το 1953 και έζησε μέχρι το 1986. Σε μορφή station wagon ήταν ένα κατεξοχήν εκδρομικό αυτοκίνητο για να φορτώσει κανείς όλο του το νοικοκυριό και να εξορμήσει στην εξοχή.
To Vectra
Το Corsa
“Γεννήθηκε” το 1982 και μάλιστα παράχθηκε στο νέο εργοστάσιο της Opel στη Σαραγόσα της Ισπανίας. Ήταν το πρώτο “μικρό” της γερμανικής μάρκας.

Corsa A Swing, 1988–1992
To Astra
Ήρθε το 1991 για να αντικαταστήσει το ιστορικό πια Kadett. Ήταν οικογενειακό, με εξελιγμένο σύστημα ασφάλειας και πλευρικούς αερόσακους και έγινε αγαπημένο των Ελλήνων.

To Astra βγήκε το 1991 και θεωρείται εξαιρετικά επιτυχημένο μοντέλο
Φωτογραφίες: opel.com