Ο ερχομός της νέας χρονιάς αναθεωρεί την ατζέντα μας καθώς νέες παραγωγές προστίθενται στο παραστασιολόγιο της πόλης.
Κλασικά έργα σε σύγχρονες αναγνώσεις, παραγωγές μεγάλης και μικρής κλίμακας, μετακλήσεις αστέρων, επιστροφές διακεκριμένων καλλιτεχνών με πρωτότυπα έργα αλλά και πανελλήνιες πρώτες – όλα μέσα στα συγκοινωνούντα δοχεία του θεάτρου, του χορού, του μουσικού και του λυρικού.
Το πρώτο εξάμηνο του 2024 μέσα από – συμπτωματικά – 24 παραστάσεις.
«Η καρδιά του σκύλου» στο θέατρο Κιβωτός
Στην περιοχή των δύσβατων έργων επιμένουν η Έφη Μπίρμπα και ο Άρης Σερβετάλης, μεταφέροντας επί σκηνής την πολιτική παραβολή του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ «Η καρδιά του σκύλου». Έργο λογοκριμένο μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1980 καθώς ασκούσε σκληρή κριτική στις τεκτονικές δονήσεις που έφερε η Ρωσική Επανάσταση και ο Στάλιν στη χώρα, αφηγείται το διαμόνιο πείραμα του καθηγητή Πρεομπραζένσκι που μαζί με τον βοηθό του, δρ. Μπρομεντάλ μεταμοσχεύουν όργανα ενός νεκρού άνδρα σε έναν αδέσποτο σκύλο με τη φιλοδοξία να δημιουργήσουν ένα νέο μοντέλο ανθρώπου. Η ανάγνωση της Μπίρμπα εστιάζει περισσότερο στην οντολογική και λιγότερο στην πολιτική πλευρά του έργου με τον Άρη Σερβετάλη στο ρόλο του σκύλου που εξανθρωπίζεται και τον Αντώνη Μυριαγκό στο ρόλο του γιατρού. Μαζί τους οι Ηλέκτρα Νικολούζου, Μιχάλης Θεοφάνους, Αλεξάνδρα Καζάζου, Χαρά – Μάτα Γιαννάτου και Σπύρος Δέτσικας.
Πρεμιέρα 11 Ιανουαρίου
«Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα» στο Θέατρο Τέχνης
Η σκηνοθεσία της στην «Αντιγόνη» του Ανούιγ, έβαλε την Μαρία Πρωτόπαππα με αξιώσεις και στο χώρο της σκηνοθεσίας, ώστε δύο χρόνια μετά να επιστρέφει με το κλασικό έργο του Λόρκα. Αναθέτοντας τον επώνυμο ρόλο στο Χρήστο Στέργιογλου μελετά την τραγωδία της τυραννικής χήρας που μετά τον θάνατο του δεύτερου συζύγου της, επιβάλλει στις πέντε κόρες της οκτώ χρόνια πένθους και εγκλεισμού. Εκείνες απεγνωσμένα αντιδρούν και με την εμφάνιση ενός νεαρού άντρα ο θάνατος ξαναχτυπάει το σπίτι για να το πνίξει σε δεύτερο κύμα πένθους. Η Μπερνάντα Άλμπα ως φιγούρα της εξουσίας γίνεται αφορμή για ένα διάλογο με τα κοινωνικά στερεότυπα, τη βία, τη γυναικεία σεξουαλικότητα και τον λυρισμό με τον οποίο επιβάλλεται σε όλα αυτά η λυρική φωνή του Λόρκα. Παίζουν επίσης οι Ευγενία Αποστόλου, Δημήτρης Μαργαρίτης, Άννα Καλαϊτζίδου, Κατερίνα Φωτιάδη, Χριστίνα Χειλά- Φαμέλη.
Πρεμιέρα 19 Ιανουαρίου, Υπόγειο Πεσμαζόγλου
«Η αγάπη» στο Θέατρο Τέχνης
Η ανεξερεύνητη κατάσταση των γηρατειών, τα συναισθήματα των ανθρώπων που βρίσκονται δίπλα σε όσους ‘απομακρύνονται’ μέρα με τη μέρα, ο σπαραγμός των σχέσεων που χάνονται στα βάθη της μνήμης, γίνονται το υλικό για τη νέα σκηνοθεσία της Ελένης Ευθυμίου. Αντλώντας από την προσωπική της εμπειρία, παρουσιάζει μια παράσταση – αφιέρωμα στη μνήμη της γιαγιάς και του παππού της, οι οποίοι και νόσησαν από νευροεκφυλιστικές νόσους, και στους οποίους αναγνώρισε τη φθορά του νου και του σώματος, αλλά και για τα όρια της αγάπης και τα παιχνίδια της μνήμης. Συνεργάτιδα της στη δραματουργία της παράστασης η Σοφία Ευτυχιάδου.
Πρεμιέρα 22 Ιανουαρίου, Υπόγειο Πεσμαζόγλου
Διαβάστε περισσότερα στο monopoli.gr.