Περισσότερα από τρία χρόνια μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, ορίστηκε η ημερομηνία έναρξης της δίκης. Η διαδικασία θα ξεκινήσει στις 23 Μαρτίου 2026, όπως αποφάσισε ο εισαγγελέας Εφετών Λάρισας, με στόχο να αποδοθούν ευθύνες για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία της χώρας.

Στο εδώλιο θα καθίσουν 36 μη πολιτικά πρόσωπα, τα οποία κατηγορούνται για πράξεις και παραλείψεις που οδήγησαν στη σύγκρουση των τρένων στις 28 Φεβρουαρίου 2023. Από αυτούς, 33 αντιμετωπίζουν κακουργηματικές κατηγορίες που επισύρουν ποινές έως και ισόβια κάθειρξη.

Ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, είχε δηλώσει λίγο πριν την ανακοίνωση της ημερομηνίας:
«Μόλις ξεκινήσει η δίκη όλα θα έρθουν στο φως. Είναι ενώπιον του ελληνικού λαού όλοι οι πραγματογνώμονες και όλες οι εκθέσεις. Άρα, κανείς δεν έχει το περιθώριο να μπορεί να κρύψει κάτι».

Ποιοι κατηγορούμενοι θα καθίσουν στο εδώλιο

Πρώτο στη λίστα των κατηγορουμένων είναι το όνομα του 60χρονου σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος το βράδυ του δυστυχήματος έστειλε την επιβατική αμαξοστοιχία στη λάθος γραμμή. Μαζί του θα δικαστούν και οι δύο συνάδελφοί του, που φέρονται να αποχώρησαν πρόωρα από τη βάρδιά τους, καθώς και ο προϊστάμενος του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας ΟΣΕ.

Ακόμη, 11 στελέχη και προϊστάμενοι τμημάτων του ΟΣΕ κατηγορούνται για ελλείψεις στα συστήματα ασφαλείας και για παραλείψεις που συνδέονται με τη μετάταξη του σταθμάρχη.

Στο εδώλιο θα καθίσουν και 16 στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, κατηγορούμενα για τη μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717 που αφορούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης του ελληνικού σιδηροδρόμου — υπόθεση που εξετάζεται και από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία για το οικονομικό της σκέλος. Μεταξύ τους, πρώην πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι της ΕΡΓΟΣΕ.

Επιπλέον, κατηγορούμενοι είναι ο διευθύνων σύμβουλος και ο τεχνικός διευθυντής της Hellenic Train Α.Ε., καθώς και στελέχη του υπουργείου Υποδομών και της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), που φέρονται να ευθύνονται για παραλείψεις στην εποπτεία και την αδειοδότηση του δικτύου.

Οι κατηγορίες

Οι 33 από τους 36 κατηγορούμενους αντιμετωπίζουν το αδίκημα της επικίνδυνης παρέμβασης στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς με ενδεχόμενο δόλο, που οδήγησε στον θάνατο και τον τραυματισμό δεκάδων ανθρώπων.

Πιο συγκεκριμένα, η κατηγορία αφορά «επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις, που είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο μεγάλου αριθμού ανθρώπων, τη βαριά σωματική βλάβη άλλων και τη σημαντική ζημιά σε εγκαταστάσεις κοινής ωφελείας».

Η δίκη θα διεξαχθεί στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, με τους συγγενείς των θυμάτων να αναμένουν δικαίωση και πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τέμπη – Συγκλονίζει ο Νίκος Πλακιάς: «Θα βάλω τα οστά των παιδιών μου στην έδρα και θα πω “ορίστε, αυτά θα σας δικάσουν”»