Στην Κοινωνία Ώρα MEGA μίλησαν για την αποχή στις Ευρωεκλογές ο Στέλιος Ζωντός, σύμβουλος Στρατηγικής και Επικοινωνίας, και ο Ανδρέας Δρυμιώτης, πολιτικός αναλυτής και συγγραφέας.
Συγκεκριμένα ο κ. Δρυμιώτης επεσήμανε ότι οι εκλογικοί κατάλογοι είναι απαρχαιωμένοι, δεν έχουν εκκαθαριστεί άρα οι αριθμοί που βγαίνουν για την αποχή αλλά και τη συμμετοχή στις εκλογές δεν είναι ακριβώς… αντιπροσωπευτικοί.
«Το ζητούμενο είναι σε αυτές τις εκλογές η αποχή. Η αποχή θα κρίνει πολλά πράγματα. Είναι η πρώτη φορά που δεν αμφισβητείται η πρωτοκαθεδρία και αυτό μπορεί να δημιουργήσει ειδικές συνθήκες και αυτό να ενισχύσει την αποχή. Εάν η αποχή είναι οριζόντια, τους επηρεάζει όλους εξίσου. Αλλά άμα είναι μονόπλευρη εκεί μπορεί να δούμε μεγάλες εκπλήξεις. Θα υπάρχουν ανακοινώσεις από το ΥΠΕΣ για την συμμετοχή. Από εκεί θα δούμε και θα συγκρίνουμε με άλλες εκλογές, αν θα πάμε για μεγάλη αποχή η όχι. Σημειώνω δε, ότι το νούμερο που θα δούμε ως αποχή είναι «λάθος». Σύμφωνα με την απογραφή του 2021 ο νόμιμος πληθυσμός της Ελλάδος είναι 10.482.000. από αυτούς, οι Έλληνες είναι 9.716.000. οι εγγεγραμμένοι είναι 9.769.000 είναι περισσότεροι από τους Έλληνες της απογραφής. Αν αφαιρέσουμε τις ηλικίες 0-9 ετών που είναι 878.000 και 10-17 ετών άλλες 880.000μ το μαξ των εγγεγραμμένων είναι 8 εκ. όχι 9,7 εκ. άρα ο παρονομαστής είναι λάθος. Αν αλλάξουμε τον παρονομαστή, η αποχή είναι πολύ «λογική», φτάνουμε τα ευρωπαϊκά επίπεδα. Οι εγγεγραμμένοι είναι 9,8 εκ. αλλά είναι μαζί και κάποιοι που έχουν πεθάνει. Δεν έχει γίνει εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων από τους δήμους», είπε.
Για την «μάχη» του Tik Tok ο κ. Ζωντός ανέφερε:
«Το Tik Tok έχει μπει κανονικά ως εργαλείο στην εκλογική αναμέτρηση. Το χρησιμοποίησε ο κ. Μητσοτάκης τις προηγούμενες εκλογές με πολύ ιδιαίτερο τρόπο, τώρα ο κ. Κασσελάκης το αξιοποιεί ως εργαλείο. Οι εκλογές είναι πλέον πιο προσωποκεντρικές. Τα πρόσωπα πλέον παίζουν πιο σημαντικό ρόλο από ότι το συνολικό υποκείμενο του κόμματος, χρησιμοποιήθηκαν πολύ τα social media και ειδικά το Tik Tok. Δεν ξέρω αν η παρακολούθηση στο Tik Tok οδηγεί σε πράξη – δηλαδή σε ψήφο – αλλά σίγουρα οδηγεί σε γνώση μιας συγκεκριμένης συμπεριφοράς».