Στη ραδιοφωνική εκπομπή της Ντέπυς Γκολεμά, Να παίζουν τα ραδιόφωνα, βρέθηκε καλεσμένη η Ελένη Ράντου και μιλά για την επαγγελματική της πορεία και τη νέα σειρά της ΕΡΤ1, Η Μαρία που έγινε Κάλλας.

«Ένας διευθυντής καναλιού μου είχε πει “θα σου κλείσουμε το θέατρο”. Εύχομαι να είναι καλά γιατί μετά από καιρό βρεθήκαμε και ζητήσαμε συγγνώμη και ήταν συγκινητικό. Η τηλεόραση είναι ένας χώρος που δεν υπάρχει ψυχραιμία. Για εμένα πραγματικά υπάρχει υπερπροσφορά και για λιγότερη ζήτηση και δημιουργεί πανικό. Ήταν πάντα πανικόβλητη η τηλεόραση, πολλά προγράμματα, πολλά κανάλια. Τώρα δεν έχει την αξιοπιστία που είχε όταν τη γνωρίσαμε εμείς. Έχω τύχει εποχές που έπαιζε μια διαφήμιση και ο κόσμος το πίστευε. Δεν καταλάβαινε ότι αυτό ήταν πληρωμένο. Υπήρχε το ότι πει η τηλεόραση είναι αληθινό. Τώρα είναι το ακριβώς αντίθετο».

Η Μαρία που έγινε Κάλλας – «Ήταν μια χειριστική και ναρκισσιστική σχέση»

Η Ελένη Ράντου θα υποδυθεί τη Λίτσα Καλογεροπούλου, την καταπιεστική και χειριστική μητέρα της Κάλλας.

«Γενικά με τράβηξε το γεγονός ότι βασίζεται σε αληθινά γεγονότα, έχει στοιχεία της μυθοπλασίας. Στην ιδέα του πώς διαμορφώνεται ένα άτομο που διαμόρφωσε με τη σειρά του την όπερα, μου έκανε τρομερά ενδιαφέρον. Πώς είναι τα παιδικά χρόνια ενός τέτοιου θρύλου, τα τραύματα που δημιούργησαν τη Θεία φωνή.

Είναι μια σχέση που δεν αποκαταστάθηκε ποτέ. Από τη δική μου μεριά πρέπει να τη δικαιολογήσω, να την αθωώσω. Να βρω τους λόγους που αυτή η μάνα υπήρξε τόσο ηγετική και αυταρχική και πιεστική. Τα τραύματα που δημιούργησε στην κόρη είναι και η αιτία που έγινε αυτό που έγινε η κόρη. Καθετί που έχει αυτή την κακοποίηση είναι ο άγγελος και ο διάβολός μας. Η μάνα την έσπρωξε να γίνει αυτό που έγινε. Είδε το ταλέντο της κόρης, είδε τη φωνή, δεν συμβιβάστηκε ποτέ με τη συνθήκη πολέμου. Έχει μια φράση που λέει “η φωνή της κόρης μου δεν έχει πατρίδα”. Σε μερικά πράγματα έχει τόσο δίκιο και κρατιέμαι από αυτά αλλά ο τρόπος της ήταν βασανιστικός σε ένα παιδί. Έλεγε αλήθειες που δεν ήταν έτοιμο να ακούσει.

Ήταν ένα παιδί που δεν είχε εξωτερικά χαρίσματα, είχε μια αδερφή που η μητέρα είχε μια σχέση λατρείας. Ανάμεσα στις δύο κόρες έχασε έναν γιο. Όταν γεννήθηκε η Κάλλας ήταν σε πένθος και ήθελε να κάνει ένα αγόρι για να αναστήσει το προηγούμενο. Αλλά της βγήκε κορίτσι! Οπότε είχε μια τρομερή προσκόλληση στο πρώτο παιδί γιατί δεν την πόνεσε.

Είναι χειριστική, ναρκισσιστική σχέση. Είναι δύο νάρκισσοι που αντιπαλεύουν. Τη χρησιμοποιεί απίστευτα την Κάλλας για να κάνει το δικό της όνειρο. Η Μαρία δεν είχε καμία επιθυμία να ασχοληθεί με το τραγούδι. Η μητέρα της έδωσε κλωτσιά κανονική, την έβαζε και μελετούσε. Δεν έζησε παιδικά χρόνια γιατί όλο μελετούσε. Μέσα στην Κατοχή και στο κλίμα ότι υπάρχει κατακτητής, δεν κοίταξε ποτέ ποιος είναι πατρίδα μου και ποιος δεν είναι. Είναι δύο γυναίκες που δεν έχουν πατρίδα. Η μητέρα επέστρεψε με κομμένα τα φτερά από την Αμερική γιατί ο άντρας την εγκατέλειψε και τα έφτιαξε με την καλύτερή της φίλη. Δεν μπορούσε να διανοηθεί ότι στην Ελλάδα δεν βλέπουν τι ταλέντο έχει η κόρη της. Πέφτει πάνω στην μετριότητα που έχει η Ελλάδα. Τη θεωρούσαν ότι δεν είναι Ελληνίδα. Στις πρώτες οντισιόν μιλούσε σχεδόν αμερικάνικα. Η Ελλάδα έχει και το πρόβλημα το σπουδαίο να το φοβάται.

Στα 20 φεύγει και εκεί πια την τιμωρεί η κόρη τη μάνα. Έχω διαβάσει μια άγρια επιστολή που η Κάλλας της λέει “καλύτερα να πεθάνεις αν δεν μπορείς να δουλέψεις”. Μεγαλώνοντας ίσως δεν το μαλάκωσε όλο αυτό. Όλη αυτή την τοξικότητα την ρούφηξε αντί να τη φτύσει.

Η μάνα πολύ μακροπρόθεσμα είχε σε όλα δίκιο. Δεν της επέτρεπε να ερωτευτεί. Μπορεί πολύ βαθιά να ήξερε ότι ο έρωτας θα την καταστρέψει. Της έλεγε πάντα ότι αν ερωτευτείς θα καταστραφεί η φωνή σου. Και επιβεβαιώθηκε δυστυχώς. Σαν να είχε δει το μέλλον!

Ξεκινάμε τη Δευτέρα γυρίσματα και επειδή είναι μια σειρά 10 επεισοδίων, είναι συμπυκνωμένη και μου αρέσει πολύ. Έχει πολλή φροντίδα και από την παραγωγή!».

Ακούστε όλο το podcast εδώ!

Διαβάστε επίσης

Η Μαρία που έγινε Κάλλας ηθοποιοί: Αυτοί είναι οι πρωταγωνιστές και οι ρόλοι τους – Η ανατροπή στο καστ