Στην εκπομπή Buongiorno παραχώρησε συνέντευξη η Λίνα Μενδώνη και μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο περιστατικό που συνέβη στο Άργος αλλά και την άρνηση του Υπουργείου Πολιτισμού στον Γιώργο Λάνθιμο.

«Η συγκεκριμένη έφορος ήταν συμφοιτήτριά μου στο πανεπιστήμιο. Στημένο σόου δεν ήταν σε καμία περίπτωση. Πρώτον, δεν συνηθίζω να τα κάνω αυτά, δεύτερον, δεν είμαι της λογικής του σόου. Αυτό μπορεί να το δει κανείς από τη δημόσια ζωή μου.

Ήταν ένα εντελώς ανθρώπινο περιστατικό, το οποίο δεν με ενόχλησε τόσο η σφουγγαρίστρα έξω από τη δομή – με ενόχλησε και η σφουγγαρίστρα – με ενόχλησε το γεγονός ότι ένα κτίριο ερείπιο, το οποίο είχε μέσα σκουπίδια, ποντίκια κατσαρίδες, ήταν μέσα στην καρδιά της πόλης.

Το κτίριο βάφτηκε, καθαρίστηκε και το πιθανότερο είναι να κατεδαφιστεί γιατί δεν προσφέρει τίποτα το ιδιαίτερο, αντίθετα είναι στην αρχαία αγορά του Άργους και από κάτω είναι διαπιστωμένα σημαντικά αρχαιολογικά κατάλοιπα».

Ο Λαζόπουλος «καρφώνει» τη Μενδώνη: «Προσπαθούσε να μας συμπαρασύρει με την υποκριτική της τέχνη;»

Για τον σάλο που προκλήθηκε κατά την άρνηση του υπ. Πολιτισμού στον Γιώργο Λάνθιμο προκείμενου να χρησιμοποιήσει την Ακρόπολη, η κ. Μενδώνη υπογράμμισε: «Δεν έχει σημασία εάν είναι ο Άνθιμος ή ο Λάνθιμος, σημασία έχει η σκηνή για την οποία ζητείται η άδεια. Σημασία έχει το σενάριο και όχι το ποιός είναι αυτός που το ζητεί. Υπάρχει ο αρχαιολογικός νόμος: ίσως είναι ο παλαιότερος νόμος του ελλ. κράτους και δημιουργήθηκε το 1834. Πάντοτε το ελληνικό κράτος είχε μια ιδιαίτερη μέριμνα για την πολιτιστική κληρονομιά.

Ο αρχαιολογικός νόμος είναι ένας αυστηρός νόμος που θέτει πλαίσια και κριτήρια. Αυτό το οποίο είπε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο που είναι το ανώτατο όργανο της πολιτείας και έχει την ευθύνη να γνωμοδοτεί στον υπουργό για την προστασία και τον τρόπο ανάδειξης της πολ. κληρονομιάς και τα κριτήρια που πρέπει να εφαρμόζονται, θεώρησε ότι η σκηνή που πρότεινε ο Λάνθιμος δεν ήταν συμβατή με τις αξίες και τον συμβολισμό που έχει η Ακρόπολη για ιδιαίτερα ο Παρθενώνας. Θεώρησε ότι δεν έπρεπε να προχωρήσει η έγκριση.

Κανένας υπουργός δεν μπορεί να υποκαθιστά το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και ό,τι προβλέπεται από το Σύνταγμα και τους νόμους. Εφόσον κρίθηκε ότι δεν ήταν συμβατή η σκηνή ο υπουργός δεν έχει πολλά περιθώρια. Έχει το περιθώριο να αναπέμψει το θέμα ο ενδιαφερόμενος που προσκομίζει νέα στοιχεία. Η εταιρεία παραγωγής μου απηύθυνε επιστολή που δεν μου προσέθετε τίποτα περισσότερο από αυτά που είχαν απευθύνει στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Το γύρισμα του Άνθιμου Ανανιάδη δεν έφτασε καν σε κεντρικό επίπεδο στο υπ. Πολιτισμού. Ο νομός επιτρέπει να γυριστούν κάποιες σκηνές σε αρχ. χώρους όταν δεν παρεμποδίζεται η λειτουργία του. Στην περίπτωση του Λάνθιμου έκλεινε ο αρχ. χώρος. Στην περίπτωση του Άνθιμου ο χώρος λειτουργούσε κανονικά και κάποιος ηθοποιός, χωρίς να έχει κάτι το ιδιαίτερο στην αμφίεσή του έκανε μία βόλτα στον Βράχο, αυτό ήταν όλο».

Διαβάστε επίσης: Κηδεία τέως: Αποδοκιμασίες κατά την άφιξη Μενδώνη – Πικραμμένου