Ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην διευθυντής ασφάλειας και κυκλοφορίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μίλησε στο Πρωινό του ΑΝΤ1 για τον μηχανοδηγό του μοιραίου Intercity που συγκρούστηκε με εμπορικό τρένο στα Τέμπη φέρνοντας στο φως νέα στοιχεία για τις παραλείψεις του σταθμάρχη Λάρισας.
«Ο συγχωρεμένος ήταν και φίλος, πολύ καλός άνθρωπος και έμπειρος μηχανοδηγός.
Την “πάτησε” γιατί υπερεμπιστεύτηκε τον σταθμάρχη. Το λάθος του ήταν ότι προχώρησε προς τα πάνω και συγκρούστηκε.
Έψαχνε να βρει το τηλέφωνο του μηχανοδηγού της κατερχόμενης αμαξοστοιχίας.
Μα είναι τώρα σοβαρή εταιρεία να μην έχουν οι μηχανοδηγοί που ταξιδεύουν τα κινητά των συναδέλφων τους που έρχονται στην αντίθετη πορεία; Τι εταιρεία είναι αυτή;
Ο σταθμάρχης πρέπει να χαράξει με βάση το σύστημα σηματοδότησης της τηλεδιοίκησης το δρομολόγιο εξόδου από τον σταθμό του Ιntercity. Αυτός δεν ξέρει να το χαράξει.
Δίνει το τηλεγράφημα στον μηχανοδηγό και το δίνει λάθος, δεν είναι σύμφωνο με τον κανονισμό.
Πρέπει να του πει από ποια γραμμή θα πάει, από την άνοδο ή από την κάθοδο; Δεν το κάνει. Ο μηχανοδηγός υπερεμπιστεύεται. Όταν ο μηχανοδηγός περνάει το κλειδί και από την άνοδο μπαίνει στην κάθοδο, έπρεπε να πεδήσει.
Σου λέει καλά θα είμαι αλλά τον ρωτάει από το ραδιοτηλέφωνο.
Το ραδιοτηλέφωνο δεν το ακούει κανείς γιατί ο εν λόγω σταθμάρχης είχε φύγει από το γραφείο που είναι το ραδιοτηλέφωνο.
Στον πίνακα, όταν ένα τρένο φεύγει κοκκινίζει εκείνη η γραμμή που φεύγει.
Θα έβλεπε λοιπόν ότι έχει κοκκινίσει η κάθοδος.
Αν ήταν στη θέση του θα άκουγε και το ραδιοτηλέφωνο που τον καλούσε ο μηχανοδηγός. Οι πληροφορίες μάς λένε ότι τον καλούσε ο μηχανοδηγός.
Αυτά θα βγούνε όλα γιατί είναι καταγεγραμμένα!
Και όχι μόνο αυτό, δεν του απαντούσε κανείς και αναζητούσε να βρει και το κινητό μηχανοδηγού της κατερχόμενης αμαξοστοιχίας.
Αν γίνει άρση απορρήτου των κινητών θα φανούν όλα αυτά.
Προσπάθησε ο συγχωρεμένος να μιλήσει με κάποιον μηχανοδηγό εμπορικής αλλά ήταν αλλουνού, δεν ήταν το σωστό τηλέφωνο»