«Παιχνίδια για αποκλειστικό»
Fake News

«Παιχνίδια για αποκλειστικό»

«Παιχνίδια για αποκλειστικό»

Γεια σας, αδέλφια μου. Χρόνια πολλά σε όλους σας με υγεία και μια ευχή που μου αρέσει πολύ: Καλή Παναγιά. Δεκαπενταύγουστος λέτε… Δε θα «σκάσει μύτη» πάλι, λέτε… Στην τελική, ποιος είναι; Η Τζένη Μελιτά σε όλες τις καλοκαιρινές εκπομπές; Και όμως, τσουπ. Να ‘μαι…

Άλλωστε, η σχέση που έχουμε αναπτύξει μέσα από τα Fake News ξεπερνά ακόμη και τη φιλία Σταματόπουλου με Σπυροπούλου, Σίσσυ, Ντορέττα και Ζαρίφη μαζί.

Πλάκα πλάκα, ο Παύλος είναι ο Γεωργαντάς των παρουσιαστριών. Ή ο Θέμης, ο Παύλος των τραγουδιστών. Μπερδεύτηκα. Προχωράμε…

Εδώ, στην Αθήνα, να ξέρετε, έχει κίνηση ακόμη, πάρκυ δε βρίσκεις πουθενά και η ζέστη σου βράζει το γκρόβερ.

Κατά τα άλλα, καλά. Να φύγει το ‘19 και να τα ξαναβρεί η Τούνη με τον Νώντα που αποφάσισαν ξαφνικά να χωρισΤούνει (μέτριο αστείο – το είπα και ξαλάφρωσα) κι όλα καλά θα πάνε…

Φύγαμε για κομμάτι που θεωρώ ότι «κουμπώνει» στην Αυγουστιάτικη πανσέληνο και ξεκινάμε τη «συμμετοχική ανάγνωση» των Fake News με καλοκαιρινό «Θάρρος ή Αλήθεια», αδέλφια μου.

Μην το ψάχνεις, δεν πειράζει…

Θάρρος για την Αλήθεια

Δεν ξέρω πώς αλλιώς να το πω… Το σκέφτηκα από εδώ, το έφερα από εκεί, αλλά ο υπερβάλλων ζήλος του Νίκου Υποφάντη να είναι μέσα στην είδηση με έφερε σε δύσκολη θέση, ως τηλεθεατή.

Γιατί είναι άλλο να είσαι ο πρώτος που μεταδίδει μια είδηση που συνέβη και άλλο να είσαι εκεί στη γέννησή της. Στην πρώτη περίπτωση φαίνεται ότι σε προτεραιότητα βάζεις το γεγονός και στη δεύτερη τον εαυτό σου, ή καλύτερα, τη δημοσιογραφική σου ιδιότητα για να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό – γιατί η είδηση δε θα αλλάξει, είτε είσαι εκεί, είτε όχι. Και είναι πάνω απ’ τον δημοσιογράφο – ούτε συμβαδίζει, ούτε έπεται.

Ο μάχιμος και εμπειρότατος ανταποκριτής ήταν ένας από τους απεσταλμένους του ΣΚΑΪ στις πυρκαγιές στην Εύβοια που τόσο μας πονούν, μας φέρνουν αναπόφευκτα στο νου τον περσινό μαζικό φόνο στο Μάτι και μας κάνουν να ντρεπόμαστε.

Βρίσκεται λοιπόν στην αυλή του σπιτιού ενός ανθρώπου που αρνείται να το εγκαταλείψει με αποτέλεσμα να έχουν σπεύσει οχήματα της πυροσβεστικής και οι αρμόδιες αρχές τόσο για να τον πείσουν να εκκενώσει το οίκημα, όσο και για να τον προστατεύσουν.

Η φωτιά πλησιάζει το σπίτι από δύο μεριές και ο απεσταλμένος του ΣΚΑΪ πηγαίνει από τη μια στην άλλη περιγράφοντας τα δύο μέτωπα που σχεδόν τους «έγλειφαν» όλους.

Περνούσε με τον οπερατέρ, το μικρόφωνο στο χέρι και το hands-free στο αυτί δίπλα – κάποιες φορές και μέσα – από τους πυροσβέστες που συσκέπτονταν για το τι θα κάνουν. Δύο φορές δεν άντεξε και πρόταξε το μικρόφωνο ζητώντας μια δήλωση, την οποία οι πυροσβέστες, αρνήθηκαν ευγενικά.

Και μολονότι αναγνωρίζω τα κότσια του ανδρός – γιατί κι εκείνος κινδύνευε στην πρώτη γραμμή της πυρκαγιάς, δε μπόρεσα να μην αναφωνήσω εκείνη τη στιγμή στην τηλεόρασή μου: «Άσ’ τους να κάνουν τη δουλειά τους, καλέ μου, άνθρωπε».

Η είδηση είναι η πυρκαγιά και το αν εξελίσσεται, ή ελέγχεται και σε ποια σημεία. Εκείνη τη στιγμή, προσευχόμαστε όλοι να σταματήσει για να μην καεί ούτε ένα παραπάνω δέντρο, ζώο και φυσικά να μην έχουμε ούτε ένα ανθρώπινο θύμα.

Σε τι ωφελεί να είμαι κάτω από ένα δέντρο που καίγεται, ή ανάμεσα στις μάνικες και τις συσκέψεις των ηρώων-πυροσβεστών, ως τηλεθεατής; 

Το μόνο που μπορεί να μου τροφοδοτήσει όλο αυτό είναι το συναίσθημα της ασφάλειας που εγώ είμαι σπίτι μου, ή, χειρότερα, ένα κατώτερο ένστικτο «κλειδαρότρυπας» που ενεργοποιείται αρχέγονα μέσα από εικόνες ειδήσεων που αφορούν «αίμα, ή σπέρμα» όπως αναφέρει ένας από τους αρχαιότερους κανόνες στα Μ.Μ.Ε.

Και επειδή είμαι σίγουρος πως αυτός δεν ήταν ο σκοπός ούτε του αξιολογότατου Νίκου Υποφάντη, ούτε του παρουσιαστή του Δελτίου Ειδήσεων του ΣΚΑΪ, Νίκου Στραβελάκη και προφανώς, ούτε του καναλιού, αναρωτιέμαι γιατί έπρεπε εγώ, ως τηλεθεατής να νιώθω ότι ενοχλώ τους πυροσβέστες και σαν να μην έφταναν όλα, να αγχώνομαι και για τον ανταποκριτή και τον εικονολήπτη που για χάρη μου μπήκαν μέσα στη φωτιά. Δε μου φτάνουν τα προβλήματά μου;

Και στην τελική, ποιος επέτρεψε σε ένα τηλεοπτικό συνεργείο να βρίσκεται εκεί που επιχειρούν οι επαγγελματίες με κίνδυνο της ζωής τους;

Και να πω ότι το να βλέπω αυτές τις εικόνες «πρόσθεσε» κάτι στην είδηση… Μόνο παραδέχτηκα την αυτοθυσία και την υπεροχή του καναλιού που έτσι κι αλλιώς είχα επιλέξει να παρακολουθήσω. Όμως, αυτός ήταν ο σκοπός; Δε νομίζω.

Η κοινή γνώμη θα μάθει την είδηση. Το να είσαι εκεί στη γέννησή της, κινδυνεύοντας να γίνεις μέρος της είναι και επικίνδυνο και ανώφελο σε δημοσιογραφικό επίπεδο. Σε επίπεδο ανταγωνισμού, βέβαια, η συζήτηση αλλάζει.

Με λίγα λόγια, σας ευχαριστούμε, αλλά να προσέχετε κ. Υποφάντη μου.

ΣΚΑΕΙ Αλήθεια

Και μιας και αναφερθήκαμε στο κανάλι του ΣΚΑΪ και το Δελτίο Ειδήσεών του, οφείλω να ομολογήσω ότι η είσοδος του Νίκου Στραβελάκη με την εμπειρία, τον πλήρη έλεγχο στη μετάδοση της είδησης και το άρτιο «μοίρασμα της μπάλας» στους ανταποκριτές, τους καλεσμένους και τις τηλεφωνικές παρεμβάσεις έφερε πίσω έναν «αέρα» Mega που όλοι έχουμε πεθυμήσει.

Ρε παιδί μου, είναι αντίθετο μ’ αυτά που γράφω τόσον καιρό για τις ευκαιρίες στα νέα παιδιά, όμως, ο νέος μπορεί να είναι ωραίος, αλλά ο παλιός παραμένει αλλιώς – χρήσιμα αλλιώς…

Μόνο το «όρθιό» του, πλάνο με ξένισε στην αρχή, αλλά μετά, το συνήθισα. Εδώ, συνήθισε η Τσιμτσιλή την «αρπαγή» του Παπανώτα απ’ τον Λιάγκα. Εγώ θα κώλωνα;

Θράσος ή Αλήθεια;

Ένας σπουδαστής μαγειρικής καταγγέλλει κακομεταχείριση σε βάρος του – πάνω από μια φορά μάλιστα – από αρχιμάγειρα, όσο δούλευε στο εστιατόριο του Έκτορα Μποτρίνι στην Κέρκυρα. Και τώρα που «έσκασε» το πρώτο κύμα δημοσιότητας και ο καθένας είπε το μακρύ του και το κοντό του, λέω γιατί όχι κι εγώ; Τουλάχιστον όσο είναι διακοπές ο Καπουτζίδης, προλαβαίνω να πω γνωμούλα. Όχι;

Χωρίς φόβο και πάθος, λοιπόν, ορίστε μερικές σκέψεις μου:

  • Ο πιτσιρικάς δεν κατήγγειλε τον Μποτρίνι, κατήγγειλε έναν υπάλληλο του Έκτορα. Καταλαβαίνω ότι το σκληρό τηλεοπτικό προφίλ του βραβευμένου σεφ και επιχειρηματία θα «σήκωνε» γαμάτους τίτλους στην περίπτωση που οι κατηγορίες θα αφορούσαν αυτόν, αλλά δεν ισχύει – τι να κάνουμε;
  • Κανείς απ’ όλους, όσοι μιλούν πιο γρήγορα απ’ ό,τι μπλανσάρουν δεν ήταν μπροστά στο περιστατικό που καταγγέλει ο 19χρονος.
  • Ο σπουδαστής μαγειρικής δεν κατήγγειλε ότι δεν την πάλευε απ’ την πίεση της δουλειάς, ότι τον ζόριζαν, ώστε να εκπαιδευτεί, ή έστω, ότι τραυματίστηκε στις αντίξοες συνθήκες θερμοκρασιών και εξοπλισμού μιας κουζίνας.
  • Ο νεαρός φέρεται να καταγγέλει κακομεταχείριση από συγκεκριμένο άνθρωπο πάνω από μία φορά. Και καλά έκανε, αν συνέβη αυτό. Τώρα πρέπει, φυσικά, να το αποδείξει.
  • Ο Έκτορας Μποτρίνι είναι από τους κορυφαίους στη δουλειά του. Αυτό δεν το καταμαρτυρούν μόνο οι βραβεύσεις και η επαγγελματική του, επιτυχία, αλλά και η ευρεία αποδοχή των συναδέλφων του. Γι’ αυτό, άλλωστε, γίνεται και τόσος ντόρος.
  • Παρ’ όλη την καλή πρόθεση, όμως, κάποιων συναδέλφων του Έκτορα να σπεύσουν να πουν τη γνώμη τους, στο τέλος του κάνουν κακό. Και αυτό γιατί πολλά από αυτά που λένε και αφορούν τη φύση της δουλειάς, τα όσα πέρασαν εκείνοι όταν μπήκαν στο επάγγελμα, ή τις εμπειρίες τους από σπουδαστές μαγειρικής που τους απογοήτευσαν είναι παντελώς άσχετα με το φερόμενο, ως περιστατικό. Όχι τίποτε, αλλά λέγονται και χοντράδες που προσδίδονται – άδικα – στον Έκτορα.
  • Ανεξάρτητα από την συγκεκριμένη καταγγελία: Καταλαβαίνω ότι η φάση «φαγητό» έχει φωτιστεί από διάφορες πλευρές και ενίοτε εξυψωθεί μέσα από την τηλεοπτική προβολή των εκπομπών και των ριάλιτι, μαγειρικής. Παρόλα αυτά, ας χαλαρώσουμε λίγο στις φανφάρες. Το ότι αντιμετωπίζεις σοβαρά τη δουλειά σου, ξεπερνάς τα όριά σου και εξελίσσεσαι, ειδικά σε ένα τόσο ευαίσθητο αντικείμενο, όπως είναι το φαγητό και η εστίαση δε σημαίνει ότι είσαι στην Μονάδα Υποβρυχίων Καταστροφών και εκπαιδεύεσαι να ανακαταλάβεις προγεφύρωμα απ’ τον εχθρό. Το σεβίτσε δεν είναι οχυρό, λοιπόν, ούτε η μπαλοτίνα κάποιο είδος τυφεκίου G3.

Παιχνίδια για αποκλειστικό

Με τη μανούρα Βαρδή-Νίνο δε θα ασχοληθώ, γιατί και τα δύο παιδιά είναι καλά και καλλιτέχνες εξαιρετικοί. Μέχρι να ξαναγκρινιάξει ο Σεφερλής ότι τον έχουν βάλει στο μάτι, θα τα έχουν βρει.

Και φύγαμε για το αποκλειστικό της εβδομάδας:

Παιχνίδι θα είναι η εκπομπή του Φώτη Σεργουλόπουλου στον Alpha και – αν όλα πάνε καλά – θα κάνει και κάτι βραδινό στο δεύτερο μισό της σεζόν.

Ετοιμάζεται ριαλιτοπαίχνιδο στο Star με τον Πέτρο Πολυχρονίδη (άξιο και δίκαιο), ενώ στο OPEN ψάχνουν παρουσιαστή για τηλεπαιχνίδι.

Τέλος, μαθαίνω ότι το παιχνίδι του Λιάγκα στον ΣΚΑΪ, για το οποίο έχουν γίνει τα πρώτα γυρίσματα, είναι απλό, αλλά «κολλάς», γι’ αυτό και το πιστεύουν πολύ.

Καλή συνέχεια, αδέλφια μου και σας περιμένουμε πίσω στην Αθήνα να κλάψουμε τη μοίρα μας με το καλό.