Eurovision: Γιατί δεν ταυτίστηκε το κοινό με τις κριτικές επιτροπές στην ψηφοφορία του τελικού;
Stay tuned

Eurovision: Γιατί δεν ταυτίστηκε το κοινό με τις κριτικές επιτροπές στην ψηφοφορία του τελικού;

Eurovision: Γιατί δεν ταυτίστηκε το κοινό με τις κριτικές επιτροπές στην ψηφοφορία του τελικού;

Η post Eurovision ανάλυση του Γιάννη Πουλόπουλου

Δεν είναι η πρώτη φορά που κοινό και κριτικές επιτροπές στη Eurovision είχαν διαφορετική άποψη. Μόνο που φέτος, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, είδαμε τεράστιες διαφορές ανάμεσα στις ψήφους του televoting και των επιτροπών.

Τρανό παράδειγμα είναι η Ουκρανία που στο televoting σημείωσε ρεκόρ στην ιστορία της Eurovision συγκεντρώνοντας 439 πόντους. Η Ουκρανία πήρε συνολικά 28 δωδεκάρια από το κοινό, ενώ η χειρότερη βαθμολογία που έλαβε η Kalush Orchestra ήταν ένα 7άρι από την Σερβία.Θυμίζουμε ότι οι επιτροπές της έδωσαν την τέταρτη θέση με 192 βαθμούς.

Η Ελλάδα ήρθε έκτη στις κριτικές επιτροπές που είναι μία θέση που είχε να πάρει από το μακρινό 1992. Στο televoting τερμάτισε 12η, ψηφιζόμενη από 9 χώρες με 57 βαθμούς. Όταν συμψηφίστηκαν τα αποτελέσματα televoting και επιτροπών κατέλαβε την όγδοη θέση.

Το Αζερμπαϊτζάν είχε ένα τραγούδι που άρεσε στις κριτικές επιτροπές. Διότι εκτός από την Ελληνική επιτροπή που του έδωσε το δωδεκάρι της, συγκέντρωσε συνολικά 103 βαθμούς και κατέκτησε την ένατη θέση, ενώ στο televoting πήρε την 23η θέση με μόλις 3 βαθμούς. Τελικά, μετά τον συμψηφισμό, πήρε την 16η θέση.

Το αντίθετο ακριβώς συνέβη με τη Σερβία που στις επιτροπές ήρθε ενδέκατη με 87 βαθμούς, ενώ στην τηλεψηφοφορία τέταρτη με 225 βαθμούς. Η μεγάλη συμμετοχή του κοινού που λάτρεψε φέτος την εμφάνιση της Σερβίας τη βοήθησε τελικά να ανέβει στην τέταρτη θέση στην τελική κατάταξη, μία ανάσα κάτω από την Ισπανία.

Η Μολδαβία ανέτρεψε όλα τα προγνωστικά κατακτώντας την δεύτερη θέση στο televoting με 239 βαθμούς, ενώ στις επιτροπές είχε πάρει την εικοστή με μόλις 14 πόντους. Τελικά τερμάτισε έβδομη, μία θέση δηλαδή ψηλότερα από την Ελλάδα.

Η Ελβετία έφτασε ψηλά στις κριτικές επιτροπές αν αναλογιστεί κανείς ότι πήρε την 12η θέση με 78 βαθμούς. Το κοινό όμως δεν της έδωσε ούτε ένα βαθμό και έτσι από την 12η θέση που είχε στις επιτροπές κατέληξε μετά τον συμψηφισμό στην 17η.

Τεράστια απόκλιση σε κοινό και επιτροπές είχε και η Αυστραλία. Το κοινό της έδωσε μόλις δύο βαθμούς και την 24η θέση ενώ στις επιτροπές είχε τερματίσει ένατη με 123 βαθμούς. Τελικά η Αυστραλία περιορίστηκε στην 15η θέση

Η Νορβηγία είχε ένα τραγούδι που άρεσε στο κοινό. Τερμάτισε έβδομο στο televoting με 146 βαθμούς, ενώ οι κριτικές επιτροπές το είχαν ρίξει στην 17η θέση με 36 βαθμούς. Τελικά η Νορβηγία κατέληξε στην δέκατη θέση.

Αντίθετα στην περίπτωση της Ολλανδίας, πήρε την όγδοη θέση στις κριτικές επιτροπές και την 14η στο televoting και έτσι τερμάτισε 11η.

Το Ηνωμένο Βασίλειο, όπως ήταν αναμενόμενο, πήγε πολύ καλύτερα στις επιτροπές από ότι στο televoting. Πρώτη θέση στις επιτροπές με 283βαθμούς, πέμπτη θέση στην τηλεψηφοφορία με 183 βαθμούς, είχαν ως αποτέλεσμα να πάρουν τη δεύτερη θέση.

Η Σουηδία βγήκε δεύτερη στις επιτροπές και έκτη στο κοινό. Αυτό μεταφράστηκε στην τέταρτη θέση στη γενική κατάταξη.

Απόλυτη ταύτιση κοινού και επιτροπών είχαμε μόνο στην περίπτωση της Ισπανίας που πήρε την τρίτη θέση και στα δύο.

Τι σημαίνουν αυτές οι διαφορές και πώς θα επηρεάσουν τη Eurovision;

Η ταπεινή μου άποψη, είναι… μόνο θετικά. Έχει τελειώσει πια η εποχή του εφέ και τα τραγούδια που περνάνε στον διαγωνισμό είναι πιο… ψαγμένα. Επίσης, μόνο θετικά μπορεί να δει κανείς τη δεύτερη και την τρίτη θέση της Αγγλίας και της Ισπανίας αντίστοιχα.

Κόντρα στην τάση των τελευταίων χρόνων που ήθελαν τις Big 5 να μη σταυρώνουν ψήφο στον τελικό, η Μεγάλη Βρετανία και η Ισπανία απέδειξαν πως όταν έχουν κάτι καλό να δείξουν, τόσο το κοινό όσο και οι επιτροπές τις επιβραβεύουν.