#Σκοιλ_Ελικικου: Πυρ ομαδόν στο Twitter κατά της κυβέρνησης για τα προγράμματα κατάρτισης των επιστημόνων
Πολιτική

#Σκοιλ_Ελικικου: Πυρ ομαδόν στο Twitter κατά της κυβέρνησης για τα προγράμματα κατάρτισης των επιστημόνων

#Σκοιλ_Ελικικου: Πυρ ομαδόν στο Twitter κατά της κυβέρνησης για τα προγράμματα κατάρτισης των επιστημόνων

"Επίθεση" από την αντιπολίτευση για το voucher των 600 ευρώ

Πεδίο σύγκρουσης ανάμεσα στην κυβέρνηση και τα κόμματα της αντιπολίτευσης έχει γίνει το θέμα της τηλεκατάρτισης των επιστημόνων μέσω voucher αξίας 600 ευρών.

No 1 trend στο Twitter

Το ζήτημα ανέκυψε όταν στα social media έγινε πρώτο trend το #Σκοιλ_Ελικικου.

Οι χρήστες του Twitter ανέβασαν screeshots από τα όσα διάβαζαν οι καταρτιζόμενοι σε κάποια από τα προγράμματα τα οποία είναι το λιγότερο άξια απορίας για την ποιότητα της παρεχόμενης μάθησης.

Κάποιοι μάλιστα παρατήρησαν ότι επρόκειτο και για google translate.

Φυσικά τα περισσότερα tweets ήταν ιδιαιτέρως σκωπτικά:

Η παρέμβαση Τσίπρα και τα “ζαβαρακτρανέμια”

Για το θέμα φυσικά παρενέβη ο Αλέξης Τσίπρας με ένα αιχμηρό tweet όπου έκανε λόγο για “πάρτι προγραμμάτων ‘κατάρτισης'”.

Λίγο αργότερα βέβαια ήρθε η απάντηση του Υπουργείου Εργασίας:

«Δεν περιμένει κανείς από τον κ. Τσίπρα να κατανοήσει πώς λειτουργεί η οικονομία, η αγορά και ο ελεύθερος ανταγωνισμός. Οι Έλληνες πληρώσαμε, άλλωστε, πολύ ακριβά δίδακτρα επί 4,5 χρόνια, όσο ο ίδιος κυβερνούσε ανερμάτιστα τη χώρα» αναφέρει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, απαντώντας στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

«Επί της ουσίας, ο κ. Τσίπρας γνωρίζει ότι τα προγράμματα τηλεκατάρτισης, μέσω επιταγών κατάρτισης (voucher), έχουν θεσμοθετηθεί από το 2011 και χρησιμοποιούνται έκτοτε ως η διαφανέστερη μέθοδος, καθώς η επιλογή του παρόχου κατάρτισης γίνεται από τον ίδιο τον καταρτιζόμενο, επιτρέποντας στους ωφελούμενους εργαζόμενους ή ανέργους να επιλέξουν εκείνοι το αντίστοιχο πρόγραμμα» επισημαίνει το υπουργείο Εργασίας, ξεκαθαρίζοντας ότι, σε κάθε περίπτωση, τυχόν αστοχίες, ιδίως αναφορικά με μη επαρκή ΚΕΚ, θα αξιολογηθούν και θα διορθωθούν άμεσα.

Το υπουργείο Εργασίας αναφέρει ότι «όσο για την εμμονή του κ. Τσίπρα με τα ταμειακά διαθέσιμα του κράτους», δύο τινά υπάρχουν:

– είτε αγνοεί πλήρως ότι τα προγράμματα κατάρτισης των επιστημόνων και ελεύθερων επαγγελματιών υλοποιούνται με αξιοποίηση πόρων του ΕΣΠΑ

– είτε σπεκουλάρει με το ύψος των διαθεσίμων στο Ταμείο του κράτους, για να δημιουργήσει ψεύτικες εντυπώσεις για λόγους μικροπολιτικής σκοπιμότητας.

Μάλλον και τα δύο.

Αλλά οι Έλληνες τον έχουμε μάθει. Όλοι μαζί, ενωμένοι, θα ξεπεράσουμε και θα βγούμε όρθιοι και από αυτήν την κρίση».

https://streamable.com/mpoihq

Το σχόλιο του ΚΚΕ

«Ο κυβερνητικός εμπαιγμός προς τους αυτοαπασχολούμενους επιστήμονες δεν έχει τελειωμό. Όχι μόνο τους εξαίρεσε κι από αυτό ακόμη το πενιχρό επίδομα των 800 ευρώ, κατά τρόπο άδικο κι αδικαιολόγητο, αλλά και τους παρέπεμψε σκανδαλωδώς σε προγράμματα τηλεκατάρτισης ιδιωτικών κέντρων τα οποία μόνο ως αστεία μπορούν να θεωρηθούν» αναφέρει το ΚΚΕ σε σχόλιό του «για τον εμπαιγμό των αυτοαπασχολούμενων επιστημόνων με τα προγράμματα τηλεκατάρτισης», αναφέρει το ΚΚΕ.

«Φαίνεται ότι για ορισμένους η αναγκαία στήριξη των επιστημόνων που πλήττονται από τις συνέπειες της πανδημίας, είναι ευκαιρία για χρυσές δουλειές» καταλήγει το σχόλιο του κόμματος.

Οι 7 προτάσεις του ΜέΡΑ25

Με τη σειρά του, το κόμμα του Γιάνη Βαρουφάκη διατυπώνει 7 προτάσεις για την στήριξη των επιστημόνων, επικρίνοντας ταυτόχρονα την κυβέρνηση για την υπόθεση σχετικά με το voucher.

1) Την απόσυρση του ταπεινωτικού για όλους τους επιστήμονες voucher και την αντικατάστασή του με ποσό το οποίο θα δίνεται χωρίς περιορισμούς και δεσμεύσεις για την στήριξη του κλάδου.

2) Με τα ίδια χρήματα (και λιγότερα) που δόθηκαν στις εταιρίες παροχής πλατφόρμας θα μπορούσε να δημιουργηθεί πλατφόρμα τηλεεκπαίδευσης εργαζομένων, με ανοικτά πρότυπα (π.χ. openedx) ή/και την στήριξη της ανοικτής πανεπιστημιακής πλατφόρμας openeclass του GRNet/ΕΔΥΤΕ (πρώην ΕΔΕΤ).Τα μαθήματα να είναι διαθέσιμα ανοικτά (άδειες Creative Commons) και προσβάσιμα σε όλους όσους θέλουν να συμμετέχουν (επιστήμονες, φοιτητές, ερευνητές, εργαζόμενοι κ.α). Η πλατφόρμα αυτή θα μπορούσε μετέπειτα να εξελιχθεί ως κοινός τόπος εκπαίδευσης της χώρας μας, χτίζοντας εκπαιδευτικό υλικό κατά βούληση. Ειδικά για τους εργαζόμενους προτείνουμε αυτή πλατφόρμα να “στηθεί” δωρεάν σε ομοσπονδίες, επιμελητήρια καθώς και στον ΟΑΕΔ και να παρέχεται τεχνική υποστήριξη από το ΕΔΥΤΕ.

3) Την συμμετοχή επιστημόνων, μέσω των οργανώσεών τους, στην παραγωγή του εκπαιδευτικού υλικού ώστε να αποφεύγονται επιστημονικές ανακρίβειες.

4) Την βελτίωση του εκπαιδευτικού υλικού από τους συμμετέχοντες, είτε άμεσα (τύπου wiki) είτε έμμεσα (μέσω feedback) ώστε να καλύπτονται οι πλέον σύγχρονες ανάγκες, με τις τελευταίες διαθέσιμες πληροφορίες, αποτελεσματικότερα.

5) Την εμπλοκή επιστημόνων από το εξωτερικό ως μία κίνηση σεβασμού, σύνθεσης, αλλά και ως μια προσπάθεια να αντιστραφεί το braindrain.

6) Την παροχή υλικοτεχνικού εξοπλισμού σε όλους όσους δηλώνουν τώρα ότι επιθυμούν να εκπαιδευτούν, ώστε να μην αποκλείεται κανείς από την δυνατότητα για εκπαίδευση.

7) Την παροχή δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο σε όσους δεν έχουν ήδη πρόσβαση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ