Black Friday: Έρευνα αγοράς συστήνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή
Κοινωνία

Black Friday: Έρευνα αγοράς συστήνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή

Black Friday: Έρευνα αγοράς συστήνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή

Black Friday προ των πυλών και όπως είναι φυσικό οι καταναλωτικές οργανώσεις φροντίζουν να μας ενημερώνουν για τη δική μας προστασία. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, λοιπόν, συστήνει να κάνουμε έρευνα αγοράς για να συγκρίνουμε τις τιμές στα είδη που έχουμε επιλέξει και να είμαστε βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό. Αυτό τόνισε και η αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Τι πρέπει να προσέξουμε;

Σύμφωνα με την  κυρία Κοντογιάννη: «Τυχόν εξωφρενικές προσφορές των ημερών πρέπει να αντιμετωπίζονται με σύνεση και προγραμματισμό. Οι καταναλωτές, πριν ψωνίσουν, πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς, ήδη πριν ξεκινήσει η Black Friday, ώστε να μπορέσουν να συγκρίνουν τις τιμές στα είδη που έχουν επιλέξει και να είναι βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό. Η διαδικτυακή αναζήτηση μέσα από τις ιστοσελίδες των καταστημάτων είναι χρήσιμο εργαλείο και διευκολύνει τη σύγκριση και τον εντοπισμό της πραγματικής ευκαιρίας. Υπενθυμίζουμε στους καταναλωτές ότι οι πλασματικές προσφορές συνιστούν παραπλανητική εμπορική πρακτική και απαγορεύονται. Παραπλανητική πρακτική συνιστά, επίσης, η αναγραφή και παρουσίαση υψηλών ποσοστών προσφοράς, τα οποία, ενώ παρουσιάζονται ως γενικά ή ό,τι αφορούν ευρείες κατηγορίες ειδών στην πραγματικότητα, καλύπτουν ελάχιστα προϊόντα-κράχτες».

Σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις Προσφορές, τις Εκπτώσεις και τις Προωθητικές ενέργειες,   δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών, των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.

Προσοχή χρειάζεται για εκείνα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς και τα προφίλ που πωλούν προϊόντα στα social media, χωρίς να αναφέρουν πλήρη στοιχεία της επιχείρησης (πλήρης εταιρική επωνυμία, ταχυδρομική διεύθυνση, σταθερό τηλέφωνο, αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ, ΑΦΜ, e- mail), είτε εδρεύουν στην Ελλάδα είτε σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. Δεν είναι πάντοτε αξιόπιστα.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή συμβουλεύει επίσης να κρατάμε όλα τα αποδεικτικά στοιχεία των συναλλαγών μας για να μπορέσουμε να ασκήσουμε τα δικαιώματά μας έναντι του προμηθευτή, αν παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα.

Έχει αναρτηθεί μάλιστα και ένα ενημερωτικό βίντεο στη σελίδα του Συνηγόρου στο Twitter που αφορά συμβουλές και βοήθεια για τους Ευρωπαίους καταναλωτές ενόψει Black Friday: