Τηλεεργασία: Πώς θα δουλέψουμε σωστά από… μακριά;
Κοινωνία

Τηλεεργασία: Πώς θα δουλέψουμε σωστά από… μακριά;

Τηλεεργασία: Πώς θα δουλέψουμε σωστά από… μακριά;

Ο εξοπλισμός, τα διαδικτυακά εργαλεία που θα την κάνουν αποδοτική

Η «έκρηξη» στην αγορά της τηλεεργασίας αλλά και της τηλεκπαίδευσης είναι πλέον δεδομένη εξαιτίας του κορονοϊού.

Τι χρειάζεται σε επίπεδο εξοπλισμού από ένα άτομο ή μια μικρή επιχείρηση;

Ο Κωνσταντίνος Κορίκης, digital media strategist μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και ανέλυσε μερικές χρήσιμες παραμέτρους για το πώς θα κάνουμε την τηλεεργασία αποδοτικότερη.

«Σε ό,τι αφορά το τεχνικό κομμάτι θα έλεγα ότι χρειάζεται ένας υπολογιστής καθώς το smartphone δεν μπορεί να καλύψει το 100% των απαιτήσεων των λειτουργιών, όπως και μια γρήγορη σύνδεση στο ίντερνετ. Ταυτόχρονα συνιστάται η χρήση ακουστικών για καλύτερη ποιότητα ήχου. Από εκεί και πέρα υπάρχει πληθώρα ειδικών αλλά και μαθημάτων (π.χ στο Youtube) για να εξοικειωθεί κάποιος γρήγορα με αυτές τις λύσεις», προσθέτει.

Πότε η απόδοση είναι φτωχή, τα πιο συχνά λάθη και συμβουλές βελτιστοποίησης

«Ο χρήστης θα πρέπει να προσεγγίζει αυτά τα συστήματα με τον ίδιο επαγγελματισμό, όσο και στην εργασία του με φυσική παρουσία. Από τα ρούχα που φορά, τον τρόπο που κάθεται, τον φωτισμό και το ντεκόρ που έχει από πίσω, μέχρι την αυστηρή τήρηση της διάρκειας, της ώρας έναρξης. Το πιο συχνό λάθος είναι η προχειρότητα όταν είσαι online», εξηγεί ο κ. Κορίκης.

Χρήσιμες συμβουλές σε ό,τι αφορά το τεχνικό κομμάτι δίνει ο Δρ. Γιώργος Τσουλουχάς, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Υπολογιστών Δ.Π.Θ, ειδικός H/Y και κυβερνοασφάλειας.

Στο ευρύτερο πλαίσιο προτείνει τον ελέγχο του videofeed, του μικροφώνου αλλά και του φωτισμού πριν από την έναρξη, επισημαίνοντας πως «γενικά επιλέγουμε τη σωστή γωνία για την κάμερα και χρησιμοποιούμε ακουστικά με κουμπί “mute”. Έχουμε το software μας αναβαθμισμένο και “κλείνουμε” τις υπόλοιπες app», σημειώνει και προτείνει, επίσης, τη δημιουργία «virtual backgrounds» και «breakout rooms», όπως και την ενεργοποίηση «screen sharing» στο λογισμικό Zoom.

Για το Google Duo, προτείνει χρήση filters (φίλτρων) and effects (εφέ) αν επιθυμούμε, εξηγεί πως μπορεί να σταλεί μήνυμα αλλά και να αλλάξει cameraview, ενώ για το Skype αναφέρει ότι μπορούν να ενεργοποιηθούν υπότιτλοι, υπάρχει η λειτουργία «start recording» για εγγραφή, ενώ είναι εφικτός και ο διαμοιρασμός (σ.σ share files) φακέλων σε κλήσεις.

«Στο δε FaceTime μπορούν να “κρατιούνται” οι κλήσεις στη ρύθμιση “on top of other windows”, ενώ μπορεί να γίνει χρήση animoji ή memoji, υπάρχουν διαθέσιμα “text labels” και είναι εφικτό να γίνεται εστίαση σε ένα άτομο κατά τη διάρκεια group video call», συμπληρώνει ο κ. Τσουλουχάς.

Ποιες πλατφόρμες και εφαρμογές έχουν ζήτηση;

«Όλες οι εφαρμογές που έχουν να κάνουν με videoconference έχουν σημειώσει ραγδαία άνοδο, λόγω της υψηλής ζήτησης. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Appnannie, oι τέσσερις πιο δημοφιλείς είναι το HangoutsMeet, το Houseparty, το MicrosoftTeams και το Zoom. Υπάρχει και το WEBEX της Cisco, διαδεδομένο σε επιχειρήσεις», προσθέτει ο κ. Κορίκης.

Το δε Zoom, «μέχρι το τέλος Μαρτίου “κατέβηκε” από τους χρήστες 14 φορές περισσότερο σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2019 στις ΗΠΑ». προσθέτει, εξηγώντας πως η επιτυχία του οφείλεται στο ότι είναι εύχρηστο και εύκολο να εγκατασταθεί σε πολλαπλές συσκευές, ενώ «παρέχει δωρεάν τη βασική έκδοσή του, που αφορά σε κλήσεις έως και 40 λεπτών». Παράλληλα, είναι εφικτό και εύκολο «να μαγνητοσκοπείς τη συνεδρία, αλλά και να μοιράζεσαι την επιφάνεια εργασίας σου ή να ελέγχεις τον υπολογιστή του άλλου».