Υβριδικά αυτοκίνητα: Τι συμβαίνει και πέφτουν οι πωλήσεις τους;
Αυτοκίνητο

Υβριδικά αυτοκίνητα: Τι συμβαίνει και πέφτουν οι πωλήσεις τους;

Υβριδικά αυτοκίνητα: Τι συμβαίνει και πέφτουν οι πωλήσεις τους;

Μια εξέλιξη στα υβριδικά αυτοκίνητα έχει φέρει τα πάνω-κάτω στις τιμές και στις πωλήσεις τους. Η εξέλιξη έχει σχέση με ένα νέο πρωτόκολλο μέτρησης της κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών των ρύπων, το WLTP.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα δοκιμών και μετρήσεων που πλέον είναι υποχρεωμένες να ακολουθήσουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Τι αλλάζει στα υβριδικά;

Η σημαντικότερη αλλαγή είναι ο τρόπος μέτρησης της κατανάλωσης και των ρύπων που πλέον γίνεται σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας και όχι σε πίστες κάτω από ιδανικές συνθήκες κυκλοφορίας και καιρικών συνθηκών, όπως καθόριζε το NEDC, που αντικατέστησε το WLTP.

Το νέο σύστημα, όμως, καθορίζει σημαντικά υψηλότερες τιμές για την κατανάλωση και τους ρύπους στα υβριδικά αυτοκίνητα, σε σχέση με τις ποσότητες που είχαν κατοχυρωθεί με το παλαιό σύστημα.

Απόρροια αυτής της κατάστασης είναι οι μάρκες Volkswagen, Mercedes-Benz και Porsche να περιλαμβάνονται στις αυτοκινητοβιομηχανίες που σταμάτησαν προσωρινά τις πωλήσεις μερικών από τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητά τους στην Ευρώπη, αναφέρει το Automotive News Europe.

Η διακοπή των πωλήσεων έγινε διότι, λόγω του νέου τρόπου μέτρησης, η πλειονότητα των υβριδικών αυτοκινήτων δεν ταξινομούνται πλέον με εκπομπές CO2 κάτω των 50 γραμ./χλμ.

Αυτό το όριο είναι καθοριστικό για τη διαμόρφωση της τελικής τιμής πώλησης των υβριδικών αυτοκινήτων σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Επιπλέον αυτά τα αυτοκίνητα με τις εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2 υποστηρίζονται από πολλές κυβερνήσεις με σημαντικές φορολογικές ελαφρύνσεις και επιδοτήσεις στη τελική τιμή πώλησης.

Η αναταραχή στην αγορά

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων μεσαίου μεγέθους crossover, όπου επικεφαλής είναι το  Mitsubishi Outlander, αυξήθηκαν κατά 46% το πρώτο εξάμηνο του 2018.

Οι συνολικές πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων το 2018  αυξήθηκαν κατά 21%, σε σχέση με το 2017.

Αυτή η ταχεία ανάπτυξη, όμως, επιβραδύνθηκε από τον περασμένο Σεπτέμβριο, λόγω των νέων μετρήσεων που καθορίζει το πρωτόκολλο WLTP.

Ο Φελίπε Μινόζ, αναλυτής της JATO, εκτιμά ότι οι συνολικές πωλήσεις υβριδικών θα συνεχίσουν να μειώνονται.

“Αυτά τα αυτοκίνητα εξακολουθούν να εξαρτώνται από τα κίνητρα, οπότε οποιαδήποτε αλλαγή στην υποστήριξη έχει μεγάλο αντίκτυπο”, δήλωσε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ