Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Ξεκινά επίσημα έρευνα για τις πολιτικές της Google
Life

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Ξεκινά επίσημα έρευνα για τις πολιτικές της Google

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Ξεκινά επίσημα έρευνα για τις πολιτικές της Google

Θα ερευνήσει εάν έχει παραβιάσει τους κοινοτικούς κανόνες ανταγωνισμού

Στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μπαίνει η Google αφού η πρώτη ανακοίνωσε ότι ξεκινά επίσημη αντιμονοπωλιακή έρευνα για να εκτιμήσει εάν ο κολοσσός του διαδικτύου έχει παραβιάσει τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ στον τομέα της τεχνολογίας υποστήριξης διαδικτυακής διαφήμισης.

Συγκεκριμένα, η Επιτροπή θα ερευνήσει εάν η Google έχει παραβιάσει τους κοινοτικούς κανόνες ανταγωνισμού, ευνοώντας τις δικές της διαδικτυακές υπηρεσίες τεχνολογίας διαφημίσεων στην λεγόμενη αλυσίδα εφοδιασμού «ad tech», εις βάρος ανταγωνιστικών παρόχων υπηρεσιών τεχνολογίας διαφήμισης, διαφημιζόμενων και εκδοτών στο διαδίκτυο.

Η επίσημη έρευνα θα εξετάσει ιδίως εάν η Google στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, περιορίζοντας την πρόσβαση τρίτων σε δεδομένα χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς σε ιστότοπους και εφαρμογές, ενώ διατηρεί αυτά τα δεδομένα για δική της χρήση.

Η Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδια για θέματα ανταγωνισμού Μάργκρετ Βεστάγκερ δήλωσε σχετικά: «Η Google είναι παρούσα σχεδόν σε όλα τα επίπεδα της αλυσίδας εφοδιασμού για διαφημίσεις προβολής στο διαδίκτυο. Ανησυχούμε για το γεγονός ότι η Google έχει καταστήσει πιο δύσκολο για ανταγωνιστικές διαδικτυακές διαφημιστικές υπηρεσίες να ανταγωνίζονται στη λεγόμενη στοίβα τεχνολογίας διαφημίσεων (ad tech stack). Οι ίσοι όροι ανταγωνισμού είναι ουσιαστικής σημασίας για όλους στην αλυσίδα εφοδιασμού. Ο θεμιτός ανταγωνισμός είναι σημαντικός – τόσο για τους διαφημιζόμενους ώστε να προσεγγίσουν τους καταναλωτές στους ιστότοπους των εκδοτών όσο και για τους εκδότες ώστε να πουλήσουν το χώρο τους σε διαφημιζόμενους, να δημιουργήσουν έσοδα και χρηματοδότηση για περιεχόμενο. Θα εξετάσουμε επίσης τις πολιτικές της Google σχετικά με την παρακολούθηση χρηστών για να βεβαιωθούμε ότι συμβαδίζουν με τον θεμιτό ανταγωνισμό. ”

Σύμφωνα με την Επιτροπή, το 2019, οι διαφημιστικές δαπάνες προβολής στην ΕΕ εκτιμήθηκαν σε περίπου 20 δισεκατομμύρια ευρώ. Η Google παρέχει πολλές υπηρεσίες τεχνολογίας διαφήμισης που διαμεσολαβούν μεταξύ διαφημιζόμενων και εκδοτών για την προβολή διαφημίσεων σε ιστότοπους ή εφαρμογές για κινητά.

Η έρευνα της Επιτροπής θα επικεντρωθεί στη διαφήμιση προβολής όπου η Google προσφέρει μια σειρά υπηρεσιών τόσο σε διαφημιστές όσο και σε εκδότες. Στο πλαίσιο της εμπεριστατωμένης έρευνάς της, η Επιτροπή μεταξύ άλλων θα εξετάσει ειδικότερα: Tην υποχρέωση χρήσης των υπηρεσιών Google Display & Video 360 (‘DV360′) ή / και Google Ads για την αγορά διαφημίσεων προβολής στο διαδίκτυο στο YouTube. Την υποχρέωση χρήσης του Google Ad Manager για την προβολή διαφημίσεων προβολής στο διαδίκτυο στο YouTube, καθώς και πιθανούς περιορισμούς που θέτει η Google στον τρόπο με τον οποίο υπηρεσίες που ανταγωνίζονται το Google Ad Manager μπορούν να προβάλλουν διαφημίσεις στο Διαδίκτυο στο YouTube.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ