Τζατζίκι σε σκόνη: Κάνει θραύση στο εξωτερικό!
Περίεργα

Τζατζίκι σε σκόνη: Κάνει θραύση στο εξωτερικό!

Τζατζίκι σε σκόνη: Κάνει θραύση στο εξωτερικό!

Το ελληνικό έδεσμα που αγαπούν οι ξένοι σε κάθε μορφή

Σουβλάκι-τζατζίκι-χωριάτικη: Το «χρυσό» τρίπτυχο της ελληνικής γαστρονομίας που αγαπούν οι ξένοι μαζί με τον μουσακά.

Ειδικά μάλιστα για το τζατζίκι, οι τουρίστες επιστρέφοντας στις πατρίδες τους φροντίζουν να πάρουν μαζί τους λίγο από το μείγμα μπαχαρικών που «απογειώνει» τη γεύση του.

Αλλά ακόμη κι αν οι λάτρεις του …«Greek tzatziki» γυρίσουν χωρίς το γευστικό μείγμα στη βαλίτσα τους, σπεύδουν να το προμηθευτούν από καταστήματα στις πόλεις όπου ζουν.

Το μείγμα μπαχαρικών για το τζατζίκι κάνει θραύση στο εξωτερικό, εξηγεί, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», ο Θοδωρής Αβράμογλου, ο οποίος διατηρεί ένα από τα πιο παλιά καταστήματα μπαχαρικών στη Θεσσαλονίκη.

Μάλιστα, όπως λέει, όλο και περισσότερες είναι οι παραγγελίες στο εξωτερικό για τη «σκόνη τζατζίκι», με τους Γερμανούς να είναι οι καλύτεροι πελάτες.

Σκόρδο, πιπέρι, κρεμμύδι, άνηθος, μαϊντανός και αλάτι σε αποξηραμένη μορφή είναι τα συστατικά του μείγματος που έχει γίνει ανάρπαστο σε πολλές χώρες του εξωτερικού.

«Στέλνουμε στα Βαλκάνια, στην Ευρώπη, αλλά τις μεγαλύτερες ποσότητες στη Γερμανία, κυρίως σε ελληνικά εστιατόρια», εξηγεί ο κ. Αβράμογλου.

Σε πεντάκιλη ή δεκάκιλη συσκευασία αλλά και σε φακελάκια των πενήντα γραμμαρίων για οικογενειακή χρήση, το αποξηραμένο τζατζίκι από τη Θεσσαλονίκη ξεκίνησε μέχρι και υπερατλαντικό ταξίδι, καθώς φτάνει ως στην Αμερική, στο εστιατόριο ενός Έλληνα που έχει εντάξει στο μενού της επιχείρησης το κλασικό τζατζίκι.

Όσο για τη δοσολογία, όπως λέει ο κ. Αβραμόγλου, μια κουταλιά από το μείγμα είναι αρκετή για να παρασκευαστεί, από ένα κιλό γιαούρτι, το κλασικό… γιαουρτοσκόρδιον.

Ο κ. Αβράμογλου ανήκει στην τρίτη γενιά ιδιοκτητών του καταστήματος, που λειτουργεί στο ίδιο σημείο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης από το 1974.

«Έρχεται κόσμος και μας ζητάει βότανα και μπαχαρικά που έχει ακούσει ότι μπορεί να βοηθήσουν στον οργανισμό. Για παράδειγμα, αγοράζουν κουρκουμά όχι μόνο για τη γεύση αλλά και για τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που έχει, σύμφωνα με τη βοτανολογία. Εμείς πάντως τους λέμε να κάνουν χρήση των βοτάνων με οδηγίες του γιατρού τους», σημειώνει.

Το πιπέρι, η κανέλα και η ρίγανη παραμένουν στην «πρώτη γραμμή» της εγχώριας ζήτησης, ενώ το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί οι πελάτες νεότερης ηλικίας, που επηρεασμένοι από τις εκπομπές μαγειρικής θέλουν να τελειοποιήσουν τις δημιουργίες τους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ