Alitalia: Διαμαρτυρία με κομπινεζόν από πρώην αεροσυνοδούς
Viral

Alitalia: Διαμαρτυρία με κομπινεζόν από πρώην αεροσυνοδούς

Alitalia: Διαμαρτυρία με κομπινεζόν από πρώην αεροσυνοδούς

Οι πρώην εργαζόμενοι στην Alitalia ζητούν να επεκταθούν τα επιδόματα ανεργίας που λαμβάνουν για πέντε χρόνια

Οι πρώην αεροσυνοδοί της Alitalia επέλεξαν να διαμαρτυρηθούν για την απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας στην κρατικό αερομεταφορέα βγάζοντας τα πουκάμισά τους, τις φούστες και τις γόβες τους και μένοντας με τα κομπινεζόν.

Η Alitalia έπαψε τη λειτουργία της, μετά από 74 χρόνια ιστορίας, την προηγούμενη εβδομάδα, και αντικαταστάθηκε από την ITA, επίσης υπό κρατικό έλεγχο.

Ωστόσο, η Ιtalia Trasporto Aereo (ITA) είναι μικρότερη σε μέγεθος και θα κρατήσει μόνο 2.800 εργαζομένους, έτσι 7.000 εργαζόμενοι της Alitalia έμειναν χωρίς δουλειά.

Σύμφωνα με τα συνδικάτα, οι εργαζόμενοι στην νέα εταιρεία ΙΤΑ λαμβάνουν σημαντικά χαμηλότερους μισθούς.

«Στις 15 Οκτωβρίου, πήραν το δέρμα μας. Μας πήραν τις στολές μας και αυτό για εμάς σημαίνει ότι χάσαμε τα πάντα. Ήρθαμε για να εκφράσουμε τον πόνο μας αλλά και την αλληλεγγύη στους συναδέλφους που κάλεσε η νέα εταιρεία και υποχρεώθηκαν να υπογράψουν ένα εξευτελιστικό συμβόλαιο», ανέφερε η Cristina Poggesi, μέλος σωματείου αεροσυνοδών Alitalia.

Οι πρώην εργαζόμενοι στην Alitalia ζητούν να επεκταθούν τα επιδόματα ανεργίας που λαμβάνουν για πέντε χρόνια.

Τα τελευταία 20 χρόνια, η Alitalia αντιμετώπιζε τεράστια οικονομικά προβλήματα και στοίχισε στο ιταλικό δημόσιο περί τα 13 δισεκατομμύρια Ευρώ. Οι τελευταίοι υπολογισμοί έκαναν αναφορά για 700.000 ευρώ απώλειες… την ημέρα και ο κορονοϊός επιβεβαίωσε ένα προδιαγεγραμμένο τέλος.

Ποια ήταν η Alitalia που έκλεισε μετά από 74 χρόνια – Το συγκινητικό μήνυμα

Μετά από 74 χρόνια ιστορίας η αυλαία για την ιστορική εταιρεία έπεσε.

Η κοπέλα που έκανε την αναγγελία της τελευταίας πτήσης χαιρέτισε το κοινό ως εξής: «Κυρίες και κύριοι πρώτα απ’όλα θα ήθελα να σας ευχαριστήσω που ήσασταν συνοδοιπόροι μας αυτά τα 74 χρόνια. Σήμερα, στην τελευταία πτήση της Alitalia, και μέσα από την καρδιά μου, σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη σας».

Παρά το λαμπρό της παρελθόν, η Alitalia είναι ζημιογόνα από το 2008 και βρέθηκε σε ειδικό καθεστώς διαχείρισης για πολλά χρόνια, σημειώνει το ιταλικό πρακτορείο Ειδήσεων ANSA. Tα χρέη, το αναποτελεσματικό μάνατζμεντ και η περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, οδήγησαν την Alitalia στην κατάρρευση.

Η Ita που έχει αντικαταστήσει την Alitalia θα ελέγχεται από το ιταλικό δημόσιο, αλλά με εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές. Οι μισθοί θα περικοπούν μέχρι και σχεδόν κατά 50%. Ένας κυβερνήτης της Alitalia έπαιρνε, μεικτά, περίπου 12.000 ευρώ. Το ποσό αυτό, στην νέα εταιρία, περιορίζεται στις 6.200 ευρώ.

Οι αεροσυνοδοί και ιπτάμενοι, κατά μέσο όρο, θα περάσουν από 2.600 ευρώ, στα 1.680. Tα συνδικάτα αμφισβητούν την όλη διαδικασία, διότι μεγάλο μέρος του προσωπικού της Alitalia, δεν πρόκειται να επαναπροσληφθεί. Για τον λόγο αυτό, τις περασμένες ημέρες, οι εργαζόμενοι μπλόκαραν και τον αυτοκινητόδρομο που συνδέει την ιταλική πρωτεύουσα με το αεροδρόμιο του Φιουμιτσίνο- Λεονάρντο Ντα Βίντσι.

Η Ιta, προς το παρόν, περιορίζεται σε 52 αεροσκάφη και 2.800 εργαζόμενους. Πολλοί φοβούνται ότι μεσοπρόθεσμα, η νέα αυτή εταιρία δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί κολοσσούς όπως είναι η Air France και η Lufthansa και ότι θα τεθεί στο περιθώριο και από τις εταιρίες χαμηλού κόστους.