#HairHasNoGender: Η νέα καμπάνια γνωστού brand σαμπουάν αφορά τη διαφορετικότητα και αξίζει να τη δούμε
Viral

#HairHasNoGender: Η νέα καμπάνια γνωστού brand σαμπουάν αφορά τη διαφορετικότητα και αξίζει να τη δούμε

#HairHasNoGender: Η νέα καμπάνια γνωστού brand σαμπουάν αφορά τη διαφορετικότητα και αξίζει να τη δούμε

Οι αντιδράσεις φυσικά δεν έλειψαν από τα social media

Μία διαφορετική καμπάνια από τις συνηθισμένες προωθεί το brand Pantene – σειρά σαμπουάν – της γνωστής εταιρείας Procter & Gamble στην οποία υμνεί τη διαφορετικότητα και μας κάνει λίγο πιο αισιόδοξους ότι οι καιροί πράγματι αλλάζουν.

Θα περίμενε κανείς πριν από 40 χρόνια ότι ένα τέτοιο μήνυμα θα μπορούσε να ειπωθεί ποτέ στην ελληνική τηλεόραση;

Στη διαφήμιση που προβάλλεται από χτες στα εθνικά κανάλια και το Youtube περνά το μότο «Δεν υπάρχουν “αντρικά” ή “γυναικεία” μαλλιά”».

Πέντε διαφορετικά άτομα, διαφορετικής ταυτότητας φύλου, συστήνονται στον φακό και μιλούν για το πώς τα μαλλιά συμβάλλουν στην αυτοπεποίθησή τους και ότι είναι καιρός να πάψουμε να ταυτίζουμε το κούρεμα με το φύλο.

Τα μακριά μαλλιά δεν αφορούν μόνο τις γυναίκες όπως ούτε τα κοντά χαρακτηρίζουν αποκλειστικά τους άνδρες.

Κάτω από κλιπ στο Youtube διαβάζουμε πως «Σύμφωνα με διεθνή έρευνα που πραγματοποίησε το Pantene το 2017, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Γέιλ, τα μαλλιά παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αυτοεκτίμηση και αποτελούν σημαντική προέκταση και έκφραση της ταυτότητας του κάθε ατόμου. Ο αντίκτυπος που έχουν τα μαλλιά στην ψυχολογική και συναισθηματική ισορροπία του ατόμου είναι τόσο ισχυρός που συχνά ξεφεύγει από το πλαίσιο της εξωτερικής εικόνας. Αυτή η διαπίστωση βρίσκει ακόμα συχνότερη εφαρμογή στα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, όπου τα μαλλιά συχνά αποτελούν το πρώτο στάδιο σε ζητήματα coming out, αυτοπροσδιορισμού, φυλομετάβασης, προσωπικής ενδυνάμωσης κ.λπ. Από την άλλη, συχνά διαπιστώνονται στην κοινωνία διακρίσεις, προκαταλήψεις, ακόμα και misgendering (λανθασμένη απόδοση διαφορετικού γένους από αυτό με το οποίο αυτοπροσδιορίζεται το άτομο) που συνδέονται με την εικόνα, ενώ τα στερεότυπα που κάνουν λόγο για «αντρικά» και «γυναικεία» μαλλιά, «αντρικά» και «γυναικεία» κουρέματα, τόσο στους επαγγελματικούς χώρους περιποίησης μαλλιών όσο και έξω από αυτούς, παραμένουν κραταιά»

Στο διαφημιστικό μήνυμα γνωρίζουμε τον Δήμο ένα cis gay αγόρι να εκμυστηρεύεται πως από παιδί έριχνε μπροστά τη φράντζα του για να αποφεύγει τους μπελάδες.

Πλέον, αυτό έχει αλλάξει. «Φράντζα, κεφάλι ψηλά!» αναφωνεί με αυτοπεποίθηση.

Η Νικόλ, μία cis gay γυναίκα δηλώνει πως «Στις δουλειές πρέπει να αλλάζουν τα μυαλά και όχι τα μαλλιά».

Η Καίτη ένα τρανς κορίτσι μας λέει πως «Πρώτα μάκρυνα τα μαλλιά μου και μετά είπα στους δικούς μου “αισθάνομαι, είμαι γυναίκα”».

«Δεν υπάρχουν “αντρικά” ή “γυναικεία” μαλλιά» διαπιστώνει η/το LEX, που είναι non-binary άτομο.

Ο Θέμης μέσω της drag περσόνας του ως Holly Grace εξηγεί ότι «Ίσως κάποιοι νομίζουν ότι έτσι κρύβομαι, αλλά εγώ έτσι εκφράζομαι».

«Ό,τι μαλλιά κι αν ονειρεύεσαι, είμαστε δίπλα σου» είναι το slogan της καμπάνιας, μιας σύγχρονης καμπάνιας που αφηγείται ιστορίες – διαχρονικές – της διπλανής πόρτας, που οι παλιές εποχές πάλεψαν πολύ θάψουν.

Η φύση παρ΄όλα αυτά δεν φιμώνεται.

Οι ιστορίες ειπώθηκαν και ειπώθηκαν από στόματα απ΄άκρη σ΄άκρη της υφηλίου. Σήμερα, φτάνουν στα αυτιά όλων για να ακουστούν ηχηρά και αδιαπραγμάτευτα φέρνοντας την αλλαγή ενός κόσμου πιο όμορφου, πιο φωτεινού, που να χωρά τους πάντες.

https://www.youtube.com/watch?v=Aj5Sk8yRbRw

Την ίδια ώρα στον θαυμαστό χώρο των social media υπήρχαν όπως είναι φυσικό πολλές αντιδράσεις από χρήστες που χαρακτήρισαν τη διαφήμιση «έκτρωμα» και ζήτησαν άμεσα το μποϊκοτάρισμα της εταιρείας.

Στην πλειοψηφία, ωστόσο, ο απόηχος ήταν θετικός οπότε η ρήση «η ελπίδα δεν πεθαίνει ποτέ» είναι παρήγορη.