Stacoco: Η άγνωστη ιστορία πίσω από το βυθισμένο πλοίο του Σταμάτη Κόκοτα
Viral

Stacoco: Η άγνωστη ιστορία πίσω από το βυθισμένο πλοίο του Σταμάτη Κόκοτα

Stacoco: Η άγνωστη ιστορία πίσω από το βυθισμένο πλοίο του Σταμάτη Κόκοτα

Πώς εμπλέκεται ο Αριστοτέλης Ωνάσης;

«Σαν πλοίο που ναυάγησε…» μάς τραγουδούσε δεκαετίες πριν ο Σταμάτης Κόκοτας και σίγουρα δεν είχε φανταστεί ότι οι στίχοι αυτοί της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου που θα αποθέωνε με τη φωνή του θα ήταν προφητικοί για το ναυάγιο του δικού του πλοίου στον Σαρωνικό.

Όλα άρχισαν με τη φιλία του δημοφιλή τραγουδιστή με τον μεγιστάνα Αριστοτέλη Ωνάση.

Ο Ωνάσης αγαπούσε πολύ τα τραγούδια του λαϊκού ερμηνευτή πήγαινε πολύ συχνά να τον ακούσει live στα νυχτερινά κέντρα που εμφανιζόταν και δεν άργησε πολύ όλο αυτό να εξελιχθεί σε μια δυνατή φιλία μεταξύ των δύο. Λέγεται μάλιστα πως η στενή του σχέση με τον Έλληνα μύθο των ναυτιλιακών του κόλλησε και το μικρόβιο με τα καράβια και τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις.

Το μικρόβιο από τον Αριστοτέλη Ωνάση

Το πρώτο και μοναδικό εμπορικό πλοίο που απέκτησε ο Σταμάτης Κόκοτας στην μικρή σταδιοδρομία του ως πλοιοκτήτης είναι το Stacoco. Πρόκειται για ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου. Οι καταστηματάρχες της παραλιακής περιοχής του Ασπροπύργου όπου βρίσκεται μέχρι και σήμερα μισοβυθισμένο πλέον θυμούνται τον Κύριο Σταμάτη όπως και μας τον προσφώνησαν να επισκέπτεται τις ταβέρνες τους προκειμένου να προμηθευτεί φαγητό για το πλήρωμα του πλοίου μέχρι να βρεθεί λύση στο πρόβλημα που καθήλωσε μέχρι και σήμερα το πλοίο στην συγκεκριμένη θέση. Τελευταίο φορτίο που φορτώθηκε στο συγκεκριμένο πλοίο ήταν τσιμέντο το οποίο λογικά θα έχει γίνει πέτρα στις μέρες μας.

Το Stacoco ήταν κατασκευής του 1952 και ναυπηγήθηκε στη Γερμανία με πρώτο όνομα το St.Michael. Τα Επόμενα ονόματα του πλοίου ήταν τα εξής : Christina Vinnen, (1960), Brisinga(1965), Αντώνιος Στρίντζης (1970), Άννα Μ (1970).

Αξίζει να αναφερθεί επίσης πως το φουγάρο του πλοίου κοσμούσε ένα μουσικό όργανο (πιθανότατα μπουζούκι) το οποίο όμως δεν είναι εμφανές στις μέρες μας λόγο της διάβρωσης.

Η οικολογική καταστροφή που καραδοκεί

Το πλοίο όπως αναφέραμε και νωρίτερα ήταν φορτωμένο με τσιμέντο και έτοιμο να ταξιδέψει αυτό σημαίνει πως σε αυτό υπήρχαν καύσιμα, λιπαντικά κτλ. Το δρομολόγιο όμως αυτό δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ και αυτό έχει ως αποτέλεσμα το επικίνδυνο υλικό να βρίσκετε μέχρι και τις μέρες μας στο εσωτερικό του τόσο ταλαιπωρημένου πλέον σκαριού.

Ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας μάλιστα είχε εκδώσει και απόφαση όπου τιμωρούσε με πρόστιμο τον γνωστό καλλιτέχνη ενώ είχε παρθεί και η απόφαση να διαγραφεί αυτό αν ο ίδιος προχωρούσε στην ανέλκυση του πλοίου, αλλά το υπουργείο στη συνέχεια ανακάλεσε την απόφαση του.

Πηγή: Up Stories – Youtube