Διχάζει η πασαρέλα του οίκου Erdem στο Βρετανικό Μουσείο – Τι λέει το ΥΠΠΟΑ; Ζούλιας: «Αλλού είναι το θέμα»
Τηλεόραση

Διχάζει η πασαρέλα του οίκου Erdem στο Βρετανικό Μουσείο – Τι λέει το ΥΠΠΟΑ; Ζούλιας: «Αλλού είναι το θέμα»

Διχάζει η πασαρέλα του οίκου Erdem στο Βρετανικό Μουσείο – Τι λέει το ΥΠΠΟΑ; Ζούλιας: «Αλλού είναι το θέμα»

Αυστηρή παρατήρηση από την Ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού, αντίθετη άποψη από τον σχεδιαστή Βασίλη Ζούλια

Διχάζει στην Ελλάδα η πασαρέλα του οίκου Erdem που έγινε στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου στο Βρετανικό Μουσείο, στην αίθουσα όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Μάλιστα, η επίδειξη του γνωστού Τούρκου σχεδιαστή ήταν αφιερωμένη στη Μαρία Κάλλας.

Το γεγονός προκάλεσε την έντονη αντίδραση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη η οποία έκανε λόγο για «ευτελισμό» των Γλυπτών και ότι αυτό που συνέβη δεν αντικατοπτρίζει την οικουμενική αξία των Γλυπτών και καταδίκασε την εν λόγω ενέργεια του Βρετανικού Μουσείου.

Το ζήτημα που τέθηκε αφορά και σε λόγους ασφαλείας καθώς η αίθουσα ήταν γεμάτη κόσμο και ενδεχομένως να υπήρχε κίνδυνος να συμβεί κάτι στα Γλυπτά.

«Με τη διοργάνωση επίδειξης μόδας στις αίθουσες όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, το Βρετανικό Μουσείο, για μια ακόμη φορά, αποδεικνύει τον μηδενικό σεβασμό του προς τα αριστουργήματα του Φειδία. Οι ιθύνοντες του Βρετανικού Μουσείου ευτελίζουν και προσβάλλουν όχι μόνο το μνημείο αλλά και τις οικουμενικές αξίες που αυτό εκπέμπει» ανέφερε στο αυστηρό μήνυμά της η Λίνα Μενδώνη.

«Δεν είναι ντεκόρ για εκδηλώσεις τα Γλυπτά του Παρθενώνα»

Μιλώντας στην εκπομπή Ακόμα δεν είδες τίποτα, ο Χρήστος Δήμας, υφυπουργός Πολιτισμού, τόνισε πως τα Γλυπτά του Παρθενώνα δεν αποτελούν ντεκόρ για εκδηλώσεις, ενώ συμπλήρωσε πως οι προσπάθειες της κυβέρνησης είναι συστηματικές για την επιστροφή τους στην Ελλάδα.

«Το Βρετανικό Μουσείο συστηματικά τα τελευταία χρόνια ισχυρίζεται πως διαφυλάσσει και προστατεύει τα Γλυπτά του Παρθενώνα από κακή φύλαξη ή πλημμελή συντήρηση, ενώ στην πραγματικότητα με τέτοιου είδους εκδηλώσεις αποδεικνύει όχι μόνο το αντίθετο, αλλά και την έλλειψη σεβασμού που ευτελίζει και προσβάλει τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Τα Γλυπτά του Παρθενώνα δεν είναι ντεκόρ για οποιαδήποτε εκδήλωση. Είναι τμήμα ενός μνημείου, κλεμμένα μάλιστα, που ζητούν την επανένωσή του», συμπλήρωσε.

Βασίλης Ζούλιας: «Ο οίκος τίμησε την Ελλάδα»

Αντίθετη γνώμη είχε ο γνωστός σχεδιαστής Βασίλης Ζούλιας που έκανε λόγο για μία όμορφη εικόνα, τονίζοντας πως η επίδειξη μόδας του σχεδιαστή Εrdem Μoralıoğlu τίμησε τη χώρα μας.

«Ο συνάδελφός μου έκανε πολύ καλά που έκανε την επίδειξή του εκεί και πολύ καλά η βρετανική κυβέρνηση έδωσε άδεια να γίνει εκεί. Έτσι θα πρέπει και η κα Μενδώνη να δείχνει συμπάθεια και στους Έλληνες όταν ζητάμε πρόσβαση σε κάποιο μουσείο, λαμβάνοντας υπόψη κάποια κριτήρια».

«Ήταν πολύ όμορφη εικόνα. Ο οίκος τίμησε την Ελλάδα», συμπλήρωσε ο σχεδιαστής.

«Αυτά τα μάρμαρα έχουν αντέξει 2.000 χρόνια, θα χαλάσουν όταν περάσουν από μπροστά τους 35 κορίτσια με ωραία ρούχα; Όχι! Σαφώς τα Μάρμαρα να γυρίσουν, αλλού είναι το θέμα. Έγραψα και το πρωί στη Μαρέβα Μητσοτάκη ότι θα πρέπει να σταλεί επιστολή από τον πρωθυπουργό να το δουν αλλιώς το θέμα, σε σχέση με Έλληνες σχεδιαστές που παίρνουν μονίμως ένα “όχι” για όλα. Ήμουν από τους πρώτους που είπα να μην δοθεί η Ακρόπολη στον οίκο Γκούτσι γιατί η υπεραξία της δεν μπορεί να μετρηθεί με κανέναν οίκο στον κόσμο. Όχι σε αυτή την περίπτωση. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα, κανένας ποτέ σόου εκεί. Τα μουσεία πρέπει να ανοίγουν. Έχω πάρει πάρα πολλές φορές όχι από σχεδόν όλα τα μουσεία» ανέφερε.