Καλεσμένη στην εκπομπή, Καλύτερα Αργά, βρέθηκε η Κατερίνα Μπέη και αναφέρθηκε στην επιτυχία της ταινίας, Φόνισσα του Παπαδιαμάντη, αλλά και τον Γιώργο Λάνθιμο.
Η συγγραφέας αναφέρθηκε και στον ίδιο τον Παπαδιαμάντη θεωρώντας τον αρκετά φεμινιστή αφού παρότι έγραφε για μια γυναίκα που σκοτώνει παιδιά, εκείνος την αντιμετώπιζε με συμπάθεια.
«Η “Φόνισσα” πήγε πολύ καλύτερα και δεν φανταζόταν κανείς ότι θα είναι εμπορική αυτή η ταινία γιατί είναι μια γριά που σκοτώνει παιδιά. Θεωρώ ότι ο θεατής δεν σκέφτεται έτσι. Επειδή έχει να κάνει με το οπτικό πιο πολύ πρέπει να τον ιντριγκάρεις σε αυτό και ίσως να του υποσχεθείς ότι θα δει και κάτι άλλο που δεν το ξέρει. Δεν τη θυμούνται καθόλου τη Φόνισσα. Όταν την παίξαμε στην αρχή στο Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, είχε πολύ καλή αποδοχή. Εγώ φοβόμουν, πάντα είχα στην έγνοια μου ότι θα με πάνε μέσα για ασέλγεια. Και ξαφνικά έλεγαν “Τι φοβάσαι; Είναι πιστό το κείμενο”. Και τώρα μας βρίζουν! Ίσα ίσα έλεγαν τι πιστή απόδοση και ξαφνικά γύρισε και λένε “τι woke φεμινίστριες είστε και δεν ήταν έτσι ο Παπαδιαμάντης. Δεν είχε γυναικοκτονία ο Παπαδιαμάντης”».
«Πιστεύω ότι ο Παπαδιαμάντης ότι ήταν απόλυτα φεμινιστής. Έκανε μια νουβέλα για μια γυναίκα που σκοτώνει κορίτσια και την έβλεπε με συμπάθεια. Την έβλεπε με συμπάθεια παρότι σκότωνε τα κορίτσια. Ήταν μια γυναίκα θύμα των καταστάσεων και των καιρών μέσα σε ένα κοινωνικό πλαίσιο που το φωτίσαμε! Αυτό που βρήκαμε από έρευνα είναι ότι όντως σκότωναν τα κορίτσια. Υπήρχε ο πνίχτης σε αυτά τα απόμακρα νησιά και πήγαιναν εκεί και τα σκότωναν έναντι αμοιβής. Ο Παπαδιαμάντης το ήξερε και για αυτό έγραψε αυτή τη νουβέλα και άφησε μικρές αιχμές. Το λέει κοινωνικό μυθιστόρημα. Γιατί να είναι κοινωνικό μυθιστόρημα μια γυναίκα; Κάπως είχε δέσει την ηρωίδα του που ήταν μαία να είναι κάποια αποδεκτή από την κοινωνία και κάνει κι αυτό. Δεν μπορώ να ξέρω αν ήθελε να πει κάτι. Αυτό που έχει πολύ ενδιαφέρον είναι ότι βάζει πολλά στοιχεία και όσες φορές κι αν το διαβάσεις βρίσκεις πράγματα».
«Είμαι φύσει αισιόδοξη. Οι ταινίες του Λάνθιμου δεν έχουν καμία σχέση με τη δική μας παραγωγή. Ό,τι και αν έχει κάνει και του βγάζω 62 καπέλα, όλο αυτό είναι δικό του, δεν είναι δικό μας. Μην παραμυθιαζόμαστε. Σηκώθηκε και έφυγε, πήγε έξω, προσπάθησε. Το Poor Things το παλεύει 12 χρόνια για να γίνει όπως θέλει. Φυσικά και τον παρακαλάνε έξω γιατί είναι φανταστικός αλλά με τους δικούς τους όρους. Ο εφιάλτης του θα ήταν να κάνει συνέχεια ευνοούμενους. Οι ευνοούμενοι ήταν ένα στάδιο για να γίνει πιο εμπορικός και να κάνει αυτά που είναι ο ίδιος, αυτά που θέλει. Ο Παπακαλιάτης ξεκίνησε με ελληνικούς όρους και μπράβο του που τη δεύτερη χρονιά μπαίνει και το Netflix. Το αν θα γίνουν ή όχι και άλλα τέτοια έχει να κάνει με την πολιτική του κράτους. Είχαμε τον ΕΚΟΜΕ, τώρα μπήκε μέσα, έχουν παγώσει τα πράγματα».
Διαβάστε επίσης