Επιλέξτε το zNews ως προτεινόμενη πηγή στο Google

Ο Δημήτρης Καταλειφός βρέθηκε καλεσμένος στην εκπομπή «Καλύτερα αργά», το βράδυ της Τετάρτης, και μίλησε με ειλικρίνεια για το θέατρο, τη γοητεία αλλά και τη σκληρότητα ενός χώρου που, όπως εξήγησε, απαιτεί τεράστια πειθαρχία, αντοχές και ψυχικό κόστος.

Ο σπουδαίος ηθοποιός αναφέρθηκε στη φύση του επαγγέλματος, τονίζοντας πως πίσω από τη μαγεία της σκηνής υπάρχει μια καθημερινότητα δύσκολη, απαιτητική και πολλές φορές αδυσώπητη.

Το θέατρο ως ωραία αλλά δύσκολη τέχνη

«Το θέατρο είναι μια ωραία τέχνη, αλλά είναι ένα πάρα πολύ δύσκολο επάγγελμα. Απαιτεί πειθαρχία, θυσίες. Πολλές φορές είναι χαρισματικό, πολλές φορές λες “τι το ήθελα;”, γιατί είναι απαιτητικό. Με μια έννοια είναι και σαρκοφάγο και σαπροφάγο», είπε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Καταλειφός.

Με τη φράση αυτή περιέγραψε τη διπλή όψη του θεάτρου: από τη μία τη δημιουργία, την έκθεση, τη συγκίνηση και την καλλιτεχνική πληρότητα, και από την άλλη την πίεση, την ανασφάλεια, την εξάντληση και τις σχέσεις εξουσίας που μπορούν να διαβρώσουν τον άνθρωπο.

Ο ίδιος στάθηκε ιδιαίτερα στο πόσο απαιτητικός είναι ο χώρος για όσους τον υπηρετούν, καθώς ο ηθοποιός καλείται διαρκώς να εκτίθεται, να δοκιμάζεται και να αντιμετωπίζει όχι μόνο τους άλλους, αλλά και τον ίδιο του τον εαυτό.

Το #metoo και οι πιο υπόγειες μορφές κακοποίησης

Ο Δημήτρης Καταλειφός αναφέρθηκε και στο #metoo, ξεκαθαρίζοντας πως αποτέλεσε ένα σημαντικό κομμάτι των προβλημάτων που υπάρχουν στο θέατρο, αλλά όχι το μοναδικό.

«Το #metoo είναι ένα κομμάτι των προβλημάτων στο θέατρο. Υπάρχουν τόσοι άλλοι τρόποι, και πιο ύπουλοι και πιο υπόγειοι, κακοποίησης, ανταγωνισμού, αδικιών, παρεών. Δεν είναι μόνο αυτό που πήρε μια δημοσιότητα. Υπάρχουν και άλλα προβλήματα», σημείωσε.

Στη συνέχεια, εξήγησε πως το θέατρο είναι ένας χώρος δύσκολος ακριβώς επειδή συγκεντρώνει ανθρώπους που καλούνται να αναμετρηθούν με μεγάλες εσωτερικές αντιφάσεις.

«Είναι ένας πάρα πολύ δύσκολος χώρος, γιατί έχει να κάνει με ανθρώπους που έχουν να αντιμετωπίσουν έναν πολύ μεγάλο φόβο, που είναι η έκθεση, ένα πολύ μεγάλο ελάττωμα, τον ναρκισσισμό, και ένα πολύ μεγάλο προτέρημα, το να είσαι ηρωικός και να εκτίθεσαι», ανέφερε.

Η αναφορά του στην Αριστερά

Ο Δημήτρης Καταλειφός έκανε και μια πιο πολιτική τοποθέτηση, μιλώντας για την έννοια της Αριστεράς και το πόσο υψηλά βάζει ο ίδιος τον πήχη για όποιον θέλει να χαρακτηρίζεται πραγματικά αριστερός.

«Η Αριστερά για μένα είναι μια πολύ σημαντική έννοια, η οποία απαιτεί πολλά προσόντα από τον άνθρωπο για να χαρακτηριστεί κάποιος αριστερός. Οπότε είναι πολύ ψηλά ο πήχης για να πει κάποιος ότι είναι πραγματικά αριστερός και όχι ένα μέρος που το πουλάμε και λίγο», ανέφερε.

«Δεν υπάρχει η Αριστερά που αρέσει σε εμένα. Είναι ένα πολύ δύσκολο ερώτημα. Είναι λίγο εγκλωβισμένοι στο τι θα ψηφίσουν. Θα είναι κρίμα να υπάρξει μια τρίτη τετραετία Δεξιάς, οπότε θα πρέπει κανείς να βάλει νερό στο κρασί του και να κάνει συμβιβασμούς και υποχωρήσεις στην πραγματική έννοια της Αριστεράς», πρόσθεσε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Καταλειφός: «Οι γονείς μου με ήθελαν δικηγόρο. Μέχρι να παίξω στην τηλεόραση δεν μου έδιναν σημασία»