ΕRTFLIX: Τα άκρως εντυπωσιακά στατιστικά του – Οι 9 εκατ. επισκέπτες, οι δημοφιλέστερες σειρές που αναζητούν οι χρήστες και μία ανακοίνωση έκπληξη
Νέα

ΕRTFLIX: Τα άκρως εντυπωσιακά στατιστικά του – Οι 9 εκατ. επισκέπτες, οι δημοφιλέστερες σειρές που αναζητούν οι χρήστες και μία ανακοίνωση έκπληξη

ΕRTFLIX: Τα άκρως εντυπωσιακά στατιστικά του – Οι 9 εκατ. επισκέπτες, οι δημοφιλέστερες σειρές που αναζητούν οι χρήστες και μία ανακοίνωση έκπληξη

Η επιτυχημένη κίνηση της ΕΡΤ την τελευταία δεκαετία

Στην πλέον επιτυχημένη και στρατηγική κίνηση της ΕΡΤ την τελευταία δεκαετία αναδεικνύεται η δημιουργία του ΕRTFLIX.

Το επιβεβαιώνουν τα στατιστικά που ανακοίνωσε σε ειδική εκδήλωση ο πρόεδρος του κρατικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα, Κωνσταντίνος Ζούλας.

Μάλιστα έδωσε και μία ενδιαφέρουσα τηλεοπτική είδηση:  «η επόμενη σειρά μυθοπλασίας της ΕΡΤ, το “Βραχιόλι της Φωτιάς”, θα ανέβει πρώτα στο ΕRTFLIX και μετά θα μεταδοθεί στην ΕΡΤ1».

Ο κύριος Ζούλας τόνισε ότι τα στοιχεία καταδεικνύουν πόσο προβληματικές είναι οι μετρήσεις τηλεθέασης αφού σε αυτές δεν αποτυπώνονται οι πραγματικές προτιμήσεις του κοινού.

Τι έδειξαν οι μετρήσεις Οκτωβρίου

Τον Οκτώβριο ένας τεράστιος αριθμός τηλεθεατών, 8.865.000 on demand, επέλεξαν να παρακολουθήσουν τα αγαπημένα τους προγράμματα στον χρόνο που εκείνοι επιθυμούν και όχι όταν μεταδίδονται από την τηλεόραση.

Αναλόγως εντυπωσιακός -περίπου 900.000 live streaming– είναι και ο αριθμός όσων τηλεθεατών παρακολούθησαν μέσω του ΕRTFLIX σε ζωντανή μετάδοση τα κανάλια της ΕΡΤ (ΕΡΤ1,2,3 Ertnews, Ertworld), είτε και τα ιντερνετικά κανάλια της (ERTSPORTS1,2,3).

Το Σαββατοκύριακο η αύξηση των επισκέψεων στο ERTFLIX αυξάνεται κατά 38,5% ενώ στον ίδιο πίνακα εμφανίζεται φέτος και μια απροσδόκητα αύξηση τις Τρίτες. Η εξήγηση είναι απλή. Η πιο δημοφιλής φέτος σειρά της ΕΡΤ, το «Kάνε ότι κοιμάσαι» προβάλλεται κάθε Δευτέρα βράδυ και η επόμενη μέρα είναι αυτοί που πολλοί επιλέγουν να παρακολουθήσουν τα νέα της επεισόδια.

Είναι αποκαλυπτικό το στοιχείο ότι 66% των τηλεθεατών βλέπουν ERTFLIX από άλλες συσκευές και όχι από την TV τους και αυτό δεν προσμετράται σε καμία έρευνα τηλεθέασης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του διεθνούς λογισμικού συστήματος YOUBORA που χρησιμοποιούν και πολλές διεθνείς πλατφόρμες, το 28% των τηλεθεατών μπαίνει στο ERTFLIX από κινητό τηλέφωνο, το 25% από υπολογιστές και το 13% από τάμπλετ.

Σε αριθμούς από τις 2 εκ. επισκέψεις που δέχεται κάθε εβδομάδα το ERTFLIX μόνον οι 700.000 γίνονται μέσα από την τηλεόραση. Οι «υπόλοιπες» 1,3 εκ. γίνονται μέσα από άλλες συσκευές και δεν είχαν καταγραφεί ποτέ έως τώρα. Είναι δε πραγματικά εντυπωσιακό για τον νέο τρόπο θέασης τηλεοπτικών προγραμμάτων ότι όσοι βλέπουν on demand μια σειρά της ΕΡΤ μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο (28%) είναι σχεδόν όσοι τη βλέπουν on demand και μέσω smart TV (34%).

Το κοινό βλέπει κατά προτεραιότητα τις σειρές της ΕΡΤ ετεροχρονισμένα

Ως γνωστόν, από την αρχή της τηλεοπτικής σεζόν η Nielsen έδωσε για πρώτη φορά τη δυνατότητα στα κανάλια της μέτρησης ετεροχρονισμένης θέασης των προγραμμάτων τους για τις 7 πρώτες μέρες από την ημέρα προβολής τους. Η παραδοχή αυτή έγινε, καθώς η Cosmote και η Νova προσφέρουν τη δυνατότητα στους συνδρομητές τους να παρακολουθήσουν τα προγράμματα όλων των καναλιών μόνον για 7 μέρες μετά την προβολή τους. Το ERTFLIX, ωστόσο, δεν ανήκει σ’ αυτή την κατηγορία, καθώς τα προγράμματα της ΕΡΤ μένουν για όλη τη σεζόν στην πλατφόρμα και όχι βέβαια μόνον για 7 μέρες.

Είναι ήδη εντυπωσιακό ότι σ’ αυτό το ανακοινώσιμο top 10 της Nielsen για 9 εβδομάδες από τις 13/9-7/11, οι έξι σειρές στις δέκα είναι παραγωγές της ΕΡΤ. Ωστόσο, ακόμη και αυτή η μεγάλη αύξηση που καταγράφεται της τάξης του 20% ή 30% αφορά μόνον στις τηλεοράσεις και όχι στους υπολογιστές, στα κινητά τηλέφωνα και στα τάμπλετ.

Αν κάποιος δεν παρακολουθεί ετεροχρονισμένα από την τηλεόραση, δεν προσμετράται σ’ αυτό στο ποσοστό του 32%.

H εντυπωσιακή επισκεψιμότητα του «Κάνε ότι κοιμάσαι» στo ERTFLIX

Ο Πρόεδρος της ΕΡΤ έδωσε και στοιχεία αντίστοιχα για τις πρώτες θέσεις δημοτικότητας στο ERTFLIX στο ίδιο διάστημα των 9 εβδομάδων (από 12/9 έως 13/11) που προήλθαν μέσα από το YOUBORA. Εδώ φαίνεται και η μεγάλη επιτυχία των φετινών σειρών μυθοπλασίας της ΕΡΤ με αριθμούς ρεκόρ.

Τα 9 διπλά επεισόδια του «Κάνε ότι κοιμάσαι» που προβλήθηκαν σ’ αυτό το διάστημα δέχθηκαν περισσότερες από 2,3 εκατομμύρια επισκέψεις και ακολουθεί το «Χαιρέτα μου τον Πλάτανο» με 1,4 εκ., τα «Καλύτερά μας χρόνια» με 1,1 εκ., «Τα Νούμερα» με 840.000 προβολές, η «Φλόγα και άνεμος», η «Νύχτα του Αυγούστου» με περισσότερες από 500.000 προβολές.

Σε μια πιο λεπτομερή παρουσίαση ενός παραδείγματος για την ετεροχρονισμένη θέαση της σειράς «Κάνε ότι κοιμάσαι» επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία του YOUBORA ότι η τηλεθέαση όχι μόνον δεν εξαντλείται μέσα σε 7 μέρες από τον χρόνο προβολής τους, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις υπερδιπλασιάζεται στις εβδομάδες που ακολουθούν.

Το επεισόδιο που προβλήθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου δέχθηκε περισσότερες από 226.000 επισκέψεις μέσα σε έναν μήνα. Και από αυτές τις επισκέψεις το 73,4% έγιναν μετά τις 7 πρώτες μέρες, στοιχείο που δείχνει και τη δυναμική αυτής της σειράς. Αν μάλιστα επεκτείνουμε την περίοδο μέτρησης για τις 9 εβδομάδες που αντλήθηκαν τα στοιχεία είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά τα αποτελέσματα, καθώς δείχνουν ότι η τηλεθέασή του υπερβαίνει το 100% μετά την πρώτη εβδομάδα, φτάνοντας συνολικά τις 275.000 προβολές.

Για τη Δημόσια Τηλεόραση ήταν πολύ μεγάλη η ικανοποίηση ότι ήδη στο top 10 αυτού του πίνακα υπάρχει και το live stream του ERTNEWS, το νέο ενημερωτικό κανάλι το οποίο χιλιάδες τηλεθεατές παρακολουθούν όχι μόνον μέσα από τη γραμμική τηλεόραση αλλά και μέσα από το ERTFLIX.