Μανούσος Μανουσάκης: «Δεν με είχε ανάγκη η τηλεόραση, γι’ αυτό έλειπα 10 χρόνια. Δεν υπήρχε ποτέ περίοδος που να μην θέλω εγώ την τηλεόραση. Είναι το “σπίτι” μου, το “ψωμί” μου, η ψυχή μου»
Νέα

Μανούσος Μανουσάκης: «Δεν με είχε ανάγκη η τηλεόραση, γι’ αυτό έλειπα 10 χρόνια. Δεν υπήρχε ποτέ περίοδος που να μην θέλω εγώ την τηλεόραση. Είναι το “σπίτι” μου, το “ψωμί” μου, η ψυχή μου»

Μανούσος Μανουσάκης: «Δεν με είχε ανάγκη η τηλεόραση, γι’ αυτό έλειπα 10 χρόνια. Δεν υπήρχε ποτέ περίοδος που να μην θέλω εγώ την τηλεόραση. Είναι το “σπίτι” μου, το “ψωμί” μου, η ψυχή μου»

Θα συνεχιστεί το «Κόκκινο ποτάμι»;

Ο Μανούσος Μανουσάκης ήταν καλεσμένος στην εκπομπή «Αυτός και ο άλλος» με τους Θοδωρή Βαμβακάρη και Τάκη Γιαννούτσο στην ΕΡΤ1.

Ο σκηνοθέτης των μεγάλων επιτυχιών μίλησε για την πρώτη φορά που δούλεψε για την ΕΡΤ και την επιστροφή του 37 χρόνια μετά σε αυτήν.

«Χρωστάγαμε σε όσους μιλάγανε Ελληνικά. Ήμασταν σε ένα δίλημμα αν θα συνεχίζαμε την απόπειρά μας να γίνω σκηνοθέτης. Σε αυτήν την περίοδο το 1978 μου τηλεφώνησε ο Παπαστεφάνου που έκανε εκπομπές μεγαλειώδεις και με ρώτησε αν θέλω να σκηνοθετήσω. Μου άνοιξε την πόρτα στην τηλεόραση και σκηνοθέτησα ένα αφιέρωμα στη Μαρία Δημητριάδη.

Ήταν μια επάνοδος σε μια πολύ αλλαγμένη κρατική τηλεόραση».

Τα πλάνα για συνέχιση της συνεργασίας με την ΕΡΤ και το «Κόκκινο ποτάμι 2»

«Υπάρχει ένα κοινό στοιχείο στις σειρές μου, ο έρωτας. Ο έρωτας για αυτό που κάνεις. Πάθος όμως από όλο το συνεργείο. Οφείλεται στο γενικό πνεύμα που διακατέχει όλη την ομάδα. Ο έρωτας είναι η κοινή συνιστώσα που σου λέει ότι μπορείς να έχεις επιτυχία» είπε.

«Η ΕΡΤ έκανε ένα άνοιγμα. Μετά από 12 χρόνια απραγίας στη μυθοπλασία, μπήκε πολύ δυναμικά. Τα κλασικά ελληνικά διηγήματα τα αγαπήσαμε πάρα πολύ. Βλέπεις πόσο σύγχρονο είναι το έργο και πόσο όμοια είναι τα πράγματα. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν πολύ γενναιόδωρα απέναντί μας» είπε.

Όπως αποκάλυψε, «κουβεντιάζουμε να συνεχίσουμε  τα διηγήματα και να κάνουμε τώρα 6 επεισόδια σε κάθε διήγημα αυτή τη φορά που είναι ωραίο. Εμείς το θέλουμε πάρα πολύ» αποκάλυψε ο σκηνοθέτης μιλώντας για τη φετινή συνεργασία του με την ΕΡΤ.

«Μια άλλη ιδέα είναι να συνεχιστεί το “Κόκκινο ποτάμι” και να καλύψει την περίοδο 1919-1924. Είναι ένα πράγμα που διαπραγματευόμαστε και κουβεντιάζουμε αυτή τη στιγμή» είπε.

«Βλέπω “κατασκοπευτικά” τηλεόραση. Παρασύρομαι, κλαίω, γελάω σαν τηλεθεατής. Έχω συγκινηθεί, έχω γελάσει με σειρές. Είμαι καλοπροαίρετος θεατής» είπε αλλά αρνήθηκε να πει ποια από τις σειρές τις φετινές του αρέσει και ποια όχι. «Συνάδελφοι είμαστε όλοι, δεν θα ήθελα».

Η απουσία του για 8 χρόνια από την τηλεόραση και τα νούμερα τηλεθέασης

Γιατί έλειψε 8 χρόνια από την τηλεόραση και επέστρεψε με το «Κόκκινο ποτάμι»;

«Φαίνεται ότι η τηλεόραση δεν με είχε ανάγκη γι’ αυτό έλειπα. Δεν ήταν δικιά μου έπαρση. Είχε αλλάξει η δομή της παραγωγής, το ύφος της τηλεόρασης, η θεματολογία. Θεώρησε η τηλεόραση ότι δεν με είχε ανάγκη. Μπορεί να θεωρούσε ότι δεν μπορούσα να υπηρετήσω αυτό το είδος. Δεν υπήρχαν προτάσεις. Δεν υπήρχε ποτέ περίοδος που να μην θέλω εγώ την τηλεόραση. Η τηλεόραση με ανέδειξε. Είναι το σπίτι μου. Με ανέθρεψε, είναι το ψωμί μου, η ψυχή μου» είπε χαρακτηριστικά.

«Για μια περίοδο δέχομαι ότι είμαι ο σκηνοθέτης του απαγορευμένου έρωτα. Μετά ήμουν ο σκηνοθέτης των ιστορικών ταινιών, μετά της ελληνικής λογοτεχνίας. Είμαι χαμαιλέων» είπε με χιούμορ.

Μιλώντας για τα νούμερα τηλεθέασης είπε:

«Κοιτάζω τα νούμερα και με μεγάλη αγωνία. Ασφαλώς και είναι κριτήριο επιτυχίας για μένα. Είναι το μοναδικό κριτήριο. Ήξερα ότι όταν τα νούμερα δεν ήταν καλά όντως και το έργο δεν ήταν καλό. Όπου δεν πήγαινε καλά, ήξερα πού ήταν το λάθος, όχι στρατηγικά αλλά ιδεολογικά, η επιλογή του θέματος π.χ. να μην είναι η σωστή τη σωστή εποχή. Ο θεατής είναι το ανώτατο δικαστήριο, δεν έχει έφεση. Δεν υπάρχει αναστολή» είπε.

Το επικό περιστατικό στους «Ψίθυρους Καρδιάς» και ο Απόστολος Γκλέτσος

Ο σκηνοθέτης μοιράστηκε μια ιστορία από το στήσιμο της σκηνής του γάμου της Ερατούς στους «Ψίθυρους καρδιάς».

«Ήταν νυχτερινό γύρισμα. Δευτέρα γινόταν το γύρισμα, Δευτέρα παιζόταν και η σειρά. 9.30 βλέπουμε τον κόσμο να φεύγει. Ρωτάω πού πάνε. “Πάμε να δούμε τη σειρά” είπαν και ξαναγύρισαν!».

«Ο Απόστολος έχει αρνηθεί ρόλο και έκανε καλά, στο “Η αγάπη ήρθε από μακριά”. Και ευτυχώς γιατί τον πήρε ο Πασχάλης Τσαρούχας. Ήρθε στο γραφείο μου και μου είπε “Μη μου δώσεις τον ρόλο. Ο πρώτος που θα μου πει ότι η γυναίκα μου πήγε με άλλον θα τον σαπίσω στο ξύλο”».

«Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους μπήκε στο γραφείο και είπα “οπωσδήποτε θα σε κάνω πρωταγωνίστρια”»

Με τι κριτήριο επιλέγει ηθοποιούς; «Αλληλοεπιλεγόμαστε. Είναι αμφίδρομο. Η Άννα Μαρία μπήκε στο γραφείο για κάτι άλλο και της είπα ότι οπωσδήποτε στην επόμενη δουλειά που θα κάνω θα είναι πρωταγωνίστρια. Με τη Χριστίνα Χειλά που ήρθε τελευταία στιγμή στο γραφείο και έλαμψε ο τόπος. Το ίδιο με την Αναστασία την Παντούση, τη Λίνα τη Σακκά. Και με τον Απόστολο Γκλέτσο που ήρθε για έναν ρόλο βουβό. Μόλις είχε πάει στη σχολή και είπα στον σεναριογράφο να του γράψει μια σκηνή. Ήταν εμπνευστικοί.

Όταν ένας ηθοποιός έχει τελειώσει τη σχολή έχει μια μόρφωση, έχει μια εξοικείωση με το θέμα. Αν έχεις απεριόριστο χρόνο και χρήμα θα μπορούσες να συνεργαστείς με ηθοποιούς που δεν έχουν τελειώσει σχολή. Θα πήγαινες σε έναν ερασιτέχνη καρδιοχειρουργό; Θα μου πείτε ότι κανείς δεν πέθανε από κακή ηθοποιία».

«Έχω κρατήσει φιλία με τον Απόστολο Γκλέτσο» είπε ακόμα.

Σχετικά με την εξωτερική εμφάνιση στους ηθοποιούς είπε «Μου αρέσουν οι ωραίοι άνθρωποι, αναπαύεται το βλέμμα μου επάνω τους αλλά υπάρχουν και ρόλοι που δεν είναι τυποποιημένοι στο ωραίο της εποχής. Η αισθητική είναι ένα πράγμα που αλλάζει. Είναι μεγάλο δείγμα το θέμα του ωραίου. Κάποιος μπορεί να είναι ερωτεύσιμος από το βλέμμα του. Περισσότερο επιλέγουμε ερωτεύσιμους ανθρώπους, που αποπνέουν μια αύρα» είπε.

Όσο για το μυστικό 50 χρόνων γάμου με τη σύζυγό του, Μαρία, είναι  «να λες σε όλα ναι και να κάνεις αυτό που θέλει. Δεν αναγνωρίζω τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου γιατί είμαστε ερωτευμένοι συνέχεια»