Μανούσος Μανουσάκης: «Ένας έρωτας που δεν έχει κανένα εμπόδιο οδηγείται σε εκκλησία. Όταν επέλθει η κρίση τότε γίνεται σίριαλ!»
Νέα

Μανούσος Μανουσάκης: «Ένας έρωτας που δεν έχει κανένα εμπόδιο οδηγείται σε εκκλησία. Όταν επέλθει η κρίση τότε γίνεται σίριαλ!»

Μανούσος Μανουσάκης: «Ένας έρωτας που δεν έχει κανένα εμπόδιο οδηγείται σε εκκλησία. Όταν επέλθει η κρίση τότε γίνεται σίριαλ!»

Όσα είπε ο γνωστός σκηνοθέτης για το Τμήμα Ηθών και τα Διηγήματα που ετοιμάζει

Ο Μανούσος Μανουσάκης ήταν καλεσμένος στο «Στούντιο 4» και διηγήθηκε στιγμές από τη ζωή του, την σκηνοθετική του καριέρα αλλά και τα project που ετοιμάζει.

«Οι “Ψίθυροι καρδιάς” ήταν μια μαγική συγκυρία. Τη χάρηκα την επιτυχία, κανένα άγχος, μαθαίνεις να ζεις τη στιγμή. Τα πράγματα δεν διαρκούν για πάντα, πρέπει να είσαι προετοιμασμένος για ο,τιδήποτε. Μια επιτυχία δεν σου εξασφαλίζει το μέλλον, δεν είσαι αιώνιος ούτε η επιτυχία αιώνια» είπε αρχικά.

«Ως παιδί ονειρευόμουν να κατακτήσω τον κόσμο όλο. Ως μετέφηβος ονειρεύτηκα το σινεμά. Τηλεόραση είδα πρώτη φορά σε ένα αναψυκτήριο στη Γλυφάδα που δούλευε με τάλιρα. Δεν ήταν ένα μαγικό κουτί που ήρθε στους Παπούα, ξέραμε ότι υπάρχει η τηλεόραση. Γέμιζε το αναψυκτήριο» είπε χαρακτηριστικά.

Με μεγάλωσαν οι παππούδες μου που ήταν ευτυχές γεγονός  διότι ως παιδί χωρισμένων γονιών είχα την άνεση να τους εκβιάζω και τους δύο γονείς και να αποσπώ τα πάντα. Ήταν εύκολα θύματα. Τα παιδιά είναι πολύ σκληρά. Υπήρχαν στιγμές αυτογνωσίας που καταλάβαινες ότι κάτι λείπει από το σύστημα αλλά η ζωή δεν ήταν νεφελώδης. Οι παππούδες άλλωστε είναι το πρώτο θύμα των εγγονών τους.

Το πραγματικό μου όνομα είναι Μανουσάκης, όχι Τατάκης, αυτό ήταν το όνομα του πατριού μου, δεν το έχω διορθώσει στη Wikipedia.

Οι γονείς μου ήταν δύο διαφορετικοί κόσμοι. Είδα τους γονείς μου μαζί στα 80 τους που έρχονταν μαζί μου να κάνουν Πάσχα στο Χιλιομόδι και τσακώνονταν σαν ερωτευμένοι.

Δεν με απασχόλησε ο χωρισμός των γονιών μου, δεν ήθελα να μπω στη μυθολογία του χωρισμού» είπε.

«Οι έρωτες που είναι ευδαιμονούντες, πάνε στην εκκλησία, παντρεύονται και δεν υπάρχει καμία περιπέτεια. Δεν έχει κάτι ενδιαφέρον τηλεοπτικό.

Ένας έρωτας που δεν έχει κανένα εμπόδιο οδηγείται σε εκκλησία ή μια συμβίωση και όλα πάνε καλά. Όταν επέλθει η κρίση τότε γίνεται σίριαλ» είπε με χιούμορ.

«Ήταν μαγεία. Τη γνώρισα στη Θεσσαλονίκη. Καμία ωριμότητα δεν είχαμε, λόγων ανωριμότητας μείναμε μαζί», είπε με χιούμορ για τη σύζυγό του Μαρία με την οποία γνωρίστηκαν στα 20 τους.

«Οι  απαγορευμένοι έρωτες σου δίνουν την ευκαιρία πίσω από την εικόνα να πεις μια ιστορία. Θέλαμε να μιλήσουμε ενάντια στον φασισμό, διαλέξαμε ένα ζευγάρι μιας τσιγγάνας με έναν μπαλαμό, θέλαμε να μιλήσουμε για τις αξίες που καταρρέουν και διαλέξαμε έναν ιερωμένο και μία λαϊκή» είπε μεταξύ άλλων για το αγαπημένο θέμα των σειρών του.

Πώς επέλεξε την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους και πώς εκείνη διαχειρίστηκε την επιτυχία των «Ψίθυρων καρδιάς» αλλά και τι αντίκτυπο είχε η σειρά στη ζωή των Ρομά;

Πόσο μελέτησε για τις σειρές του αλλά και ποια κανάλια απέρριψαν τις σειρές του;

«Αντιστάσεις στο ξεκίνημα, όχι, δεν βρήκα. Ίσα ίσα. Ούτε και για τους “Ψίθυρους καρδιάς” που το ήθελαν όλοι. Δεν το ήθελε ο ΑΝΤ1 και πήγα και το έκανα στο MEGA. Μου είχαν πει “και ποιος ενδιαφέρεται για τους τσιγγάνους;”. Μόλις το άκουσε όμως ο Τζώνη Καλημέρης στο MEGA, είπε “αυτό φερ’ το τώρα εδώ”.

Αντίστροφα, όταν πήγα το “Άγγιγμα Ψυχής” στο MEGA είπαν “όχι”, αλλά όταν το πήγα στον ΑΝΤ1 μού είπαν “τώρα φερ’ το αυτό εδώ”. Αυτές είναι πάντα οι συμπτώσεις».

Για παράδειγμα όταν πήγα για το Τμήμα Ηθών στον Μίνωα Κυριακού, μου είπε “αύριο το πρωί αρχίζεις γυρίσματα”.  Μόλις του περιέγραψα δηλαδή την ιδέα που ήθελα να κάνουμε. Το “Η αγάπη ήρθε από μακριά” ήταν μια πρόταση του Θοδωρή Κυριακού που εγώ όμως το φοβήθηκα, “είναι λίγο νωρίς ακόμα” του είχα πει γιατί τότε ήταν πολύ ηλεκτρισμένες οι σχέσεις και μόλις είχε έρθει αυτό το προσφυγικό στην Ελλάδα. Υπήρχε μια ένταση, δεν ήταν κάτι απλό, επέμενε όμως ο κ. Κυριακού να το κάνουμε και είχε δίκιο».

«Η σχέση με τον ηθοποιό είναι αμφίδρομη, όσο με βοήθησαν τόσο τους βοήθησα» είπε απαντώντας για το αν δέχεται ότι έχτισε καριέρες ηθοποιών όπως ο Απόστολος Γκλέτσος, ο Σταύρος Ζαλμάς κ.ά.

Μίλησε όμως και για την Ειρήνη Παπά που είναι ακόμη στη ζωή του όπως είπε και κατόπιν αναφέρθηκε στις σειρές που ετοιμάζει.

«Τα όνειρά μου είναι το “Τμήμα Ηθών” και τα “Διηγήματα”  στην ΕΡΤ. Το έγκλημα είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας. Το έγκλημα του 1992 δεν έχει καμία σχέση με αυτό του 2023. Η σκληρή έξαρση της εγκληματικότητας και τα φοβερά πλοκάμια με κάνουν να θέλω να κάνω το “Τμήμα Ηθών” όχι για να περιγράψω το έγκλημα για  να διερευνήσω τους ανθρώπους που κάνουν το έγκλημα

Δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε τους Αμερικάνους στην καταδίωξη αυτοκινήτων, να κλείσουμε το κέντρο της Αθήνας ή να κρεμαστούμε από γέφυρες αλλά μπορούμε να τους ανταγωνιστούμε στο ψυχογράφημα Εκεί μπορούμε να είμαστε ασυναγώνιστοι.

Η πρόθεσή μου είναι οι ιστορίες να είναι από τη φαντασία των σεναριογράφων» είπε για το αν θα είναι αληθινές ιστορίες.

«Τίποτα δεν έχει τελεσιδικήσει» ξεκαθάρισε για τη σειρά.

Όσο για τους νέους ηθοποιούς δήλωσε ότι έχουν μια τεράστια ωριμότητα.