Τέμπη: Πρώην σταθμάρχης αναλύει το σύστημα τηλεδιοίκησης και τα λάθη που έγιναν – «Δεν μπορούσαν τα δύο τρένα να φτάσουν ποτέ στη σύγκρουση»
Νέα

Τέμπη: Πρώην σταθμάρχης αναλύει το σύστημα τηλεδιοίκησης και τα λάθη που έγιναν – «Δεν μπορούσαν τα δύο τρένα να φτάσουν ποτέ στη σύγκρουση»

Τέμπη: Πρώην σταθμάρχης αναλύει το σύστημα τηλεδιοίκησης και τα λάθη που έγιναν – «Δεν μπορούσαν τα δύο τρένα να φτάσουν ποτέ στη σύγκρουση»

«Στα Τέμπη παντρεύτηκαν πολλά λάθη μαζί»

Ο Προϊστάμενος Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίες ΟΣΕ και πρώην σταθμάρχης, Νίκος Μπορομπόκας, συνάντησε τη Δώρα Αναγνωστοπούλου και δόθηκαν οι απαραίτητες διευκρινίσεις για την αποφυγή της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη.

Το αυτοματοποιημένο σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργεί από την Τιθορέα μέχρι και τον Δομοκό, ωστόσο σε όλες τις υπόλοιπες περιοχές είναι «τυφλό».

Έχοντας ζωντανά τον πίνακα με τις αμαξοστοιχίες των τρένων αλλά και του μετρό, εξήγησε στη δημοσιογράφο πώς ακριβώς λειτουργεί και το περιβόητο κλειδί που δεν είχε γυρίσει ο σταθμάρχης.

«Όταν γινόταν η χάραξη από τον σταθμάρχη το φωτόσημο θα ήταν αυτόματα κόκκινο. Το τρένο που ερχόταν θα έπρεπε να σταματήσει εδώ ή εκεί. Δεν μπορούσε τα δύο τρένα να φτάσουν ποτέ μα ποτέ στη σύγκρουση».

Για το εάν επρόκειτο ποτέ να μην υπάρξει ανθρώπινος παράγοντας στον έλεγχο των αμαξοστοιχιών, ο κ. Μπορομπόκας τόνισε πώς «πάντα θα υπάρχει ο ανθρώπινος παράγοντας».

«Ο φόβος πάντα υπάρχει»

«Με την καινούργια τεχνολογία δεν θα μπορούμε να έχουμε την τραγωδία στα Τέμπη. Εκεί παντρεύτηκαν πολλά λάθη μαζί και για αυτό έγινε αυτό που έγινε.

Ο φόβος πάντα υπάρχει αλλά όχι σε τέτοιο μέγεθος. Το τρίπτυχο της ασφάλειας είναι η υπευθυνότητα, η ενημέρωση τεχνολογίας και η εκπαίδευση.

Η εκπαίδευση ενός σταθμάρχη είναι επαρκής, είναι 8 μήνες. Εάν νιώθω ότι δεν είμαι ικανός να πάρω αυτό το βάρος, θα ζητήσω από τον συνάδελφό μου έναν μήνα ακόμα. Ο έμπειρος σταθμάρχης θα ενημερώσει ότι ο υπάλληλος χρειάζεται παραπάνω χρόνο».