Δυσαρέσκεια για τις υψηλές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων – Τι δηλώνουν οι ακτοπλόοι;
Πρωινές εκπομπές

Δυσαρέσκεια για τις υψηλές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων – Τι δηλώνουν οι ακτοπλόοι;

Δυσαρέσκεια για τις υψηλές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων – Τι δηλώνουν οι ακτοπλόοι;

Μικρή περιουσία δίνουν οι επιβάτες για να πάνε στα νησιά

Έντονη δυσαρέσκεια έχουν φέρει στο επιβατικό κοινό οι υψηλότατες τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων προς τα νησιά ενόψει και των καλοκαιρινών διακοπών που έχουν ήδη ξεκινήσει για πολλούς.

Είναι ενδεικτικό ότι τα ναύλα για δύο άτομα με αυτοκίνητο από και προς τις Κυκλάδες μπορεί να ξεπεράσουν τα 500 ευρώ.

Μάλιστα υπάρχει έντονη φημολογία ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε επιδότηση για τους επιβάτες, τύπου Pass.

Στην εκπομπή Kαλοκαίρι #yes μίλησε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού, Λύσανδρος Τσιλίδης.

Όπως εξήγησε, η αιτία για τις υψηλές τιμές είναι το γεγονός ότι παραμένουν ψηλές οι τιμές των καυσίμων για τους ακτοπλόους που προαγοράζουν μεγάλες ποσότητες καυσίμων για να ανταποκριθούν στο ακτοπλοϊκό έργο.

«Οι μεγάλες εταιρείες παίρνουν 3 και 4 μήνες προαγορά καυσίμων και πρέπει να καταβάλουν ποσά σε συγκεκριμένη ημερομηνία. Το κάνουν αυτό για να προστατεύσουν τον εαυτό τους από υπερβολική αύξηση ώστε να μην ανέβουν οι τιμές των εισιτηρίων. Γύρισε μπούμερανγκ όμως γιατί οι τιμές των καυσίμων έπεσε» ανέφερε.

Όπως τόνισε δεν τίθεται θέμα αισχροκέρδειας στα εισιτήρια αλλά και ότι δεν γίνεται να υπάρχουν δυο κατηγορίες ταξιδιωτών εφόσον δοθεί επιδότηση σε βάρος εκείνων που έχουν ήδη πληρώσει ακριβά τα ναύλα.

Τι απαντούν οι ακτοπλόοι;

Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «To GPS της Επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, ο Γιώργος Στεφάνου, ιδιοκτήτης της GOLDEN STAR FERRIES είπε:

«Δεν υπάρχει μία ακτοπλοϊκή εταιρεία που δεν είναι χρεωμένη και η ακτοπλοΐα εκτελείται βασικά με ιδιωτικές πρωτοβουλίες λόγω κάποιων χόμπι» καθώς «είναι έτσι φτιαγμένο γενικά όλο το σύστημα, με τον ΦΠΑ και όλα τα έξοδα τα οποία έχει η ναυτιλιακή εταιρία της ακτοπλοΐας ούτως ώστε να μην έχει κέρδη και δεν υπάρχει κέρδος από καμία».

«Ακούγεται ότι υπάρχει μια δυσαρέσκεια γενικά από το επιβατικό κοινό σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων των ακτοπλοϊκών πλοίων, πλην όμως θα πρέπει να γνωρίζουν άπαντες ότι όταν σε υποχρεώνουν τα σωματεία, τα ναυτεργατικά και το κράτος γενικότερα να έχεις 52 άτομα πλήρωμα, τη στιγμή που στην Ευρώπη χρησιμοποιούν 22 άτομα πλήρωμα, δηλαδή ακριβώς το μισό και κάθε χρόνο ζητάνε αυξήσεις στα πολύ καλά μισθολόγια των ναυτικών της ακτοπλοΐας, δεν μας υποχρεώνει λοιπόν το κράτος να ανεβάσουμε τις τιμές στα εισιτήρια για να μπορέσουμε να καλύψουμε τους μισθούς;» δήλωσε ο κ. Στεφάνου, απαντώντας στο γιατί είναι ψηλά τα κόστη στα εισιτήρια.

Ερωτηθείς πώς δεν έχουν αποκλιμακωθεί οι τιμές στα εισιτήρια αντίστοιχα με την πτώση στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, σε ποσοστό δηλαδή περίπου 40%, ο κ. Στεφάνου δήλωσε πως πέρσι ανέβηκαν οι τιμές στα εισιτήρια κατά το ήμισυ από ό,τι έπρεπε σε σχέση με τις τιμές του πετρελαίου που ίσχυαν και ότι θα έπρεπε να ήταν διπλάσιες. Έπεσε η τιμή του πετρελαίου φέτος, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Στεφάνου και σήμερα είναι ισοδύναμες οι πραγματικές τιμές των εισιτηρίων σε σχέση με την τιμή του πετρελαίου, ενώ επισήμανε ότι οικονομικά η εταιρεία υφίσταται «τεράστια ζημιά όπως και κάθε χρόνο».

Όσο αφορά το πώς στην πράξη μπορεί να υπάρξει μείωση στις τιμές των εισιτηρίων, ο κ. Στεφάνου ανέφερε: «θα ήμασταν ευχαριστημένοι εμείς προσωπικά και γενικά πιστεύω κάθε εταιρία, όταν μπορέσει να καλύπτει τα έξοδά του το πλοίο, που είναι τεράστια. Πρέπει να απευθυνθούμε στο κράτος, ώστε να μπορεί να επιδοτεί όλες τις γραμμές για να έχουμε μειωμένα εισιτήρια. Να μηδενιστεί ο ΦΠΑ, να μην έχει ΦΠΑ ο επιβάτης να πληρώνει. Εφόσον λοιπόν πει το κράτος, ναι άμεσα εγώ καταργώ τον ΦΠΑ, θα πέσουν οι τιμές τόσο όσο είναι ο ΦΠΑ. Να επιδοτήσει τουλάχιστον κατά το ήμισυ, τα καύσιμα κάθε πλοίου, θα είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι».