Για τη μετάβασή της από τους δραματικούς ρόλους στην κωμωδία μίλησε η Μαρία Κίτσου, η οποία βρέθηκε καλεσμένη στην εκπομπή της Κατερίνα Καινούργιου το πρωί της Τετάρτης (24/6).
Η ηθοποιός εξήγησε πως η ενασχόλησή της με το συγκεκριμένο είδος αποτελούσε προσωπική επιθυμία εδώ και χρόνια, τονίζοντας ότι η κωμωδία λειτουργεί για εκείνη με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο σε σχέση με το δράμα.
«Η ανταπόκριση του κοινού είναι άμεση»
Περιγράφοντας την εμπειρία της πάνω στη σκηνή, η Μαρία Κίτσου στάθηκε στη μοναδική σχέση που δημιουργείται με το κοινό κατά τη διάρκεια μιας κωμικής παράστασης.
«Το τρομερό που συμβαίνει στην κωμωδία, που δεν συμβαίνει στο δράμα, που υπάρχει άμεση ανταπόκριση του αστείου, του χειροκροτήματος, του γέλιου του κοινού. Στην κωμωδία το καταλαβαίνεις από την ησυχία που θα κάνουνε, από το χειροκρότημα στο τέλος, εκεί είναι άμεσο. Για μένα είναι πραγματικά δώρο αυτό που συνέβη».
Η ανάγκη για νέες προκλήσεις
Η γνωστή ηθοποιός παραδέχθηκε πως αναζητά συνεχώς νέες καλλιτεχνικές εμπειρίες και δεν θέλει να επαναλαμβάνεται.
«Μου αρέσει να τσαλακώνομαι εν τω μεταξύ, μου αρέσουν οι νέες προκλήσεις, οπότε όλο αυτό ήταν κάτι καινούριο, γιατί βαριέμαι, η αλήθεια είναι, τα ίδια και τα ίδια. Νομίζω ότι ήμουνα μια πολύ ευχάριστη έκπληξη για το κοινό, δεν το περιμένανε».
«Το γέλιο είναι πιο δύσκολο από τη συγκίνηση»
Στη συνέχεια, η Μαρία Κίτσου αναφέρθηκε στις απαιτήσεις της κωμωδίας και στη δυσκολία να κάνεις το κοινό να γελάσει.
«Το να κάνεις τον άλλον να γελάσει από το να συγκινηθεί, είναι πολύ πιο δύσκολο. Δεν γελάει ο κόσμος εύκολα, πρέπει να είναι πολύ πετυχημένο το αστείο. Φυσικά και το να κάνεις τον κόσμο να κλάψει είναι πάρα πολύ δύσκολο και να τον ανατριχιάσεις και να τον συγκλονίσεις και να συμπάσχει μαζί σου.
Στην επαρχία ο κόσμος το έχει πολύ περισσότερη ανάγκη το γέλιο και έχει μια, έναν αυθορμητισμό και γελάει πολύ πιο εύκολα. Εδώ στην Αθήνα είμαστε πιο μαζεμένοι».
Η διαφορά ανάμεσα στους δραματικούς και τους κωμικούς ρόλους
Η ηθοποιός εξήγησε ακόμη πως η ψυχολογική επίδραση ενός δραματικού ρόλου είναι πολύ διαφορετική από εκείνη μιας κωμωδίας.
«Εμένα με ανεβάζει πάρα πολύ ο κωμικός ρόλος. Ο δραματικός, τον παίρνω μαζί μου, τον κουβαλάω μετά την παράσταση, πριν την παράσταση, το άγχος είναι τεράστιο.
Εγώ δηλαδή, γυρνάω σπίτι έτσι μέσα στην κατήφεια, στενοχωρημένη, κουβαλάω πάντα αυτό που έχω ζήσει, ενώ με την κωμωδία βγαίνεις ελαφρύς, τελείωσε. Έχεις περάσει και καλά, τα παιδιά είναι όλα φανταστικά, είναι εξαιρετικοί ηθοποιοί που παίζουνε, δηλαδή πέρα από τον Τόλη Παπαδημητρίου που γράφει και το κείμενο και εντάξει τον λατρεύω σαν ηθοποιό, σαν τα πάντα, δηλαδή ήταν εμπειρία για μένα αυτή η γνωριμία».
«Ο ηθοποιός πρέπει να δοκιμάζεται στα πάντα»
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή της, η Μαρία Κίτσου επανέλαβε την ανάγκη της για καλλιτεχνική εξέλιξη και συνεχή αναζήτηση νέων δρόμων στην υποκριτική.
«Ζω για το τσαλάκωμα, τη μεταμόρφωση, δεν έχει σημασία, δηλαδή ο ηθοποιός πρέπει να δοκιμάζεται στα πάντα».