Ναυάγιο στην Πύλο: «Πιθανώς το σκάφος το βύθισαν οι διακινητές»
Πρωινές εκπομπές

Ναυάγιο στην Πύλο: «Πιθανώς το σκάφος το βύθισαν οι διακινητές»

Ναυάγιο στην Πύλο: «Πιθανώς το σκάφος το βύθισαν οι διακινητές»

Τα σενάρια που οδήγησαν στο φρικτό ναυάγιο

Για τα αίτια που οδήγησαν στο τραγικό ναυάγιο στην Πύλο μίλησε ο διεθνής πραγματογνώμονας ναυτικών ατυχημάτων, Νίκος Σπανός, στην εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι!».

«Αυτό που βλέπετε δεν ήταν ένα πλοίο, ήταν ένα νεκρό, πειρατικό κατασκεύασμα, ένα πλωτό νεκροταφείο. Το σωστό πλοίο, βάσει του Διεθνούς Δικαίου, και όλη την ισχύουσα νομοθεσία, θα πρέπει να είναι μία κατασκευή κατάλληλα ναυπηγημένη έτσι ώστε να είναι κατάλληλη να ναυσιπλοεί με ασφάλεια. Όταν ειδοποιήθηκε το ενιαίο κέντρο συντονισμού ερευνάς και διάσωσης του υπουργείου Ναυτιλίας από τις ιταλικές αρχές έγινε άμεση επέμβαση, υπάρχει σχέδιο που ονομάζεται «Ποσειδών» και εκτελείται άμεσα και τοπικά και γενικότερα, και σπεύδουν όλες οι δυνάμεις που έχουν στο πεδίο, καθώς είναι χώρος ευθύνης της χώρας μας», είπε αρχικά.

«Λαμβάνουμε όλα τα μέτρα της επιχείρησης εξασφαλίζοντας την ασφάλεια των επιβαινόντων. Παράλληλα δεν χάνουμε το σκάφος από τα μάτια μας και αναλύουμε τα δεδομένα έτσι ώστε να δούμε πως μπορούμε να συνεργαστούμε μ τους ανθρώπους που είναι εκεί πάνω, κα ξέρουμε ότι υπάρχουν και οι διακινητές που παίρνουν εντολές από αλλού και ξέρουμε ότι δεν θέλουν την βοήθειά μας και δεδομένου ότι ξέρουν ότι θα συλληφθούν να δούμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε ως επιχειρησιακό σχεδιασμό να σώσουμε τους ανθρώπους. Σε θέματα ανθρώπινης ζωής δεν υπάρχουν νόμοι και κανονισμοί» τόνισε.

«Η μία εκδοχή για την ανατροπή του είναι ότι την ώρα που έμεινε ακυβέρνητο το πλοίο και δεν άφησαν να βοηθήσουν το δικό μας Λιμενικό να σταθεροποιήσει το σκάφος και να μην παρασύρεται απ΄ τα ρεύματα. Εκείνοι το αποδέσμευσαν το σχοινί και έθεσαν το σχέδιο τους σε εφαρμογή. Αμέσως οι άνθρωποι, τρομοκρατημένοι ανέβηκε πάνω με πανικό να δει τι συμβαίνει. Λόγω των απαράδεκτων ναυπηγικών δυνάμεων του σκάφους και επειδή ανέβηκαν όλοι πάνω βρέθηκε το μετακεντρικό ύψος πάρα πολύ ψηλά στο κατάστρωμα που σημαίνει άμεση βύθιση του σκάφους σε 10-15 λεπτά».

»Επιπλέον, πιστεύω ότι ταυτόχρονα, επειδή είδαν οι διακινητές ότι θα γίνει κάποια επιχείρηση, άνοιξα την βάνα στο μηχανοστάσιο και μπήκε η νερό μέσα. Πιθανότατα άνοιξαν ένα επιστόμιο στο μηχανοστάσιο να μπει νερό μέσα στο πλοίο για να έχει πιο εύκολη κλίση το σκάφος για να βυθιστεί πιο εύκολα. Με δόλο τα έκαναν αυτά τα πράγματα, είναι εγκληματίες. Αυτοί παίρνουν οδηγίες από τα κυκλώματα. Οι επιβαίνοντες δεν έχουν σωσίβια και κινητά, μόνο οι διακινητές έχουν κινητά».