Πρόεδρος Παν/ας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών: «Τα τρένα κινούνταν στην ίδια τροχιά περίπου για 12 λεπτά» – Πρόεδρος Μηχανοδηγών: «Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα»
Πρωινές εκπομπές

Πρόεδρος Παν/ας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών: «Τα τρένα κινούνταν στην ίδια τροχιά περίπου για 12 λεπτά» – Πρόεδρος Μηχανοδηγών: «Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα»

Πρόεδρος Παν/ας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών: «Τα τρένα κινούνταν στην ίδια τροχιά περίπου για 12 λεπτά» – Πρόεδρος Μηχανοδηγών: «Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα»

Σοκάρει η ομολογία για την ανυπαρξία σύγχρονων συστημάτων λειτουργίας των σιδηροδρόμων

Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννης Ντίτσας, μίλησε στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» και όπως είπε επί 12 λεπτά τα δύο μοιραία τρένα στα Τέμπη κινούνταν στην ίδια ράγα χωρίς να υπάρχει ούτε σύστημα προειδοποίησης ούτε σύστημα αποφυγής σύγκρουσης.

«Δεν είναι κρυφό αυτό, αυτή είναι η ελληνική πραγματικότητα, παρότι έχουν καταγγελθεί τα τελευταία 20 χρόνια» είπε απαντώντας στον πρόεδρο των μηχανοδηγών ότι γίνονται χειροκίνητα οι εργασίες στις ράγες και δεν λειτουργούν φωτεινοί σηματοδότες.

«Αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας η σύγκρουση θα είχε αποφευχθεί. Από τον σταθμό της Λάρισας περίπου για 12 λεπτά τα δύο τρένα κινούνταν στην ίδια τροχιά. Δεν υπάρχει κάποιο σύστημα στην Ελλάδα να ειδοποιεί τα τρένα» είπε και ομολόγησε ότι εφόσον δεν υπάρχει το σύστημα τα τρένα είναι καταδικασμένα να συγκρουστούν!

Νωρίτερα, στις Συνδέσεις της ΕΡΤ,  ο Κώστας Γενηδούνιας, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών κατήγγειλε ότι δεν λειτουργούν εδώ και χρόνια τα ηλεκτρονικά συστήματα και ότι οι μηχανοδηγοί εδώ και χρόνια καταγγέλλουν τις ελλείψεις.

«Έχει συμβεί το αδιανότητο.  Τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως. Μάλλιασε η γλώσσα μας να το λέμε».

Στην ερώτηση αν αυτό σημαίνει ότι οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, είπε: «Ο μηχανοδηγός πάει όπου πει ο σταθμάρχης. Μας λέει ο σταθμάρχης θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη. Εμείς ακολουθούμε εντολές. Όπου μας πουν πηγαίνουμε. Δεν ξέρω γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή.

Σε όλο το μήκος της διαδρομής είναι διπλή η γραμμή. Δεν έπρεπε να συναντηθούν πουθενά τα τρένα.

Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα υπάρχουν διακλαδώσεις. Όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά. Είναι χρόνια που δεν λειτουργούν τα συστήματα» κατέληξε.