Η μυθοπλασία τη φετινή σεζόν (2023-2024) είχε την τιμητική της με τους τηλεοπτικούς σταθμούς να έχουν πληθώρα σειρών, κυρίως δραματικές και εποχής.
Καθεμία άφησε το δικό της στίγμα, περνώντας μηνύματα που αν μη τι άλλο αγγίζουν και ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα.
Η βία που υπήρχε τη δεκαετία του ’50, του ’60, είτε σωματική είτε λεκτική, η πολιτική κατάσταση της χώρας του τότε που εν τέλει δεν απέχει πολύ από το σήμερα και την ορμή των ανθρώπων να πατήσουνε επί πτωμάτων πολλές φορές, αποτυπώθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από τη μυθοπλασία.
Αρκετές ήταν και οι σκηνές που σόκαραν, ήταν «γροθιά» στο στομάχι, με το ταλέντο των ηθοποιών να είναι αξεπέραστο και να μεταφέρουν με πάσα λεπτομέρεια το συναίσθημα του ήρωά τους.
Ωστόσο, μέσα σε όλη αυτή την σκληρή ατμόσφαιρα υπήρχαν και σκηνές που έδειξαν και τη φωτεινή πλευρά της ζωής, όπως ήταν το ζεϊμπέκικο του Απόστολου Γκλέτσου στη σειρά, Η γη της ελιάς.
Παρακάτω θα δούμε κάποιες από τις σκηνές των σειρών που έκαναν μεγαλύτερη αίσθηση το τηλεοπτικό κοινό και προκάλεσαν ποικίλα συναισθήματα!
Ο παράδεισος των κυριών
Μία από τις πιο σοκαριστικές σκηνές της σειράς συνέβη στο τελευταίο επεισόδιο, όπου ο Σίμος θολωμένος πια από οργή και με καμία λογική πηγαίνει στο κελί της Βικτώριας.
Έχοντας μάθει και επίσημα ότι εκείνη είναι η μητέρα του, σηκώνει το όπλο και την σκοτώνει εν ψυχρώ μπροστά στα έκπληκτα μάτια του φύλακα και του Χριστόφορου.
Και πριν προλάβουν να αντιδράσουν, δίνει τέλος και στη δική του ζωή!
Σασμός
Μετά από τις αλλεπάλληλες αιματοχυσίες στην Άνω Ποριά με τις βεντέτες που επικρατούν χρόνια, αποφασίστηκε να επικρατήσει ο σασμός!
Ο γάμος του Αστέρη με της Αργυρούς πραγματοποιήθηκε με επιτυχία και άπαντες έδωσαν το παρόν!
Όχι μόνο όσοι είναι εν ζωή αλλά και οι ψυχές των θυμάτων που έφυγαν άδικα μόνο και μόνο γιατί τηρούσαν την παραδοσιακή βεντέτα του τόπου τους.
Τα πλάνα με τα θύματα και το έναυσμα του παπα-Μιχάλη για ενός λεπτού σιγή εις μνήμην τους ήταν αν μη τι άλλο συγκινητικό και ανατριχιαστικό αφού τα πνεύματά τους εμφανίστηκαν δίπλα στους αγαπημένους τους ανθρώπους.
Το προξενιό της Ιουλίας
Η κακοποίηση που βίωσε η Ιουλία στα χέρια του Γιωργίκη Προβιού ήταν σοκαριστική! Εκείνη την εποχή η γυναίκα θεωρούταν το αδύναμο φύλο και η φωνή της δεν ακουγόταν πουθενά.
Όση βοήθεια και αν ζητούσε, πάντα ο άντρας διατηρούσε τα ηνία και έπρεπε να είναι υποταγμένη!
Εκείνη παρότι ζήτησε τη βοήθεια της μητέρας της – την οποία και δεν έλαβε – αποφάσισε να πάρει τη ζωή της στα χέρια της ακόμη και την τελευταία στιγμή.
Ο θάνατος της Βγενιώς και η κυνικότητα του Γιωργίκη την οδήγησαν το να τον σκοτώσει εν ψυχρώ και να μη νιώσει καμία τύχη.
«Για όλες τις Ευγενίες και τις Ιουλίες. Για όλες μας» φώναζε όσο το μαχαίρωνε και αν μη τι άλλο άγγιξε ένα βαρύ κοινωνικό ζήτημα που δεν είναι άλλο από την ενδοοικογενειακή βία.
Η γη της ελιάς
Το ζεϊμπέκικο του Απόστολου Γκλέτσου αλλά και της Άντζελας Γκερέκου θα μείνει στην ιστορία!
Ο Τζόνυ και η Αθηνά ερωτεύτηκαν με την πρώτη ματιά και δεν μπορούσαν να ξεφύγουν ούτε για ένα λεπτό από αυτό που τους ένωνε.
Η χημεία τους δεν άργησε να φανεί, η επαγγελματική σχέση έγινε ερωτική και όλο αυτό οδήγησε στον πολυπόθητο γάμο της χρονιάς.
Τα σχόλια στο Twitter ήταν διθυραμβικά μιας και γνωρίζουν ήδη τη λατρεία του ηθοποιού για τον ζεϊμπέκικο. Αυτό που σίγουρα δεν περίμεναν ήταν να δουν και την Άντζελα Γκερέκου να ακολουθεί.
Ο χορός της – αν και θεωρείται «αντρικός» – ήταν μακράν ένα από τα highlighs της σειράς!
Το Ναυάγιο
Όσοι κατάφεραν να σωθούν από το ναυάγιο του Φοίνιξ έδωσαν τη δική τους μάχη για να αποδοθεί δικαιοσύνη για τους ανθρώπους που έχασαν.
Οι υψηλά υφιστάμενοι προσπάθησαν με κάθε τρόπο να καλύψουν αυτό που συνέβη, να αποδώσουν αλλού τις ευθύνες και να σφυρίξουν κλέφτικα μπρος στην αλήθεια!
Ο μονόλογος της Στέλλας «ράγισε» και τους πιο σκληρούς αφού τα λόγια της θύμισαν και το πρόσφατο δυστύχημα των Τεμπών.
«Χάσαμε τη γη κάτω από τα πόδια μας! Όλοι φταίνε και απαιτώ να λογοδοτήσουν. Μεγαλώνω ένα παιδί και θέλω να το μεγαλώσω σε μια χώρα που δεν θα φοβάται να μπει στο πλοίο, στο λεωφορείο, στο τρένο. Σε μια χώρα που οι υπεύθυνοι δεν θα κάνουν τα στραβά μάτια για να εξυπηρετήσουν οικονομικά συμφέροντα. Το κράτος χρωστάει στα ορφανά να μεγαλώσουν με ασφάλεια, στα παιδιά όλη της χώρας. Ο κ. Βασιλείου οφείλει να λογοδοτήσει στη δικαιοσύνη για όλα!», είπε με έντονο ύφος και το παράπονο να βγαίνει από τα χείλη της.
Το Ναυάγιο: Ανατρίχιασε ο μονόλογος της Στέλλας που θύμισε το δυστύχημα στα Τέμπη – «Πόσο πιο επίκαιρο; Ποιο κράτος;»
Maestro
Ο Φάνης βρέθηκε στο μάτι του Κυκλώνα γιατί παρότι εμπλέκεται με τον τρόπο του στη δολοφονία του Χαράλαμπου, δεν μπόρεσε να σώσει τον εαυτό του.
Η εμπλοκή του με τη μαφία όπως ήταν αναμενόμενο δεν θα είχε αίσιο τέλος αφού η άφιξη του αστυνόμου Δημοσθένη έφερε μεγάλες αναταραχές.
Από την πρώτη στιγμή αντιλήφθηκε ότι στους Παξούς κρύβεται ένα πολύ μεγάλο μυστικό και το παρελθόν του δημάρχου μόνο καθαρό δεν είναι.
Στο τελευταίο επεισόδιο του δεύτερου κύκλου, ο Φάνης επιστρέφει με τη Σοφία από μια εκδήλωση του Τζιοβάνι όταν σε ανυποψίαστο χρόνο τον σκοτώνουν εν ψυχρώ.
Και όχι μόνο αυτό, αλλά καταλήγει στη θάλασσα όπως ακριβώς έκανε και ο ίδιος με τον Χαράλαμπο! Θα μπορούσε να θεωρηθεί και κάρμα…
Famagusta
Με αφορμή τα 50 χρόνια από την εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο, ο Αντρέας Γεωργίου μετέφερε ιστορίες που άγγιξαν όλους τους τηλεθεατές.
Οι ηθοποιοί που συμμετείχαν αφηγήθηκαν πραγματικές ιστορίες από ανθρώπους που έζησαν την εισβολή, έχασαν τους ανθρώπους τους αλλά και βίωσαν τον απόλυτο εφιάλτη.
Όπως αυτόν που έζησε η 15χρονη τότε Ελένη που βιάστηκε επανειλημμένα από Τούρκους στρατιώτες.
Οι κραυγές της ήταν «γροθιά» στο στομάχι και οι μνήμες και οι πληγές που κουβαλά μέχρι και σήμερα δεν μπορούν να σβηστούν με τίποτα.
Ψυχοκόρες
Η τελευταία πράξη γράφτηκε κυριολεκτικά με αίμα στη δραματική σειρά εποχής του ΑΝΤ1. Οι αδελφές Πολύζου μπορεί να χωρίστηκαν, να θεώρησαν ότι δεν θα βρεθούν ποτέ ξανά αλλά η μοίρα είχε άλλα σχέδια για εκείνες!
Το σπίτι των Κοτρώτσηδων αποδείχθηκε ο συνδετικός κρίκος ανάμεσά τους και μια σωρεία από συγκυρίες τις έφερε και πάλι κοντά.
Αλλά κι αυτό το κοντά δεν κράτησε για πολύ! Η δίψα της Φρόσως για εκδίκηση ήταν μεγαλύτερη και αποφάσισε να πάρει πάνω της όσα βίωσαν οι αδελφές της.
Σκοτώνει εν ψυχρώ τη Βικτωρία ενώ ταυτόχρονα πυροβολείται και εκείνη θανάσιμα!
Ωστόσο, η μεταθανάτια ζωή περιλαμβάνει μόνο αγάπη και γαλήνη αφού συναντιέται ξανά με τον έρωτά της, τον Μέλιο.
Τον μοναδικό άνθρωπο που έδινε φως στα σκοτάδια της και που η Ευανθία φρόντισε να της το στερήσει κι αυτό!
Η παραλία
Σε μια εποχή που η πολιτική κατάσταση της χώρας έβραζε, οι χίπηδες ήταν οι «σημαδεμένοι» του τόπου ιδίως των Ματάλων που είχαν εγκατασταθεί.
Παρότι ήταν πράοι, δεν δημιουργούσαν ποτέ πρόβλημα, αρκετοί ήταν εκείνοι που ήθελαν να τους αφανίσουν.
Και φυσικά δεν γινόταν αποδεκτή ούτε η ομοφυλοφιλία μιας και πήγαινε κόντρα στην ηθική των Ελλήνων!
Ο καταπιεσμένος Λοΐζος, όμως, ερωτεύτηκε τον Τόμι και παρότι προσπάθησε να διατηρήσει το προφίλ του καλού συζύγου και δημάρχου, υπέπεσε στα συναισθήματά του.
Όντας μεθυσμένος ανοίγει την καρδιά του και φιλιέται με τον Τόμι ζώντας μια κρυφή διπλή ζωή!
Διαβάστε επίσης
Άγιος Έρωτας: Οι backstage φωτογραφίες των πρωταγωνιστών της σειράς