Το ταμείο της εβδομάδας: Ποιο κανάλι έκοψε πρώτο το νήμα
Τηλεθέαση

Το ταμείο της εβδομάδας: Ποιο κανάλι έκοψε πρώτο το νήμα

Το ταμείο της εβδομάδας: Ποιο κανάλι έκοψε πρώτο το νήμα

Η φετινή χρονιά είναι για πρώτη φορά μετά από χρόνια ιδιαίτερα ανταγωνιστική από πλευράς τηλεθέασης. Πέντε τηλεοπτικοί σταθμοί με γεμάτα προγράμματα, διεκδικούν το μεγαλύτερο δυνατό μερίδιο από την πίτα της τηλεθέασης. Η παράδοση, θέλει τις εκπομπές που “περπατάνε” να δείχνουν την δυναμική τους ως και τα μέσα Νοέμβρη. Ωστόσο, η σεζόν που διανύουμε είναι ιδιαίτερη και μάλλον θα πρέπει να δώσουμε περισσότερο χρόνο. Από τη μία η απουσία του MEGA και από την άλλη η εκ βάθρων αλλαγή του πρώην Epsilon σε OPEN, που έγιναν μόλις στα τέλη του Οκτώβρη, δίνει άλλη δυναμική στην τηλεοπτική πραγματικότητα.

Πώς όμως κινούνται τα ποσοστά στο σύνολο μιας εβδομάδας; Ποιο κανάλι αγγίζει το 20% στην Prime Time, ποσοστό εξαιρετικά υψηλό, για τα νέα τηλεοπτικά δεδομένα;

Το σύνολο της τηλεθέασης

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Για την εβδομάδα που μας πέρασε, στην πρώτη θέση βρέθηκε ο ALPHA, με μέσο όρο τηλεθέασης 16,6%. Ακολούθησε το STAR, με 15,6% και σχεδόν σε ισοψηφία, ΑΝΤ1 με 13,9% και ΣΚΑΙ με 13,7%. Όσο για το OPEN, αυτό έκλεισε την εβδομάδα με ελαφριά άνοδο, παραμένοντας όμως πίσω από τον ανταγωνισμό και συγκεκριμένα στο 7%. Ωστόσο, εκείνο που μοιάζει πιο εντυπωσιακό, είναι οι επιδόσεις των καναλιών στην ζώνη υψηλής τηλεθέασης, από τις 21.00 ως τα μεσάνυχτα.

Η επικράτηση του ALPHA στην Prime Time

Ο ALPHA που έκανε φέτος “all-in” στη μυθοπλασία ανταμείβεται μέρα με την ημέρα όλο και πιο απλόχερα. Έτσι, στο σύνολο εβδομάδας καταγράφει ποσοστό στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης, 19,6%. Η έκτη σεζόν του “Μην Αρχίζεις τη Μουρμούρα” ανανεώθηκε τόσο, που καταγράφει υψηλά τριετίας στους πίνακες της Nielsen. Σταθερά πάνω από το 20% κλείνουν όμως και οι σειρές “Το Σοί Σου” και “Το Τατουάζ” κάθε βράδυ. Στην εξίσωση αυτή πρέπει να συμπληρώσουμε και την βραδινή εκπομπή – τη μόνη μέχρι αυτή την ώρα, που ξεκινάει και το The 2night Show στον ΑΝΤ1 – με την Ελεονώρα Μελέτη που αναλόγως τον καλεσμένο καταγράφει εξαιρετικές επιδόσεις.

To φαινόμενο STAR

Η έκπληξη της σεζόν ως αυτή την ώρα ωστόσο είναι πιθανότατα το STAR. Μπορεί το Master Chef Junior να μην απέδωσε τα αναμενόμενα, όμως το GNTM και οι μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές δίνουν στο κανάλι της Κηφισιάς καλό πλασάρισμα στην ζώνη υψηλής τηλεθέασης. Ο “Τιτανικός” το βράδυ της Πέμπτης, αλλά και τη Α’ προβολή της ταινίας κινουμένων σχεδίων Minions ήταν ανάμεσα στις καλές βραδιές για το κανάλι. Η κίνηση του σταθμού, να μειώσει τις ημέρες προβολής του μαγειρικού Talent Show έκανε τη διαφορά την περασμένη εβδομάδα, με το STAR να σημειώνει μέσο όρο 17,1%.

Η δυσκολία ΑΝΤ1 στην Prime Time

Πιο δύσκολα είναι τα πράγματα για τον ΑΝΤ1. Το κανάλι έχει χτίσει μια πολύ δυνατή ζώνη από το πρωί, με ιδιαίτερα καλές επιδόσεις και στη μεσημεριανή, αλλά και στην απογευματινή ζώνη. Εκεί όμως που δυσκολεύεται στους πίνακες της Nielsen, είναι το βράδυ. Το Nomads δεν αποδίδει τα αναμενόμενα, ενώ χλιαρές είναι οι επιδόσεις και για την σειρά “Η Επιστροφή”.  Έτσι, το κανάλι του Αμαρουσίου κλείνει στην Prime Time για την περασμένη εβδομάδα με το ταπεινό 12,9%. 

Χαμηλές επιδόσεις μες στην ημέρα για τον ΣΚΑΙ

Το εντελώς αντίθετο συμβαίνει στον ΣΚΑΙ. Μπορεί η πρωτοκαθεδρία του στην Prime Time να αμφισβητείται ξεκάθαρα, τόσο από το GNTM, όσο όμως και από τις σειρές του ALPHA, όμως εκεί οι επιδόσεις του παραμένουν ικανοποιητικές. Δεν ισχύει όμως το ίδιο για τις υπόλοιπες ζώνες μέσα στην ημέρα. Η πρωινή, έντονα ενημερωτική ζώνη υστερεί σημαντικά στο κοινό 18-54, ενώ και η νέα καθημερινή σειρά “Όσο Έχω Εσένα”, σπάνια φέρνει διψήφια νούμερα. Μόνη εξαίρεση, με λιγότερη… φόρα από την περασμένη σεζόν, το My Style Rocks, που “τσιμπάει” συνεχώς στον πίνακα της Nielsen. Στην Prime Time ωστόσο, βρέθηκε ελάχιστα πίσω από το STAR, με ποσοστό 16,8%.