Οι νέοι άντρες απουσιάζουν από τα τηλεοπτικά πρωινά
Τηλεθέαση

Οι νέοι άντρες απουσιάζουν από τα τηλεοπτικά πρωινά

Οι νέοι άντρες απουσιάζουν από τα τηλεοπτικά πρωινά

Η πρωινή ζώνη είναι ένα κομμάτι της ελληνικής τηλεοπτικής πραγματικότητας που έχει συζητηθεί περισσότερο από κάθε τι. Είναι ενδιαφέρον πως για την πρωινή ζώνη έχουν κλείσει συμβόλαια υψηλών απολαβών για τους παρουσιαστές και έχουν δαπανηθεί ώρες αναλύσεων. Κι όμως, η πρωινή ζώνη δεν αντιπροσωπεύει παρά ένα μικρό κομμάτι των τηλεθεατών. Κι αυτό προκύπτει πολύ φυσικά από το γεγονός πως τις πρωινές ώρες, το δυναμικό κοινό δεν είναι σπίτι. Παρά την μεγάλη ανεργία, μια μεγάλη πλειοψηφία ανθρώπων 18 ως 54 ετών βρίσκεται εκτός από τις 8.00 το πρωί ως και το μεσημέρι ή και το απόγευμα. Μια πιο προσεκτική εξέταση στους πίνακες της Nielsen δείχνει πιο γλαφυρά την παραπάνω διατύπωση. Για την ακρίβεια αποδεικνύει πως οι νέοι άνδρες δεν ανοίγουν καν την τηλεόρασή τους.

ANT1

Ας πάρουμε όμως τα προγράμματα με τη σειρά. Στο Μαρούσι, από τον Γιώργο Παπαδάκη και το “Καλημέρα Ελλάδα” και καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπομπής “Το Πρωινό” η τηλεθέαση στους άνδρες 18-24 ετών παραμένει στο 0%. Και μπορεί η πρώτη σκέψη να θέλει τα νέα παιδιά να κοιμούνται ως αργά, όμως στην ίδια ηλικιακή ομάδα, οι γυναίκες συντονίζονται στον Γιώργο Παπαδάκη σε ποσοστό 25,1%. Το ίδιο κοινό παρακολούθησε την Τρίτη τη Φαίη Σκορδά σε ποσοστό 17,2%.

ALPHA

Με μηδέν στην τηλεθέαση για τους άνδρες ως 24 ετών ξεκινά και ο ALPHA, μέχρι την ενημερωτική εκπομπή “ALPHA Ρεπορτάζ” που καταγράφει ένα αναιμικό 2,9%. Το εντυπωσιακό με το κανάλι της Κάντζας είναι πως καταγράφει το απόλυτο μηδέν στο πρόγραμμά του ως και τις 18.00 το απόγευμα. Εκεί, ο Χρήστος Φερεντίνος και το Deal φέρνει στο κανάλι ένα 15,1% από το συγκεκριμένο  κοινό.

STAR

Αν πάρουμε ως μέτρο σύγκρισης την Τρίτη, το κανάλι της Κηφισιάς είναι το μόνο που καταφέρνει να προσελκύσει νέους άνδρες. Με εξαίρεση τις πολύ πρωινές ώρες και ως τις 09.00 (η επανάληψη του Shopping Star καταγράφει επίσης 0%), οι νέοι ως 24 ετών επιλέγουν STAR μαζικά. Εντυπωσιακή είναι δε η επίδοση της εκπομπής “Στη Φωλιά των Κου Κου” που συγκεντρώνει 70,6% των ανδρών 18-24 ετών. Ακολουθούν οι “Αλήθειες με τη Ζήνα“, τις οποίες παρακολούθησε την Τρίτη 20 Νοέμβρη, το 58,9% των ανδρών 18-24 ετών. Και το σερί συνεχίζει με 37,2% στη σειρά “Ντετέκτιβ Μονκ“, 73,7% στις μεσημεριανές ειδήσεις και 41,7% στο τηλεπαιχνίδι “Ο Τροχός Της Τύχης“.

ΣΚΑΙ

Κανείς άνδρας 18 με 24 ετών δεν παρακολούθησε την Τρίτη το πρωινό μαγκαζίνο “Σήμερα” στον ΣΚΑΙ. Το συγκεκριμένο κοινό γύρισε στο Φάληρο στις 11.30 για το “Μαζί Σου” με την Τατιάνα Στεφανίδου. Το απόλυτο μηδέν ωστόσο σημειώθηκε ξανά μέσα στην ημέρα, όσο προβάλλονταν τα Highlights του “My Style Rocks“, αλλά και για την ελληνική σειρά “Όσο Έχω Εσένα“. Το ίδιο κοινό ήταν το αδύνατο σημείο ακόμη και για το “The Voice” (16,2%) μαζί με τις γυναίκες αντίστοιχης ηλικίας (12,4%).

OPEN

Ίδια εικόνα και στο OPEN. Οι νέοι άνδρες δεν εμφανίστηκαν ως τις 12.50 και τη νέα ενημερωτική εκπομπή Top Story, που σημείωσε 2,5% (στο σύνολο έκανε 8%). Και το μηδέν συνεχίστηκε και μετά το μεσημέρι, αφού αυτή ήταν η απόδοση ακόμη και το “Για Την Παρέα” με το Νίκο Μουτσινά. Παρά το γεγονός πως η εκπομπή συνεχίζει να κάνει υψηλές τηλεθέασης, διπλάσιες του μέσου όρου του σταθμού (εχτές σημείωσε 14%).

Για το κλείσιμο, να τονίσουμε πως η αποτύπωση μιας ημέρας ίσως να είναι παραπλανητική. Ωστόσο, τα προγράμματα της ελληνικής τηλεόρασης μοιάζουν να είναι πιο φιλικά προσκείμενα προς τη γυναίκα τηλεθεατή. Από τα πρωινά ψυχαγωγικά προγράμματα, στις μεσημεριανές Lifestyle εκπομπές και τα reality μόδας, φαίνεται πως οι τηλεοπτικοί σταθμοί ρέπουν πιο πολύ προς το γυναικείο φύλο.

Μια εξαιρετική υποσημείωση: Την Τρίτη, το μικρό αδερφάκι του ΑΝΤ1, το Μακεδονία TV, σημείωνε τηλεθέαση 27,2%  στο “εξαφανισμένο” ανδρικό κοινό, μεταξύ 18 και 24 ετών. Τι παρακολουθούσαν εκεί; Την παλιά σειρά του ΑΝΤ1, “Της Αγάπης Μαχαιριά”.