Μάκης Δελαπόρτας: «Είδε μία τσιγγάνα τον Παπαμιχαήλ με μπαστούνι και του είπε “πώς κατάντησες έτσι;”. Αυτό ήταν, δεν ξαναβγήκε απ΄το σπίτι»
Ελλάδα

Μάκης Δελαπόρτας: «Είδε μία τσιγγάνα τον Παπαμιχαήλ με μπαστούνι και του είπε “πώς κατάντησες έτσι;”. Αυτό ήταν, δεν ξαναβγήκε απ΄το σπίτι»

Μάκης Δελαπόρτας: «Είδε μία τσιγγάνα τον Παπαμιχαήλ με μπαστούνι και του είπε “πώς κατάντησες έτσι;”. Αυτό ήταν, δεν ξαναβγήκε απ΄το σπίτι»

«Δεν ήθελα να κάνω οικογένεια και παιδιά. Ήμουν σχεσάκιας και το προτείνω σε όλα τα εκ πεποιθήσεως μπακούρια» είπε ο γνωστός βιογράφος στο The 2night Show

Με ένα πλούσιο χαρτοφυλάκιο από τις πιο λαμπερές και δοξασμένες στιγμές του παλιού ελληνικού κινηματογράφου και των μεγάλων πρωταγωνιστών της εποχής έφτασε ο Μάκης Δελαπόρτας στο The 2night Show.

Ο Μάκης Δελαπόρτας, ηθοποιός με μεγάλη γκάμα στο ενεργητικό του, έχει φιλοτεχνήσει τις πιο σπουδαίες βιογραφίες των ιερών τεράτων θεάτρου και κινηματογράφου, των ανθρώπων που αποθέωσε το ελληνικό κοινό σε χρόνους που έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

Ο ίδιος δεν αυτοχαρακτηρίζεται ως βιογράφος αλλά ως «συλλέκτης ονείρων και αναμνήσεων».

Από παιδί είχε μεγάλη αγάπη στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο και εξηγεί πώς κατάφερε να περισώσει 300 παλιές ελληνικές ταινίες πριν καταστραφούν.

«Πήγα και ζήτησα από εταιρείες τα master tapes και μου είπαν “πάρ΄τα, κάνε τα ό,τι θες και πέτα τα. Μάζεψα το υλικό, τις μουσικές από 300 ταινίες πριν πεταχτούν στις χωματερές».

«Οι γονείς μου δεν είχαν καμία σχέση με το σινεμά. Ήταν καρμικό που γεννήθηκα δίπλα σε ένα θερινό σινεμά και εκεί πέρασα τα περισσότερα καλοκαίρια της ζωής μου. Η τρέλα μου ήταν να παίρνω ένα κασετοφωνάκι και πήγαινα και ηχογραφούσα τα τραγούδια».

Είδωλό του ήταν και είναι η Αλίκη Βουγιουκλάκη. Συναντήθηκαν πρώτη φορά σε μία παράστασή της, όταν πιτσιρίκι ακόμα πήγε να της ζητήσει αυτόγραφο και από τότε οι δρόμοι τους ενώθηκαν.

«Μόνο για τη Βουγιουκλάκη ήταν ιεροτελεστία το αυτόγραφο. Χτυποκάρδι από όλους, για να δουν το είδωλό τους. Πήγα κι εγώ, με είδε και μου είπε “για να σε δω ξανθούλη, τι όμορφο που είσαι” Αυτό ήταν με πήρε κοντά της. Μου είπε ότι είδε μία φλόγα στα μάτια μου και από την άλλη έψαχνε ένα ξανθό παιδί για το “Καμπαρέ”».

Ενδιαφέροντα τα όσα είπε και για τη γνωριμία του με τη Ρένα Βλαχοπούλου.

«Πήγα στον Μεταξόπουλο και του είπα να με πάρουν στον θίασο που ήταν με τη Ρένα. Μου είπε ότι θα έπρεπε να με δει κι εκείνη. Και πήγα να τη βρω κάτω από το σπίτι της και με δέχτηκε αμέσως».

«Η Αλίκη Βουγιουκλάκη και η Ρένα Βλαχοπούλου δεν έπαιξαν ποτέ μαζί γιατί ήταν τα αντίπαλα δέη. Η Αλίκη την αγαπούσε πολύ και μου έλεγε “τι τυχερός είσαι που κάνεις παρέα με τη Ρένα” και σε μία βδομάδα την πήρα και πήγαμε να φάμε. Ενημέρωσα τη Ρένα ότι η Αλίκη δεν τρώει τίποτα, κανένα ψαράκι κτλ. Μου είπε ότι επειδή θα ήταν και άλλοι θα έφτιαχνε και κατσικάκι.

Πήγαμε εκεί η Αλίκη τρελάθηκε με τη Ρένα. Εκείνο το βράδυ έσκασε από το φαΐ, έφαγε κατσικάκι και πατατούλες».

Παραδέχτηκε πως δεν ένιωσε την ανάγκη ποτέ να κάνει οικογένεια. Όμως, ήθελε πάντα έναν άνθρωπο στο πλευρό του, ήθελε να ζει τον έρωτα και αυτό πρότεινε και σε όλα τα «εκ πεποιθήσεως μπακούρια» εκεί έξω.

«Δεν σκέφτηκα ποτέ να κάνω οικογένεια, ούτε παιδί. Τα βιβλία μου είναι τα παιδιά μου. Ήμουν πάντα με κάποιον άνθρωπο, ήμουν σχεσάκιας, δεν υπήρξα ποτέ μόνος και το προτείνω σε όλα τα μπακούρια εκ πεποιθησεως, ο έρωτας και η συντροφιά είναι πολύ σημαντικό πράγμα, είναι πηγή έμπνευσης και δημιουργίας».

Ο αγαπημένος Μάκης Δελαπόρτας συνέχισε με ενδιαφέρουσες αφηγήσεις από ανέκδοτες ιστορίες με τους μεγάλους πρωταγωνιστές των περασμένων δεκαετιών.

«Ο Βέγγος ήταν ο πιο ριψοκίνδυνος ηθοποιός έλεγε θα το κάνω και αν πάθω κάτι πείτε στην οικογένειά μου ότι την αγαπώ».

«Ο Αλέκος Αλεξανδράκης δεν δεχόταν ποτέ να βγει γυμνός σε καμία σκηνη Τον παρακάλεσε ο Δαλιανίδης και τελικά φόρεσε μόνο το παντελόνι του».

«Στην “Αλικη στο Ναυτικό” ο Παπαμιχαήλ είχε και τα δύο πόδια μπανταρισμένα, έπαθε μόλυνση και σε όλα τα γυρίσματα στον Πόρο τα πόδια του είναι μπανταρισμένα».

«Στη Μαντελένα ήταν πάρα πολύ τσακωμένοι».

«Η Μαίρη Χρονοπούλου προερχόταν από πολύ βαρύ θεάτρο, ήταν του ποιοτικού. Όταν ο Δαλιανίδης την έβαλε να χορέψει τσιφτετέλι ήπιε κονιάκ και έτσι γύρισε τη σκηνή».

«Η τελευταία σκηνή στο “Δόλωμα” με την Αλίκη και τον Βουλγαρίδη γυρίστηκε 13 φορές γιατί είχε φασαρία τη τελευταία φορά ξέχασαν να βάλουν φιλμ».

«Θυμάμαι την τελευταία φορά που βγήκαμε με τον Παπαμιχαήλ γιατί δεν ήθελε να βγαίνει από το σπίτι του. Πήγαμε σε μία ταβέρνα κι όταν μπήκε με το μπαστουνάκι, γιατί είχε κάνει μία επέμβαση στο πόδι, τον είδε μία τσιγγάνα που πουλούσε λουλομε μπαστούνι και του είπε “α, ε Δημήτρη λεβεντόπαιδο, πώς κατάντησες έτσι;”. Αυτό ήταν, ο Δημήτρης, δεν ξαναβγήκε από το σπίτι».