Eurovision: Τι αλλαγές φέρνει στην ΕΡΤ ο νέος τρόπος βαθμολογίας;
Stay tuned

Eurovision: Τι αλλαγές φέρνει στην ΕΡΤ ο νέος τρόπος βαθμολογίας;

Eurovision: Τι αλλαγές φέρνει στην ΕΡΤ ο νέος τρόπος βαθμολογίας;

Το ρεπορτάζ του Γιάννη Πουλόπουλου έχει όλες τις λεπτομέρειες

Αναστάτωση προκάλεσε στους Eurofans η ανακοίνωση της EBU που αφορούσε στον νέο τρόπο βαθμολογίας.

Σύμφωνα με αυτή, στους δύο ημιτελικούς θα μετράει μόνο η ψήφος του κοινού και όχι της κριτικής επιτροπής. Η κριτική επιτροπή θα έχει λόγο, αλλά η ψήφος της θα μετράει μόνο στον τελικό, όπου το αποτέλεσμα θα είναι ουσιαστικά συμψηφισμός των επιτροπών και του televoting.

Εκτός αυτού, θα υπάρχει και η ψήφος των «υπόλοιπων χωρών» που παρακολουθούν τον διαγωνισμό. Μέχρι τώρα δεν είχαν το δικαίωμα να ψηφίζουν. Από το 2023 θα συνυπολογίζεται και η ψήφος των «other countries», όπου εκεί βεβαίως δεν θα υπάρχουν ούτε συμμαχίες ούτε φιλίες.

Με αυτόν τον τρόπο η EBU θέλει να εξασφαλίσει ότι δεν θα γίνονται συναντήσεις μεταξύ των χωρών, ούτε ύποπτες ψηφοφορίες κριτικών επιτροπών και βέβαια ότι δεν θα υπάρχει τόσο μεγάλη διάσταση απόψεων. Θυμίζουμε ότι πέρσι η Ουκρανία, που ήταν από την πρώτη στιγμή το απόλυτο φαβορί, δεν ψηφίστηκε από τις κριτικές επιτροπές. Ήταν, όμως, τόσο καθολική η υποστήριξη του κόσμου που τελικά αναδείχθηκε νικήτρια.

Πώς επηρεάζει η αλλαγή αυτή την ΕΡΤ; Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει ότι στον διαγωνισμό στέλνονται τραγούδια που αρέσουν στις κριτικές επιτροπές. Και βέβαια αυτό έχει αποδώσει, γιατί η Αμάντα πήρε την καλύτερη θέση που έχει πάρει η Ελλάδα στις κριτικές επιτροπές, ενώ πλασαρίστηκε στην όγδοη θέση, κάτι που είχαμε μία δεκαετία να δούμε.

Στα γραφεία της κριτικές τηλεόρασης, που έχει στα χέρια της αρκετές συμμετοχές για τη Eurovision, συζητιούνται αυτή την περίοδο τα εξής: Να συμμετέχει με κάποιο τρόπο το κοινό, στην επιλογή του τραγουδιού ή αν τελικά αυτό δεν μπορεί να γίνει να επιλεγεί ένα τραγούδι που θα έχει απήχηση και στο κοινό και όχι μόνο στις επιτροπές.

Πάντως, αυτός ο καινούργιος όρος αναμένεται να επιφέρει πολλές ανακατατάξεις, γιατί μπορεί να δούμε να μένουν εκτός τελικού τα λεγόμενα πιο «ψαγμένα»τραγούδια που συνήθως εκτιμούνται από τις κριτικές επιτροπές.