Το χούμους είναι αυτό το κρεμώδες dip που χρησιμοποιείται στη Μέση Ανατολή με συνοδεία αραβικής πίτας σε ρόλο ορεκτικού. Έχει πολλές φορές επαινεθεί για τις καλές διατροφικές του ιδιότητες ενώ οι χορτοφάγοι “πίνουν νερό στ’ όνομά του”.
Ενδεχομένως αυτοί είναι μερικοί καλοί λόγοι που η ισπανική εφημερίδα El País έκανε ένα ειδικό, 10σέλιδο ένθετο-αφιέρωμα, το οποίο περιλαμβάνεται στο φύλλο της εφημερίδας El Comidista, στο χούμους.
Ο Έλληνας που έμαθε τους Ισπανούς να τρώνε χούμους
Όπως αναφέρει ενημερωτικό έγγραφο του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στη Μαδρίτη, το συγκεκριμένο αφιέρωμα τονίζει ότι το χούμους έκανε γνωστό στην Ισπανία ο Έλληνας επιχειρηματίας Γιώργος Σταυρακάκης.

Πρόταση σερβιρίσματος του χούμους
Η πώληση του χούμους που παράγεται από την επιχείρηση του κ. Σταυρακάκη φέρει την ονομασία “Simply Greek” αλλά και την υπογραφή μίας από τις ισχυρότερες αλυσίδες υπεραγορών στην Ισπανία, την Mercadona.
¿Por qué el hummus de Mercadona es tan famoso? @rcasteleiro analiza este fenómeno. https://t.co/lXNR3pPb16
— El Comidista (@ElComidista) January 29, 2019
Σε συνδυασμό με το χαμηλό κόστος και την υψηλή ποιότητα και γεύση του, κάνει τις πωλήσεις να αυξάνονται προοδευτικά.
Αν και η καταγωγή του χούμους δεν είναι ελληνική, η ισπανική εφημερίδα τονίζει ότι η συνταγή εμπεριέχεται στο κλασικό ελληνικό βιβλίο συνταγών «Η κουζίνα της Βέφας» και ότι ο κ. Σταυρακάκης, σύμφωνα με αιτιολογία του, κατέχει τη συνταγή από τη νεαρή ηλικία των 17 ετών.
Ποιος είναι ο Γεώργιος Σταυρακάκης
Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ο κ. Σταυρακάκης, με καταγωγή από την Κρήτη, άρχισε να δραστηριοποιείται στην Ισπανία, έχοντας ως σκοπό να εισάγει στην αγορά προϊόντα, όπως το χούμους και το τζατζίκι, ενώ επισημαίνει ότι ήταν πρωτοπόρος στην εισαγωγή σαλατών και συσκευασμένων σάντουιτς στην ισπανική αγορά για εκείνο το διάστημα.
Σήμερα είναι ο ιδιοκτήτης της Rensika, μιας επιχείρησης με εργοστάσιο στο Rubí της Καταλονίας, κοντά στη Βαρκελώνη, όπου παράγεται ποικιλία ορεκτικών-σαλατών/αλοιφών.
Σε αυτό το εργοστάσιο, παράγονται άνω των 5.000 τόνων χούμους κάθε χρόνο με συστατικά που προέρχονται από την Ισπανία, την Ελλάδα και τη Νότια Αμερική.
Συνολικά στα ράφια της αλυσίδας βρίσκονται πέντε διαφορετικοί τύποι χούμους: το κλασικό, σε δύο μεγέθη, από πιπέρι, από ελιές Καλαμών και από φακές.
Σύμφωνα με τον κ. Σταυρακάκη, η Rensika ήταν πρωτοπόρος στη δρομολόγηση αυτού του φάσματος προϊόντων κατά τη διάρκεια του 2010, χρονολογία που απετέλεσε ορόσημο για την εταιρεία.
Για την επιχείρηση, ήταν ένα ισχυρό στοίχημα να παράγει και να πουλήσει στην ισπανική αγορά τα πρώτα δοχεία χούμους, καθώς ο κίνδυνος ήταν μεγάλος.
Το εγχείρημα, όμως, ήταν επιτυχές και η ανταπόκριση των καταναλωτών ήταν άμεση και θετική, δημιουργώντας στην επιχείρηση μία περιουσία από μία συνταγή που διαρκεί μόνο λίγα λεπτά.
Τώρα ο Γιώργος Σταυρακάκης μπορεί να περηφανεύεται ότι έμαθε τους Ισπανούς να τρώνε χούμους!
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ