Υπάλληλος Hellenic Train: «Το δυστύχημα είναι ζήτημα συστημάτων ασφαλείας που έχουν αγοραστεί από το 2000»
Πρωινές εκπομπές

Υπάλληλος Hellenic Train: «Το δυστύχημα είναι ζήτημα συστημάτων ασφαλείας που έχουν αγοραστεί από το 2000»

Υπάλληλος Hellenic Train: «Το δυστύχημα είναι ζήτημα συστημάτων ασφαλείας που έχουν αγοραστεί από το 2000»

Για την τραγωδία στα Τέμπη με τα δύο τρένα μίλησε στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα Mega» υπάλληλος της εταιρείας Hellenic Train, Νίκος Κουτσιούκης.

«Το δυστύχημα θα γινόταν έτσι κι αλλιώς όταν οφείλεται κάτι σε ανθρώπινο λάθος. Το ζήτημα είναι γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί τα βασικά έργα, ώστε να διασφαλίσουμε στο 200% την ασφάλεια της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών».

«Εδώ δεν είναι θέμα υποδομής Από το 1995 προσπαθεί να ολοκληρωθεί ένας άξονας αλλά εδώ είναι ζήτημα συστημάτων ασφαλείας που έχουν αγοραστεί από το 2000, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων και δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα.

Κι αυτό συμβαίνει γιατί όταν βγαίνει ένας διαγωνισμός για να αναλάβει μία εταιρεία να τοποθετήσει το σύστημα, η άλλη εταιρεία που πιστεύει ότι θίγεται από τον διαγωνισμό  προσφεύγει στη Δικαιοσύνη για να διακόψει τη διαδικασία.

Το θέμα είναι δεν είναι τα κομμένα καλώδια αλλά ότι το σύστημα ασφαλείας δεν λειτούργησε» είπε αναφερόμενος στα καλώδια που συστηματικά κόβονται από ομάδες Ρομά που εκμεταλλεύονται τον χαλκό.

Στην ίδια εκπομπή μίλησε νωρίτερα και ο δικηγόρος Χάρης Λαδής,που  έχει αναλάβει περιπτώσεις από εγκλωβισμένους της Αττικής Οδού στον χιονιά της Αττικής. Ο κ. Λαδής έχει μπει σε δικαστική διαμάχη με την εταιρεία, μετά από περιστατικό σύγκρουσης δύο αμαξοστοιχιών στη Λιβαδειά, και επεσήμανε μιλώντας στο MEGA, τις ευθύνες και τα λάθη της εταιρείας.

«Το συγκεκριμένο ατύχημα πραγματικά με έχει σοκάρει, αλλά δεν μπορώ να βλέπω ότι ήμασταν “καταδικασμένοι” να ζήσουμε τέτοιες καταστάσεις και δεν κάνουμε τίποτα να τις αποτρέψουμε. Όταν στις 24 Ιανουαρίου πέρυσι έγινε το περιστατικό με την ακινητοποίηση 4 αμαξοστοιχιών και σύγκρουση δυο εξ αυτών στη Λιβαδειά, τότε κινηθήκαμε άμεσα, και είχα και την προσωπική εμπειρία να βρίσκομαι στο τρένο που συγκρούστηκε και με σόκαρε το ότι ζω σε μία χώρα που το βασικότερο μέσο σταθερής τροχιάς, το ασφαλέστερο των μέσων και με το μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα, το τρένο είναι τόσο ανασφαλής επιλογή.

Τότε, ήδη όντας μέσα στο τρένο, επικοινώνησα με την ασφάλεια Λιβαδειάς και τους ρώτησα εάν γνωρίζουν για το περιστατικό, μου είπαν ότι γνωρίζουν. Τους είπα ότι θέλω να τους ενημερώσω ότι μέσα στο τρένο διαπράττονται διάφορες κακουργηματικές πράξεις, που λέγεται “διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών”. Εκείνη τη στιγμή που μιλούσαμε με την ασφάλεια Λιβαδειάς, γίνεται η σύγκρουση. Εάν διέθετε καταγραφικό, που το ζήτησα μετά και δεν υπήρχε καταγραφικό, θα έδειχνε και αυτή την ηχητική σύμπτωση», συμπλήρωσε ο κ. Λαδής.

Σχετικά με την εμπειρία του με την εταιρεία είπε: «Ξεκίνησα από τότε με τους συνεργάτες μου έναν τεράστιο αγώνα, κάναμε μέσα σε 5 μέρες μήνυση στην εισαγγελία Λιβαδειάς. Η εμπειρία μου με την εταιρεία είναι η χειρότερη. Δεν αντέδρασαν από την αρχή, όπως τώρα που έβγαλαν ανακοίνωση για τους συγγενείς. Δεν βρίσκαμε νομικό τμήμα για να απευθυνθούμε για την αποζημίωση. Υπάρχει η ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) που έκανε ένα εκπληκτικό πόρισμα και ξέρετε ποια ήταν η βασική θέση της Hellenic Train, ότι εξαιρούνται από τον ευρωπαϊκό κανονισμό δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των επιβατών και μετά η ΡΑΣ βγήκε και είπε ότι αυτό δεν ισχύει», κατέληξε.