Τέμπη – Νίκος Τσικαλάκης: «Αν ο σταθμάρχης παρακολουθούσε σωστά τον πίνακα θα καταλάβαινε ότι το τρένο έχει μπει στη γραμμή καθόδου»
Πρωινές εκπομπές

Τέμπη – Νίκος Τσικαλάκης: «Αν ο σταθμάρχης παρακολουθούσε σωστά τον πίνακα θα καταλάβαινε ότι το τρένο έχει μπει στη γραμμή καθόδου»

Τέμπη – Νίκος Τσικαλάκης: «Αν ο σταθμάρχης παρακολουθούσε σωστά τον πίνακα θα καταλάβαινε ότι το τρένο έχει μπει στη γραμμή καθόδου»

Ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ προειδοποιεί: «Το πρόγραμμα τηλεδιοίκησης δεν προλαβαίνει να είναι έτοιμο μέχρι την επανεκκίνηση των τρένων»

Ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης μίλησε στην εκπομπή «Χαμογέλα και πάλι» και αναφέρθηκε στο δυστύχημα στα Τέμπη και τον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας.

Αναφερόμενος στην τηλεδιοίκηση της Λάρισας και αν αυτή υπάρχει είπε: «Είναι στο τελείωμα του σταθμού του Δομοκού έως και το Πλατύ. Κάποια κομμάτια λειτουργούν, οι πίνακες δεν λειτουργούν. Αυτό που έχει η Λάρισα είναι τοπικός χειρισμός του σταθμού, δηλαδή έχει 2 χλμ νότια προς την Αθήνα και άλλα 4-5 βόρεια προς Θεσσαλονίκη, άρα ένα σύστημα τοπικού χειρισμού 11 χλμ.

Σε αυτά, το επίμαχο κλειδί που άλλαξε την πορεία της αμαξοστοιχίας είναι εντός του πίνακα αυτού, δηλαδή το βλέπει ο σταθμάρχης.

Aν ο σταθμάρχης παρακολουθούσε σωστά τον πίνακα θα καταλάβαινε ότι το τρένο έχει μπει στη γραμμή καθόδου.

Πρέπει να ακούσουμε ολόκληρες τις συνομιλίες, 2 ώρες πριν και 2 ώρες μετά, όχι τα μονταρισμένα που διαρρέονται.

Από τη στιγμή που του μπήκε σε λάθος γραμμή θα μπορούσε να το διορθώσει. Μόλις έφυγε από τον πίνακα ελέγχου του, δηλαδή στα 6 χλμ, έχασε το τρένο, δεν το έβλεπε πια. Αν υπήρχε η τηλεδιοίκηση και μετά τα 5 χλμ θα το έβλεπε και στην πορεία πιο πάνω. Όπως θα έβλεπε και το άλλο τρένο.

Το δεδομένο είναι κάποιος έκανε λάθος και αντί να το βάλει στο ανόδου το έβαλε στην καθόδου.

Το ανθρώπινο λάθος θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας που για αυτά θα πρέπει να μιλάμε σήμερα, την επόμενη μέρα.

Η ΡΑΣ δεν είναι άμοιρη, θα αναλάβει τις ευθύνες της, δεν θα πετάει το μπαλάκι αλλού.

Το πρόγραμμα τηλεδιοίκησης δεν προλαβαίνει να είναι έτοιμο μέχρι την επανεκκίνηση των τρένων.

Δυστυχώς μας ακούνε εκ των υστέρων. Αυτό είναι το μεγάλο “γιατί” το δικό μας».