Έρευνα: Χαμηλότερες σχολικές επιδόσεις για τα παιδιά της… τεχνολογίας
Ψυχολογία

Έρευνα: Χαμηλότερες σχολικές επιδόσεις για τα παιδιά της… τεχνολογίας

Έρευνα: Χαμηλότερες σχολικές επιδόσεις για τα παιδιά της… τεχνολογίας

Η ενασχόληση με τις ηλεκτρονικές συσκευές δεν είναι και τόσο καλή

Μια επίκαιρη μελέτη -ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς- υποστηρίζει πως η πολύωρη ενασχόληση των παιδιών με την οθόνη της τηλεόρασης, του υπολογιστή ή του κινητού συνδέεται με χαμηλότερες σχολικές επιδόσεις των παιδιών.

Προγενέστερες έρευνες που σχετίζονται με παιδιά και εφήβους έχουν συνδέσει επίσης προβλήματα υγείας όπως την παχυσαρκία ή τον κίνδυνο αϋπνίας με την χρήση τηλεόρασης, υπολογιστή ή κονσόλας βιντεοπαιχνιδιών.

Από την άλλη, η ενασχόληση αυτή βοηθά τα παιδιά να αποκτούν περισσότερες πληροφορίες, να βελτιώνουν τις τεχνολογικές δεξιότητες και τις κοινωνικές επαφές τους.

Υστερούν στην ανάγνωση τα παιδιά που προτιμούν τις οθόνες

Η νέα μελέτη εστιάζει στη σχέση χρήσης οθονών και σχολικών επιδόσεων, ένα θέμα που έχει μελετηθεί λιγότερο έως τώρα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την ψυχολόγο δρα Λάιζα Μούντι του Ινστιτούτου Ερευνών Παίδων Μέρντοχ της Μελβούρνης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “PLoS One”, μελέτησαν 1.239 παιδιά ηλικίας οκτώ έως 11 ετών, συσχετίζοντας τις συνήθειες των παιδιών με τις σχολικές επιδόσεις τους σε βάθος διετίας.

Διαπιστώθηκε ότι αν ένα παιδί παρακολουθεί τηλεόραση δύο ή περισσότερες ώρες την ημέρα αυτό σχετίζεται με χειρότερες επιδόσεις ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου, μια επιδείνωση που αντιστοιχούσε σε υστέρηση μάθησης κατά τέσσερις μήνες.

Η χρήση υπολογιστή για πάνω από μια ώρα τη μέρα παρουσίαζε προβλήματα στο πεδίο της αριθμητικής. Από την άλλη, δεν βρέθηκε αρνητική συσχέτιση ανάμεσα στα βιντεοπαιγνίδια και στις σχολικές επιδόσεις.

Η φετινή πανδημία οδήγησε τους ερευνητές στην επισήμανση ότι η συζήτηση σχετικά με τις επιπτώσεις των ηλεκτρονικών συσκευών στη μάθηση των παιδιών ποτέ δεν ήταν πιο σημαντική για το πως τα παιδιά περνούν τον χρόνο τους.

Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη μελέτη σε μαθητές Δημοτικού που δείχνει ότι όσο περισσότερο τα παιδιά ασχολούνται με την τηλεόραση και τους υπολογιστές, η μείωση στις ικανότητες ανάγνωσης και αριθμητικής μετά από δύο χρόνια είναι σημαντική, σε σχέση με όσα παιδιά αφιερώνουν πολύ λιγότερο χρόνο στις οθόνες.